تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۲۳
کد مطلب : ۴۰۱۵۶۷
با حضور مسئولان استانی و شهرستانی صورت گرفت

افتتاح طرح آسمانی‌ها در شهرستان باشت (+تصاویر)

۰
کبنا ؛با حضور مسئول کانون کانون‌های مساجد استان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان و اعضای کانون‌های فرهنگی مساجد باشت مراسم آغاز جشن‌های دهه کرامت و افتتاح طرح اوقات فراغت تابستان 97(طرح آسمانی‌ها) در حسینیه مرحوم کرمی شهر باشت انجام شد.
سعید محمودی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان باشت در ابتدای این مدارسم با تقدیر از حضور اعضای کانون‌های مساجد اظهار داشت: در این شهرستان 33 کانون فرهنگی و هنری در حال فعالیت است که از این تعداد 8 کانون در مرکز شهر، یک کانون در حوزه عشایر، یک کانون در مصلی و 23 کانون نیز در مناطق روستایی شهرستان باشت فعالیت می‌نمایند.
وی افزود: از تعداد 33 کانون، 13 کانون در بخش بوستان و 20 کانون در بخش مرکزی استقرار دارند.
محمودی تعداد شرکت کنندگان در طرح اوقات فراغت را قریب به 2 هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: پیش بینی می‌شود این تعداد در قریب به 100 کلاس فعالیت داشته باشند.
وی هدف از برگزاری این برنامه را آغاز طرح اوقات فراغت اعلام کرد و افزود: کانون‌ها می‌توانند از اکنون در زمینه فعالیت‌های اوقات فراغت مشارکت داشته باشند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان باشت شیوه برگزاری کلاس‌ها در طرح اوقات فراغت را متفاوت از سال گذشته دانست و توضیح داد: در سال گذشته کلاس‌ها برگزار می‌شد و بازرسی و نظارت توسط اداره ارشاد انجام می‌شد اما امسال با طراحی سامانه ثبت نام (بچه‌های مسجد) باید نام افراد شرکت کننده در طرح در این سامانه ثبت شود و با توجه به تعداد افراد ثبت نام شده توسط مدیران کانون‌های مساجد اقدام به انعقاد قرارداد می‌نماییم.
محمودی با بیان اینکه محدودیتی در برگزاری کلاس‌ها وجود ندارد، ابراز داشت: مدیران کانون‌های مساجد می‌توانند با توجه به نیازهای معنوی روستاها اقدام به برگزاری کلاس نمایند و از نظر اداره فرهنگ و ارشاد این رویه مورد تأیید است.
وی به برنامه‌های دهه کرامت نیز اشاره‌ای داشت و گفت: در ایام دهه کرامت برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در این شهرستان برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین قاسمی مسئول کانون‌های مساجد استان نیز در این مراسم با اشاره به آسیب‌های وارده به جامعه مسلمانان بعد از پیامبر «ص» اظهار داشت: در این ایام روحانیون و مبلغین و صاحبان منبر در مساجد می‌توانند در معرفت افزایی مردم نسبت به سیره امامان «ع» تلاش نمایند.
وی انحطاط و دودستگی و خونریزی در جوامع اسلامی را ناشی از فاصله میان مسلمانان و اهل بیت «ع» دانست و افزود: ضررها بر پیکر اسلام از بی توجهی به اهل بیت «ع»، هولناک بوده است.
قاسمی با بیان اینکه تنها راه ضربه زدن به اسلام اختلاف و دودستگی میان مسلمین است، تصریح کرد: دشمن در این راه هزینه‌های زیادی انجام داده و اگر امروز فلسطین به عنوان تکه‌ای از اسلام زیر ظلم یهود است ناشی از همین موضوع است.
وی با بیان اینکه در سخنان معمار کبیر انقلاب نیز بارها به وجود و لوزم وحدت در بین مسلمانان تأکید شده، ابراز داشت: مهم‌ترین چیز برای مسلمین برای رسیدن به هدف، وحدت و هولناک‌ترین چیز اختلاف و دو دستگی است.
مسئول کانون‌های مساجد استان عشق به اهل بیت «ع» را موجب ایجاد وحدت در میان مسلمین دانست و گفت: این ایام بهترین فرصت برای مبلغین است تا برای وحدت میان مردم تلاش نمایند.
حجت الاسلام قاسمی با بیان اینکه باید شعائر الله جدی گرفته شود، ادامه داد: نقش مبلغین در زنده نگه داشتن ایام ولادت و شهادت اولیاء الله بسیار موثر است.
وی تصریحکرد: باید در این ایام به اجرای برنامه‌های سطحی اکتفا نشود و به فکر تأثیرگذاری علوم و معرفت اهل بیت «ع» در بین مردم و نسل جوان باشیم.
مسئول کانون‌های مساجد استان بیان داشت: باید در این ایام مساجد پرشور باشند و مردم از این مکان‌ها سوغات معنوی با خود ببرند.
حجت الاسلام قاسمی با اشاره به تحریم‌های دشمن، ابراز داشت: این تحریم‌ها ناشی از عصبانیت آنهاست و دستپاچگی و ناپختگی در رفتارها و تصمیمات آنها وجود دارد.
وی تصریح کرد: ملت ایران به واسطه داشتن آرمان، شنیدن صدای مظلوم و زیر بار ظلم نرفتن دشمن را مأیوس کرده است که این موضوعات باید برای مردم بازگو شود.
مسئول کانون‌های مساجد استان با بیان اینکه ملت ایران روز به روز بر آرمان‌های خود تأکید می‌کنند، افزود: زیرا این ملت برای این راه شهید داده‌اند.
وی حضور در مساجد را لطف خداوند دانست و خطاب به اعضای کانون‌های مساجد ابراز داشت: باید به عنوان خادم قدر این موهبت الهی را بدانید و این فرصتی برای حضور در میان مؤمنین است.
حجت الاسلام قاسمی ابراز داشت: مروج و مبلغ دین خدا باشیم و پیام الهی را به گوش مردم برسانیم.
مسئول کانون‌های مساجد استان اظهار داشت: نتیجه کار در راه خدا مهم نیست و چه کشته شویم و چه بکشیم پیروزیم و مهم انجام وظیفه است.
حجت الاسلام قاسمی در پایان بر ثبت نام اعضای کانون‌های مساجد در سامانه تأکید کرد و افزود: ثبت نام و فعالیت‌های مندرج در سایت نقش مهمی در توزیع اعتبارات دارد.
-----------------------------
خبر از فتح الله پوران پور
 
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1