تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب : ۴۰۱۷۲۴
کبنا گزارش می‌دهد

دیدار معاون دانشگاه علوم پزشکی با جانبازان

۱
کبنا ؛همیشه پوشش خبری بازدید مسوولان از جانبازان بیمارستان سلمان یاسوج برای حال و هوای خاص داشت و دارد، دیدن کسانی که همه چیزمان را مدیون رشادت‌ها و ایثارگری‌های آنان هستیم تلنگری خواهد بود که آدم در انتخاب مسیرهایش دقت بیشتری کند.
در بازدید روز دوشنبه (1 مردادماه 97) امین به ابویی معاون توسعه و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با همراهی هرمزپور رئیس اداره اشتغال بنیاد شهید استان از جانبازان مستقر در بیمارستان سلمان یاسوج نیز شاهد دردها، گلایه‌ها و همچنان وفاداری این مردان روزهای نبرد و جنگ به آرمان‌های انقلاب اسلامی بودیم.
یکی از جانبازان 70 درصد بیمارستان سلمان یاسوج می‌گفت: ما برای درمان در بیمارستان‌های استان به ویژه بیمارستان امام سجاد (ع) مشکلاتی داریم.
جانباز 70 درصد دیگری بیان کرد: بر اساس قانون 25 درصد استخدام‌های ادارات دولتی سهمیه خانواده ایثارگران و جانبازان است، اما این قانون در استان کهگیلویه و بویراحمد گاهاً رعایت نمی‌شود که انتظار می‌رود مسوولان در این باره اهتمام بیشتری کنند.
وی افزود: سه تا از فرزندانم دارای مدرک فوق لیسانس هستند، اما بیکار.
جانباز دیگری که از ناحیه دو پای خود قطع عضو شده بود، گفت: درد بیماری خودمان به کنار، من روزی 23 نمونه قرص را می‌خورم و سایر دوستان من شاید 70 نمونه قرص بخورند. اما درد بیکاری فرزندانمان و فشاری که از ناحیه خانواده روی ما هست به مراتب دردش بیشتر از مریض احوالی خودمان است.
در ادامه امین به ابویی معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما هر چه داریم آن را مدیون شما جانبازان و خانواده ایثارگران هستیم.
وی افزود: اگر در استخدام‌ها سهیمه ایثارگران را نادیده بگیریم، خیانت محسوب می‌شود و بنده این خیانت را نمی‌کنم.
معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقتی آمار بیکاری فرزندان ایثارگران و جانبازان را دیدم، شوکه شدم و با خودم گفتم مگر می‌شود این تعداد افراد آن هم از خانواده ایثارگران بیکار باشند.
بابویی با بیان این که هم با محیط بیمارستان آشنا هستم و هم درد و رنج خانواده ایثارگران را می‌دانم اظهار کرد: هر چه داریم به برکت خون شهیدان و ایثارگری جانبازان و آزادگان است و اگر آن‌ها نبودند میز و صندلی مدیریتی در کشور وجود نداشت.
وی در ادامه به ماجرایی در دوره دانشگاه اشاره کرد و گفت: دختر خانمی برای استاد تعریف می‌کرد که هر چه سهمیه در کشور داریم به خانواده شهدا و جانبازان داده‌اند و آدم‌های عادی هیچ سهمیه‌ای ندارند.
بابویی گفت: همان روز به آن دختر دانشجو گفتم آیا حاضری پدرت را از دست بدهی و یا او را علیل و بیمار روی تخت در خانه ببینی که مادرت را به رنج و مشقت بیندازد که این گونه در مورد خانواده شهدا و جانبازان صحبت می‌کنی که آن دختر دانشجو پی برد این خانواده‌ها چه قدر درد و رنج و مشقت را تحمل می‌کنند.
وی در ادامه افزود: به عنوان مسؤول در این نظام از آن جمله افرادی نیستم که برای گرفتن عکس یادگاری به بیمارستان سلمان آمده باشم و به دفتر خود گفته‌ام حتی اگر در مهم‌ترین جلسه کاری باشم هنگامی که جانبازی مراجعه کرد بگویید تا به احترام جانباز از جلسه خارج شوم.
معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: وقتی که آماری در خصوص فرزندان بیکار شهدا و جانبازان دادند تعجب کردم که چرا باید چنین باشد و آمار واقعا تکان دهنده است.
بابویی با تاکید بر این که قول می‌دهم تا زمانی که در بدنه مدیریتی دانشگاه هستم سهمیه خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران رعایت شود افزود: درد بزرگی است وقتی شنیدم که 50 فرزند شهید و جانباز تنها برای ماهیانه 300 هزار تومان کار می‌کنند و الان هم که سال تمام شده می خواهند آن‌ها را بیرون کنند.
وی گفت: قول دادم که تعداد 50 نفر از این فرزندان را به کار گیریم و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان دکتر ایلامی چنین رویکردی دارد که خانواده شهدا و جانبازان و در کل ایثارگران را تکریم کنیم و بر اساس همین دستور به خانواده ایثارگرای احترام بیش از پیش خواهیم گذاشت.
بابویی با بیان اینکه اگر کسی سهمیه بنیاد شهید را رعایت نکند جنایت و خیانت کرده است افزود: تا موقعی که ایلامی و من در دانشگاه علوم پزشکی هستیم این سهمیه رعایت خواهد شد و می‌دانیم که جانبازان هم چیزی بیشتر از رعایت قانون از ما نمی‌خواهند.
در ادامه این بازدید وقتی که بابوبی معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با دادن گل به جانبازان آنان را مورد تجلیل قرار می‌داد، یکی از جانبازان آهنگ غمناکی را گوش می‌داد که دلیل این کارش را (فشاری که بر او هست)، عنوان کرد.
جانبازی هم که بیکاری فرزندانش او را اذیت می‌کرد با دادن نامه‌ای خواستار به کار گرفتن فرزندانش شد و گفت: یکی از دختران به صورت روز مزد در بیمارستان دهدشت کار می‌کنند که انتظار داریم در رابطه با وضعیت کاری او تصمیم بهتری گرفته شود.
هرمزپور رئیس اداره اشتغال بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد نیز شرایط جسمی و روحی برخی از این جانبازان را خوب ندانست و گفت: بعضی از این جانبازان دنیای بیرون برای آن‌ها سخت است و نمی‌توانند بدون قرص و دارو زندگی کنند و در واقع تنها تفریح آنان خوردن قرص و دارو است.
وی افزود: این جانبازان به هیچ وجه نمی‌توانند در جامعه زندگی کنند، لذا همیشه باید تحت درمان باشند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

