تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۴۷
کد مطلب : ۴۰۱۶۸۵
با حضور مسوولان صورت گرفت

تشریح برنامه‌های «اوقات فراغت» در باشت

۱
کبنا ؛محمود نظری، مدیر آموزش و پرورش شهرستان باشت در این نشست ابراز امیدواری کرد بتوان با برگزاری این جلسه خروجی ارزشمند که همان کمک به غنی سازی اوقات فراغت دانش اموزان است، داشته باشیم.
وی برگزاری این جلسه را در راستای نشست اخیر شورای آموزش و پرورش باشت به منظور غنی سازی اوقات فراغت بیان کرد و افزود: در جلسه اخیر شورای آموزش و پرورش مصوب شد تا جلسه ای با حضور دستگاه‌های فرهنگی و کمک رسان و صاحب برنامه برای اوقات فراغت دانش آموزان برگزار شود.
نظری به جلسه استانی ساماندهی طرح اوقات فراغت در آموزش و پرورش استان نیز اشاره ای داشت و گفت: در این جلسه ادارات نوسازی مدارس، فنی و حرفه ای، میراث فرهنگی، هلال احمر، ورزش و جوانان، اوقاف و امور خیریه، بسیج دانش آموزی، کمیته امداد، شهرداری، سازمان دانش اموزی، سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد، بنیاد شهید و امور ایثارگران، اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان، سازمان جهاد کشاورزی، صدا و سیما و محیط زیست با رویکرد کشف و هدایت استعداد و مهارت‌های دانش اموزان و نیز هماهنگ سازی برنامه‌ها با نیازهای آنان و متناسب با شعار سال «حمایت از مالای ایرانی» با همکاری دستگاه‌های مختلف حضور داشته‌اند.
وی ادامه داد: هدف از برگزاری این نشست نیز بازنگری و تجمیع در روند فعالیت‌های تابستانی با شعاری که خواسته رئیس جمهور محترم است، بود.
نظری ابراز داشت: ریاست محترم جمهور تأکید داشته‌اند که در آموزش و پرورش و در هنگام فارغ التحصیلی هر دانش آموز باید یک مهارت آموخته باشد لذا این طرح با شعار «هر دانش آموز یک مهارت» اجرا می‌شود.
وی ابراز امیدواری کرد با همکاری این ادارات بتوان شاهد استفاده از همه ظرفیت‌ها جهت پرکردن اوقات فراغت دانش اموزان باشیم و فصل تعطیلی مدارس و اوقات فراغت دانش اموزان به نحو احسن پر شود و آسیب‌ها و خطراتی که 9 دانش اموزان را تهدید می‌کند با برنامه ریزی خوب به کمترین حد ممکن برسد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان باشت ضمن تشکر از حضور مسئولین در جلسه خواستار اجرای برنامه‌های مختلف ورزشی، هنری، قرآن و احکام، صنایع دستی و حمایت‌های شهرداری و ادارات مختلف شدو ادامه داد: ادارات مختلف می‌توانند با دراختیار گذاشتن مربی، کمک مالی و یا در اختیار گذاشتن زیرساخت‌ها و مکان‌های مناسب جهت برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت آموزش و پرورش را یاری نمایند.
حاتم سلیمانی، معاون آموزشی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان باشت نیز در این نشست با بیان آماری از اوقات فراغت دانش اموزان در سطح کشور اظهار داشت: 54 درصد از جوانان و نوجوانان کشور بین یک و نیم تا 3 ساعت اوقات فراغت دارند و با توجه به جمعیت 14 میلیونی دانش اموزان باید برای 28 میلیون دانش اموز از نظر ساعتی برنامه ریزی شود و در شهرستان باشت نیز با داشتن قریب به 4 هزار نفر دانش اموز باید به نحو احسن برنامه ریزی کرد.
وی به تهدیدات متعدد در حوزه دانش آموزان اشاره کرد و گفت: امروز تهدیدی مانند آسیب‌های اجتماعی و فضای مجازی در کمین دانش اموزان است و لذا برنامه ریزی جهت اوقات فراغت نیازمند تجربه و مدیرت مناسب است زیرا اوقات فراغت بهترین لحظات این نسل است و باید به گونه ایبرنامه ریزی شود که از این دوران لذت ببرند.
سلیمانی اتحاد و انسجام دستگاه‌ها را به دور از موازی کاری در این برنامه‌ها خواستار شد و ادامه داد: باید چند برنامه خوب و منسجم و برای رسیدن به هدف مطلوب پیش بینی شود.
وی بر لزوم پذیرش برنامه‌ها توسط نسل جوان تأکید کرد و افزود: ساماندهی مساجد، برنامه‌های تفریحی و علمی، برگزاری اردوهای دانش اموزی و طرح تشویقی برای برگزاری اردوها جهت ترغیب دانش آموزان به حضور فعال در کلاس‌ها از مهم‌ترین برنامه‌ها است.
سلیمانی نقش اردوهای تابستانی را بسیار موثر در تربیت دانست و ابراز داشت: برگزاری کلاس‌های نقاشی، پروژه‌های تحقیقاتی، کلاس رباتیک، آزمایشگاه و تحقیقات، ورزش شنا، برگزاری کلاس‌های زبان و همچنین ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برای این ایام توصیه می‌شود.
