کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نائب رئیس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس کشور مطرح کرد

موفقیت کهگیلویه و بویراحمد در «بولینگ، بیلیارد و بولس»

26 تير 1397 ساعت 17:46

نائب رئیس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس کشور گفت: کهگیلویه و بویراحمد یکی از بهترین استان‌های ما در مسیر توسعه رشته‌های «بولینگ، بیلیارد و بولس» بوده است.


علی‌اصغر فوادیان در مجمع انتخاباتی هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس استان، اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد یکی از بهترین استان‌های ما در مسیر توسعه رشته‌های زیرمجموعه بوده است.
فوادیان اظهار کرد: امروز ما شاهد آکادمیک بیلیارد بسیار خوب در شهر یاسوج هستیم و وجود این خانه بیلیارد می‌تواند در جهت رشته‌های دیگر بسیار مؤثر باشد.
وی افزود: در بیلیارد مدال‌های بسیار زیادی در مسابقات آسیایی و جهانی کسب‌شده است که فدراسیون بیلیارد برای المپیکی شدن این ورزش‌ها در تلاش است تا بولس و بولینگ به بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس اضافه شوند.
فوادیان بابیان اینکه حمایت از استان‌های کمتر برخوردار در دستور کار فدراسیون قرار دارد، گفت: تخفیف در هزینه‌های ورودی به مسابقات کشوری ازجمله برنامه‌های این فدراسیون برای حمایت از استان‌های کمتر برخوردار است.
وی افزود: استعدادیابی در استان جدی گرفته شود که پیشنهاد می‌شود این موضوع را از دانش آموزان شروع کنیم و یک تعامل و همکاری بین آموزش‌وپرورش و هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس در استان ایجاد شود.
وی اظهار داشت: شرایط تجهیزات این سه رشته ازجمله میز و توپ به دلیل تحریم‌ها ناهنجار شده و هزینه‌های زیادی برای حفظ و نگهداری لازم است.
نائب رئیس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس کشور بیان داشت: بولس و بولینگ یکی از ورزش‌های پرطرفدار خانواده‌ها است و این بازی‌ها به دلیل پوشش مناسب لباس ورزشکاران می‌توان آقایان و بانوان در کنار همدیگر بازی کنند.
سید محمدتقی علوی مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست نیز گفت: امروز سومین مجمع انتخاباتی هیئت‌های ورزشی استان در سال جاری داشتیم که این انتخابات با حضور اعضای مجمع هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس استان برگزار شد.
علوی افزود: سه کاندید در این انتخابات ثبت‌نام کردند و تنها «شاپور عنبری» در این انتخابات کاندیدا شدند که با حداکثرت آرای 13 رأی کسب کرد و سکان‌دار مجدد هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس استان را بر عهده گرفتند.
وی اظهار داشت: فعالیت‌هایی در هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس استان صورت گرفته که با حمایت فدراسیون ورزش و جوانان توانستیم آکادمی بولینگ بیلیارد را ایجاد کنیم و به دنبال آن‌هم ورزش بولس را در استان به‌صورت تخصصی ایجاد خواهیم کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان بیان کرد: در بحث زیرساخت زمین‌های بولس در شهرستان‌ها به جهت استقبالی که خانواده‌ها دارند و به ماهیت اینکه این ورزش می‌تواند به‌صورت خانوادگی برگزار شود در برنامه کاری خود قرار خواهد گرفت.
علوی بیان داشت: شرایط اداره کل ورزش و جوانان استان را برای همه ورزشکاران یکسان در نظر گرفته ایم و خوشبختانه به سمت و سوی خاصی نرفتیم و البته قبول دارم که مشکلاتی در این حوزه وجود دارد و اصلاً به فکر نباشید کسی بتواند مدینه فاضله درست کند.
وی افزود: اداره ورزش و جوانان نسبت به باشگاه‌های استان هیچ تعهدی ندارد، اما در جهت رونق این باشگاه‌ها حمایت‌هایی صورت خواهد گرفت و بخشی از حمایت‌ها را رئیس هیئت باید انجام دهد.
رئیس هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس شهرستان بهمئی در این نشست نیز بابیان اینکه گلایه‌هایی از اداره ورزش و جوانان شهرستان بهمئی داریم، گفت: هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس کمتر از یک سال در این شهرستان با حداقل امکانات راه‌اندازی شد، اما این هیئت امکانات لازم را ندارد.
این رئیس هیئت افزود: هیچ‌گونه اوقات فراغت مناسبی برای جوانان و خانواده‌ها در شهرستان بهمئی وجود ندارد که این هیئت می‌تواند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد.
رئیس هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس تصریح کرد: از فدراسیون هیئت‌های ورزشی خواستاریم که به لحاظ مادی و معنوی این شهرستان دورافتاده را از امکانات ورزشی حمایت کنید.
آزاده قشقایی رئیس هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس بانوان استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست نیز گفت: در دو دوره از مسابقات بولس نایب‌قهرمان رقابت‌های کشور شده‌ام، اما متأسفانه ورودی شرکت در این مسابقات بسیار بالا است و ما مجبور هستیم که این هزینه را از جیب خود پرداخت کنیم.
قشقایی بابیان اینکه در مسابقات قهرمانی هزینه اسکان و خوراک با ورزشکاران است، اظهار کرد: سال گذشته ورودی شرکت در مسابقات بوشهر را پرداخت کرده‌ایم، اما تا کنون حکم قهرمانی برای ما صادر نشده و همچنین دوره‌های مربی‌گری و توجیهی مربیان در کشور برگزار شد که بعد از یک سال حکم مربی‌گری برای ما صادرشده است.
رئیس هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس بانوان استان افزود: اداره ورزش و جوانان استان زمین‌هایی در اختیار ما قرار داده است، اما این زمین‌های سنگ و ریگ برای تمرین بولس مناسب نیستند که خواهشمندیم اداره کل ورزش و جوانان شهرستان گچساران با ما همکاری کنند و زمین‌های مناسبی در اختیار ما قرار دهند.
قشقایی تصریح کرد: زمین بولس یک معضل بزرگی در شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد است.


کد مطلب: 401562

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/401562/2/موفقیت-کهگیلویه-بویراحمد-بولینگ-بیلیارد-بولس

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1