تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۸
کد مطلب : ۴۰۱۶۱۲
با هدف ساماندهی طرح اوقات فراغت صورت گرفت؛

اختصاص 750 میلیون تومان برای تجهیز مدارس باشت / وام کم‌بهره برای سوادآموزان

۰
کبنا ؛محمود نظری، مدیر آموزش و پرورش شهرستان باشت در این نشست با تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: در تابستان مدارس به صورت نیمه تعطیل است و همکاران ما برای برگزاری هر چه بهتر برنامه‌های آماده سازی اول مهر و پروژه مهر در تلاش هستند.
وی کمیته‌های پروژه مهر را شامل 5 کمیته دانست و افزود: هر کمیته وظیفه مخصوصی دارد و به دلیل آغاز باشکوه مهر کارهای بسیار مهمی در تابستان باید انجام شود.
مشکلی به نام ثبت‌نام ورودی‌های جدید پایه‌های تحصیلی در باشت 
نظری ثبت نام در مدارس را یکی از مشکلات و کارهای سخت در این ایام دانست و افزود: در مقاطع میان دوره‌ای مشکلی برای ثبت نام نیست اما در پایه‌های اول، هفتم و دهم به دلیل ورود به مقطع جدید با مشکل ثبت نام روبرو هستیم و می‌طلبد که خانواده‌ها به جهت جلوگیری از بروز مشکل ثبت نام را به روزهای پایانی تعطیلات نکشند.
وی از طرح سنجش سلامت برای دانش اموزان پایه اول یاد کرد و گفت: این طرح از روز شنبه 6 مردادماه 97 شروع می‌شود و هدف از این طرح پالایش دانش اموزان از لحاظ سلامت جسمی و روحی است که توسط هیئتی اعزامی از شهرستان گچساران این کار صورت می‌گیرد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان باشت ساماندهی نیروها و مشخص شدن محل خدمت معلمین و فرهنگیان را از دیگر برنامه‌ها در این ایام دانست و افزود: به دلیل نقل و انتقالات گاهاً شهرستانی می‌طلبد که این موضوع سریع‌تر ساماندهی شود.
نظری خرید تجهیزات برای مدارس را از دیگر موضوعات مهم آماده سازی برای آغاز مهر باشکوه عنوان کرد و افزود: در این چند سال با کمک نماینده محترم شهرستان‌های گچساران و باشت و همچنین مهندس گوهرگانی خیر شهرستانی کمک‌های قابل توجهی جهت تجهیز مدارس صورت گرفته که جای تقدیر دارد.
وی از تخصیص اعتبار 750 میلیون تومانی جهت تجهیز مدارس باشت با رایزنی نماینده این شهرستان با سازمان نوسازی خبر داد و گفت: بخشی از این مبلغ برای خرید تجهیزات استفاده شده و بخش دیگر نیز در آینده نزدیک صرف خرید تجهیزات برای مدارس شهرستان باشت می‌شود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان باشت موضوع تعمیرات مدارس را از دیگر موارد قابل ذکر دانست و گفت: با توجه به اضافه شدن پایه 12 در نظام جدید آموزشی نیاز به فضا داریم و تلاش‌هایی برای برطرف شدن مشکل کمبود فضا صورت گرفته است.
وی از ساخت 4 باب مدرسه جدید در شهرستان خبر داد و افزود: 3 باب از این مدارس توسط بنیاد برکت ساخته می‌شود و یکی دیگر از این مدارس خاص هنرستان‌هاست که امید است در مهر سال 98 به بهره برداری برسد.
نظری در ادامه سخنان خود با اشاره هب تشکیل شورای سوادآموزی، گفت: این شورا سواد آموزان را در سه سطح سوادآموز، تحکیم و انتقال قرار داده است که در شهرستان باشت نیز در سال 96 تعداد 61 سوادآموز، 50 نفر تحکیم و 50 نفر نیز در سطح انتقال مشغول تحصیل بودند که به ترتیب 50، 30 و 25 نفر از شرکت کنندگان در دوره‌ها توانستند موفق به گذراندن این دوره‌ها شوند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان باشت از ارائه طرح‌های تشویقی به سواداموزان خبر داد و افزود: ارائه تسهیلات در قابل وام‌های قرض الحسنه کم بهره و 4 درصد و همچنین پاداش نقدی جهت گذراندن موفق دوره سواداموزی از طرح‌های تشویقی آموزش و پرورش است.
نظری بیمه افراد سوادآموز را از دیگر مصوبات شورای سوادآموزی بیان کرد و گفت: در شهرستان باشت نیز این اقدام صورت گرفته است.
وی به اشتغال بیش از 100 نفر در چند سال اخیر در طرح سوادآموزی و آموزش به افراد بی سواد اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود که در شناسایی افراد بی سواد با این اداره همکاری شود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان باشت تشکیل کلاس‌های تقویتی در دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه شهرستان باشت را مورد تأکید قرار داد و افزود: دبیرستان فرزانگان برای مقطع متوسطه اول دخترانه، دبیرستان امام صادق «ع» برای مقطع متوسطه اول پسرانه ف دبیرستان فرهیختگان برای مقطع دوم متوسطه دخترانه و دبیرستان نمونه شهید بهشتی نیز برای مقطع متوسطه دوم پسرانه در نظر گرفته شده است.