معاون آموزشی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان باشت اطلاع رسانی و نصب بنر برگزاری کلاس‌های مختلف در سطح شهر را اقدامی مؤثر برای استقبال دانش اموزان از این کلاس‌ها عنوان کرد.
مسعود روانگرد، رئیس اداره فنی و حرفه شهرستان باشت نیز در این جلسه گفت: مرکز آموزش فنی وحرفه ای با پخش آگهی تبلیغاتی از خردادماه کلاسهای تابستانی خود راشروع کرده ویک مرحله ازآزمون های پایان دوره آن‌ها در اول تیر ماه برگزار شده است.
وی ادامه داد: آزمون‌های مرحله دوم در پنجم مردادماه برگزار می‌شود.
روانگرد با بیان اینکه این مرکز آمادگی برگزاری کلاسهای کیف دوزی، فرشینه بافی، زیورآلات، برق، مکانیک خودر، خیاطی و جوشکاری را جهت پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان در مرکز و روستاهای تابعه را دارد.
صادق ماندنی زاده، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیز گفت: این اداره در تابستان امسال اقدام به برگزاری کلاسهای آموزشی صنایع دستی در رشته‌های دست بافت‌های (گلیم بافی، گچمه بافی و غیره) در چند روستا از توابع خان احمد با ۵۵ کارآموز نموده است که بعد از پایان دوره در شهریور امسال برای همه کاراموزان مدرک صادر می‌گردد.
لطف الله موسوی، شهردارباشت نیز در این نشست گفت: شهرداری همانند سابق آمادگی همکاری در طرح اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان در حوزه‌های ورزشی، اردویی، تفریحی، و برنامه ریزی جهت برگزاری مطلوب طرح اوقات فراغت را دارد.
سعید محمودی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان باشت نیز در این نشست گفت: تعامل و همکاری ضرورت کار گروهی در فعالیت‌های فرهنگی و هنری است و بدون همکاری اجرای هیچ برنامه ای ممکن نیست.
وی افزود: اگر هم این برنامه‌ها اجرا شود نتیجه و تاثیر مطلوبی ندارد.
محمودی با تقدیر از همه ادارات و نهادهای فرهنگی که در اجرای برنامه‌های فرهنگی تعامل دارند، ابراز داشت: تعامل در اجرای برنامه اوقات فراغت منجر به کیفیت کار و اثر گذاری مطلوب می‌گردد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌های اوقات فراغت را از طریق کانون‌های فرهنگی وهنری مساجد با ثبت مشخصات سجلی افراد پیگیری می‌کند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان باشت گفت: تعداد ۳۳ پایگاه اوقات فراغت با بیش از ۱۵۰۰ متقاضی در رشته‌های مختلف ورزشی، قران، احکام، هنری و ... در شهرستان فعالیت می‌نمایند.
محمودی در ادامه با اشاره به برنامه‌های در حال اجرای اوقات فراغت، بیان داشت: در حال حاضر آموزش قرآن ویژه دانش آموزان کلاس سوم تا ششم را در دبستان حدیث داریم و امادگی داریم در رشته‌های موسیقی، طراحی و نقاشی، شعر و خوشنویسی نهج البلاغه با آموزش و پرورش نیز همکاری نماییم.
وی با تشریح کلاس‌های در حال اجرا و شکل گیری و مربیان آن‌ها گفت: گروه موسیقی شهرستان باشت توسط اقای سعیدیان مربی موسیقی در حال شکل گیری است و در نظر داریم اولین اجرای آن را به مناسبت دهه مبارک فجر در شهرستات باشت اجرا نماییم و کلاس موسیقی نیزهر سه شنبه‌ها در محل اداره با تخفیف 60 درصدی شهریه و با مبلغ ماهیانه ۴۸ هزار تومان برگزار است که در حال حاضر تعداد ۵۰ هنرجو آموزش می‌بینند.
محمودی ادامه داد: در زمینه خوشنویسی استاد صادق شیخ ممو فوق ممتاز خوشنویسی روزهای یکشنبه هر هفته در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کلاس‌های خوشنویسی برگزار می‌نماید که شهریه دوره به نسبت شهریه تصویبی ۵۰ درصد تخفیف دارد و کل دوره ۱۶۰ هزار تومان است و در نظر داریم مسابقات خوشنویسی را در شهرستان برگزار نماییم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان باشت به فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه کتاب و کتابخوانی نیز اشاره ای داشت و گفت: طرح جام باشگاه‌های کتاب را در روستاها، مساجد، مدارس و اماکن عمومی داریم که افراد به گروه‌های مختلف هم از نظر رده سنی و هم از نظر واقع شدن مکان‌های مختلف تقسیم می‌شوند و یک کتاب را معرفی و افراد بعد از خواندن نسبت به نقد کتاب، نامه به نویسنده، در صورت امکان دیدار با نویسنده، مسابقه کتبی از کتاب، تهیه فیلم، نمایش، فعالیت‌های هنری و ... مسابقاتی برگزار می‌گردد و کلیه افراد فعال در جام باشگاه می‌توانند از تخفیف خرید ۵۰ درصدی کتاب در کتابفروشی های مجاز بهره مند شوند.
----------------------------------
خبرنگار: فتح الله پوران پور
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1