تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۱۵
کد مطلب : ۴۰۱۵۷۱
مدیر عامل آب شهری کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

کاهش 70 درصدی چمشه های تامین آب شهر  یاسوج/عزم جدی آبفای استان در شناسایی انشعابات غیرمجاز آب

۰
کبنا ؛عصر امروز  «همایش مدیریت مصرف آب  در خانواده» با حضور خانواده کارکنان  حراست دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.
سیدعلی لدنی‌نژاد در این همایش با اشاره به اهمیت آب در میان ملل مختلف اظهار کرد: در حال حاضر  بیش از 330 شهر کشور دچار تنش آبی قرار دارند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب  استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در حال  حاضر 4 شهر  استان شامل یاسوج، دیشموک، مادوان و باشت در وضعیت تنش آبی قرار دارند، بیان کرد:  در صورت عدم رعایت صرفه جویی و افزایش مصرف آب تنش آبی به  تش شدید و بحران آبی تبدیل خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی  اثر  خود را روی منابع تامین آب شهرهای سردسیری بیشتر نشان  می دهد، یادآور شد: برخی از منابع آب سطحی تامین آب شهر یاسوج مانند چشمه های محمود آباد و آب نهر دچار کاهش آب 70 درصدی شده اند وهرسال یک تا دو حلقه از چاه های تامین آب این شهر خشک و از مدار بهره برداری خارج می شوند.
وی از  شهروندان خواست تا صرفه‌جویی در مصرف آب  را جدی بگیرند، چرا اگر با همین روند جلو رویم  مشکلات  کم آبی و تنش آبی بیشتر خواهد شد.
وی با بیان اینکه آب شرب بر خلاف آب مصرفی در کشاورزی و صنعت با صرف هزینه های بالا به دست مشترکین می رسد، تصریح کرد: در حال حاضر آب شرب در استان با سوپسید 70درصد به دست شهروندان می رسد.
وی فراگیری روش های مصرف  بهینه آب و ستفاده بهینه از آب شرب توسط مشترکان را بسیار ضروری دانست و گفت: بدون همکاری مردم  در این زمینه مشکلات مربوط به تنش آبی و مدیریت  توزیع راه به جایی نخواهد برد.
لدنی نژاد از عزم جدی آبفای استان در شناسایی و جمع آوری انشعابات غیرمجاز خبر داد و گفت: طی  چهار سال اخیر  علاوه بر اجرای برنامه های فرهنگی  بیش از 19 هزار تخلف و انشعاب غیرمجاز آب شناسایی و جمع آوری شده است.
وی عدم نصب تانکر ذخیره آب را  از دیگر  موضوعاتی دانست که در مواقع کم آبی و افت فشار آب برای مشترکان و شهروندان مسئه ساز خواهد شد  و خاطرنشان کرد: بر اساس مقرارات ملی ساختمان نصب تانکر ذخیره آب در پشت بام منازل ضروری استت و شهروندان این مهم را جدی بگیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مهندس لدنی نژادازمدیران کارآمدوکاربلداستانی وکشوری میباشند
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخخ
شهروند
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه آقای لدنی نژاد
تمامی فضای سبز بلوار ها و میدانهای شهر یاسوج بصورت مستقل از تعداد زیادی چاه سیراب میشه.چه کسی پیگیر این موضوع می باشد؟قابل توجه اصحاب رسانه
شهروند
Iran, Islamic Republic of
ابفا اگه به گذارشاتی که بهشون داد میشه رسیدگی کنند نیاز نیست خودشون رو زحمت بدن دنبال انشعاب غیر مجاز بگردن نوددرصد ساخت و سازهای روستا و باغهای داخل منازل روستایی از اب غیر مجاز هستند
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1