نظری با دیگر بر اجرای طرح اوقات فراغت هدفمند تأکید کرد و گفت: هدف ما جدای از موضوعات درسی برگزاری برخی کلاس‌های آموزشی مانند تزریقات، نقاشی، طراحی، ورزش و غیره است که می‌طلبد دستگاه‌های فرهنگی از این ظرفیت‌ها برای اوقات فراغت دانش اموزان استفاده نمایند.
وی به افتخار آفرینی دانش آموزان شهرستان باشت در مسابقات قرآن، نماز و عترت کشوری نیز اشاره‌ای داشت و گفت: تعداد 5 نفر از دانش آموزان دختر و پسر شهرستان جهت شرکت در مسابقات به مشهد مقدس اعزام شده‌اند که آقای علی درودگر مقدم از مدرسه نمونه شهید بهشتی توانست رتبه کشور را کسب نماید و همچنین آقای دست افکن که در سال گذشته مقام اول کشوری را اخذ نموده بود در این دوره نیز توانست به مقام 7 کشوری دست یاد ضمن اینکه وی مقام اول استان را دارد که جای تقدیر و تشکر از معلمین و مربیان پرورشی این عزیزان دارد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان باشت در مورد تعیین میزان شهریه مدارس هیئت امنایی نیز گفت: در شهرستان باشت 5 مدرسه هیئت امنایی داریم که شامل 2 مدرسه ابتدایی (پسرانه و دخترانه)، 2 مدرسه متوسطه اول (پسرانه و دخترانه) و یک مدرسه متوسطه دوم در مقطع دخترانه است که می‌طلبد در مورد میزان شهریه آنها تعیین تکلیف شود.
مهرداد انباز پور، بخشدار مرکزی شهرستان باشت نیز در این نشست گفت: طرح اوقات فراغت باید به گونه‌ای باشد که دانش اموزان با انگیزه و نشاط کافی برای سال تحصیلی جدید آماده شوند.
وی بر هماهنگی با اداره ورزش و جوانان جهت برگزاری اوقات فراغت هدفمند تأکید کرد و افزود: کلاس‌های پیش بینی شده باید شامل فعالیت‌هایی برای تقویت روح و جسم باشد.
انبازپور بر لزوم برگزاری کلاس‌های قرآن، احکام و رشته‌های ورزشی مختلف و همچنین کلاس‌های تقویتی دروس پایه مانند علوم، ریاضی، کامپیوتر و ... نیز تأکید و گفت: کلاس‌ها نباید با هم تداخل داشته باشند تا دانش اموزان بتوانند در کلاس‌های مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.
وی شعار پروژه مهر امسال را «مهر، شادی و آرامش» اعلام کرد و افزود: باید برنامه‌های آموزشی و تربیتی به گونه‌ای باشد که دقیق و موجب تشویق دانش آموزان به یادگیری مسائل تربیتی و آموزشی شود.
بخشدار مرکزی شهرستان باشت، آشنایی دقیق مدیران با روش‌های نوین آموزشی، دعوت از خانواده‌های معظم شهدا در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و عملکرد ویژه دستاوردهای معلمان و افزایش شهریه مدارس براساس بخشنامه را از مهمترین موارد مورد اشاره و بحث در جلسه دانست.
انبازپور با اشاره به ظرفیت دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در معرفی افراد بی سواد روستا، ابراز داشت: دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها با شناخت خوب از اهالی می‌توانند در این زمینه کمک مؤثری نمایند.
امام جمعه باشت نیز در این نشتس با تبریک دهه کرامت از حضور و اهتمام اعضای شورای آموزش و پرورش باشت تقدیر و تشکر نمود.
حجت الاسلام عبودی موضوع پروژه مهر و برنامه ریزی جهت اوقاف فراغت دانش آموزان را از اساسی‌ترین برنامه‌ها دانست و خواستار قرائت بخشنامه‌ها و آیین نامه‌ها توسط آموزش و پرورش و بحث و گفت و گو در این مورد شد.
وی این کار را موجب بیان نظرات و همچنین خلاقیت و ابتکار در اجرای این برنامه‌ها دانست.
امام جمعه باشت استفاده از ظرفیت شوراها و دهیاران که به پیشنهاد بخشدار مرکزی شهرستان باشت ارائه شد را مورد قبول دانست و بر اجرای آن تأکید کرد.
حجت الاسلام عبودی در مورد تعیین تکلیف شهریه مدارس هیئت امنایی گفت: باید این امر به گونه‌ای صورت گیرد تا مردم و اقشار ضعیف نیز با توجه به تورم موجود از عهده پرداخت آن برآیند.
---------------------------------
خبرنگار: فتح الله پوران پور
---------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1