کارمند دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
درود بردکتر بابویی خداوند پشت پناهت انصافآ مدیر توانمندی با روحه ای هستی می دانم تمام صحبت هایت روی صداقت است مرد بزرگ
کارمند ایثارگر دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
با سلام
متاسفانه بعضی از اقایان سعی می کنند نقاط ضعف خود را با رفتن و عیادت کردن از جانبازان و خانواده محترم شهدا سرپوش بذارند
. هم که در این مدت کوتاه خیلی حرف و حدیث درست کرده..
. بداند که با این کارا نمی تواند بر اشتباهات خود سرپوش بذارد
خواهشا از ایثارگران و خانواده محترم شهدا. و داغ انها را بیشتر نکنید
کارمند دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
ضمن تقدیر از مسیولین که به فکر ایثارگران هستند.اما اقای بابویی شما و دکتر ایلامی که نیروی .اقای تاجگردون هستیدئ تا الان چند. منطقه ای و فامیلی وارد دانشگاه و بیمارستان ها کردید.می خواهید اسامی انها را منتشر کنیم.اما اهل نان بری نیستیم.اصلا مدرک شما چه ارتباطی با جایگاه شما دارد.و......مرحمت بفرمایید و از. که
خود..البته که کبنا نیوز هم به واسطه منطقه ای از شما حمایت می کند.وکاملا مطمین هستم به دستور شما مطالب انتقادی را نشر نمی دهد.
کارمند دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
ضمن تقدیر از مسیولین که به فکر ایثارگران هستند.اما اقای بابویی شما و دکتر ایلامی که نیروی .اقای تاجگردون هستیدئ تا الان چند. وارد دانشگاه و بیمارستان ها کردید.می خواهید اسامی انها را منتشر کنیم.اما اهل نان بری نیستیم.اصلا مدرک شما چه ارتباطی با جایگاه شما دارد.و......مرحمت بفرمایید.. حرف نزنید که
خود...لبته که کبنا نیوز هم به واسطه منطقه ای از شما حمایت می کند.وکاملا مطمین هستم به دستور شما مطالب انتقادی را نشر نمی دهد.
Iran, Islamic Republic of
آقای بابویی آینده قضاوت میکند که چقدر به حرفات پایبندباشی/اگرنمیریم نه پیریم؟؟؟؟؟؟
امینی برق
Iran, Islamic Republic of
احسنت و خدا قوت به دکتر بابویی ........................واقعا مردی
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1