کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با هدف برگزاری جشن های دهه کرامت:

جلسه شورای فرهنگ عمومی باشت برگزار شد (+تصاویر)

28 تير 1397 ساعت 17:56

جلسه شورای فرهنگ عمومی با هدف برنامه ریزی و آمادگی جهت اجرای برنامه های دهه کرامت با حضور امام جمعه، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد، مدیر آ موزش پرورش و جمعی دیگر از مسئولان فرهنگی شهرستان باشت برگزرا شد.


 جلسه شورای فرهنگ عمومی با هدف برنامه ریزی و آمادگی جهت اجرای برنامه‌های دهه کرامت با حضور امام جمعه، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد، مدیر آ موزش پرورش و جمعی دیگر از مسئولان فرهنگی شهرستان باشت برگزار شد.
امام جمعه باشت در این دیدار با تبریک فرارسیده دهه کرامت ابراز داشت: وجود مناسبت ولادت حضرت معصومه «س» و امام  رضا «ع» یک نوع تنوع و بیدار باش برای ما است.
حجت الاسلام عبودی با اشاره به آیات قرآن در مورد ضرورت یادآوری ایام الله، گفت: دهه کرامت از ایام الله است و قطعاً همه ما به امام رضا «ع» عشق می‌ورزیم.
وی افزود: اگر چه استان کهگیلویه و بویراحمد محروم است اما میزان ارادت این مردم به اهل بیت «ع» بی نظیر است و به همین واسطه باید شکر مضاعف کنیم.
امام جمعه باشت بر تأکید بر برگزاری جشن‌های دهه کرامت، بیان داشت: لازم است جشن‌های بزرگ در شهرستان برگزار شود و در این نشست زمان و محور جشن‌ها مشخص شود.
محمودی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باشت نیز در این نشست گفت: برای برگزاری این دهه آماده‌ایم و این اداره نیز برنامه‌های متنوعی برای دهه کرامت و میلاد امام رضا «ع» در نظر گرفته است.
وی در ادامه با تشکر از اعضای شورای فرهنگ عمومی باشت در پیگیری و اجرای مصوبات جلسه قبل، ابراز داشت: مصوبان جلسه قبل که مربوط به ماه مبارک رمضان بود به صورت صد در صد عملیاتی شد که جای تقدیر و تشکر دارد.
مرعشی، رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان باشت نیز گفت: به مناسبت دهه کرامت فضا برای مردم جهت استفاده از فضای کتابخانه‌ها فراهم شده تا با بهره گیری از کتابخانه عمومی در مورد سیره امام رضا «ع» و اولیائ الله مطالعه نمایند.
وی با اشاره به استقبال خوب مردم از کتابخانه‌های عمومی با وجود توسعه فضای مجازی در جامعه، اظهار داشت: در طی یک روز تعداد 283 نفر به 5 کتابخانه سطح شهر مراجعه و 193 کتاب نیز به امانت برده‌اند که این نشان از رغبت مردم به فرهنگ کتابخوانی است.
مرعشی با بیان اینکه 73 نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کرده‌اند، افزود: به مناسبت میلاد امام رضا «ع» و دهه کرامت فضای مناسبی برای کتابخوانان فراهم شده تا با سیره زندگی امام رضا «ع» آشنا شوند.
وی در ادامه با ابراز گلایه از بی مهری برخی مسئولین به کتابخانه‌های عمومی، گفت» حال این روزهای کتابخانه‌های عمومی خوب نیست و تعداد 3 کتابخانه در سطح شهر منبع ذخیره آب ندارند.
مرعشی با بیان اینکه طبق قانون باید سهم نیم درصدی از درآمدهای شهرداری و کمک خیرین به نهاد کتابخانه‌های عمومی اختصاص یابد، افزود: شهرداری باشت به دلیل مشکلات مالی توان پرداخت ندارد و مسئولین نیز در معرفی خیرین به این نهاد کوتاهی می‌کنند.
رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان باشت کمک در هزینه‌های جاری این نهاد را از توقعات و انتظارات خود از دستگاه‌ها دانست و گفت: در جلسات مختلف به سایر دستگاه‌ها کمک می‌شود اما در مورد کتابخانه‌های عمومی این امر صورت نمی‌گیرد.
-------------------------------
خبرنگار: فتح الله پوران پور
 
 


کد مطلب: 401610

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/401610/2/جلسه-شورای-فرهنگ-عمومی-باشت-برگزار-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1