کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جلسه ساماندهی نوار فروشی‌های دهدشت مطرح شد

موسیقی‌های گوش خراش شهربازی دهدشت کودکان را آزار می‌دهد

26 تير 1397 ساعت 14:56

برخی نوار فروشی‌ها و مراکز عرضه محصولات فرهنگی آگاهانه یا نا آگاهانه وسایل و ابزار کار خود را در  معابر پیاده می‌گذارند و حقوق شهروندی را نقض می‌کنند.


صبح امروز جلسه‌ای با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه، رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان و صنف نوار فروشی‌ها در اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه برگزار شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه اظهار کرد: با توجه به دغدغه  اعضای  شورای فرهنگ عمومی  و اینکه جامعه ما صد درصد مسلمان و شیعه هستند انتظار می‌رود قبل از اذان ظهر و مغرب نوار فروشی‌های سطح شهر  دقایقی را به پخش قرآن و سپس اذان اختصاص دهند که این اقدام نه تنها آرامش را به جامعه می‌دهد بلکه باعث می‌شود جامعه نیز بیشتر به شما اعتماد کنند و سلایق مختلف به سمت مراکز شما گرایش پیدا کنند.
ایرج کاظمی جو عنوان کرد: برخی نوار فروشی‌ها و مراکز عرضه محصولات فرهنگی آگاهانه یا نا آگاهانه وسایل و ابزار کار خود را در  معابر پیاده می‌گذارند و حقوق شهروندی را نقض می‌کنند.
کاظمی جو با اشاره به اینکه موسیقی‌های پخش شده در شهربازی دهدشت گوش خراش و آزار دهنده هستند و از آنجاییکه شهربازی پناه گاهی است برای پر کردن اوقات فراغت و تخلیه انرژی فرزندان ما که به آنجا مراجعه می‌کنند بدون شک پخش اینگونه موسیقی‌های متنوع و گوش خراش که هیچ هماهنگی با فرهنگ جامعه ما ندارد تاثیر منفی خود را می‌گذارد.
وی افزود: متاسفانه شاهد تداخل اصناف نیز هستیم و اکثر مراکز خرید در دهدشت در کنار فعالیت خود موسیقی پخش می‌کنند که در بسیاری موارد نیز آزار دهنده است.
رئیس اداره فرهنگ و رشاد کهگیلویه صنف نوار فروشی‌ها را مخاطب خود قرار داد وبیان کرد: با همکاری یکدیگر می‌توانیم در فرهنگسازی و روند رو به رشد جامعه قدم برداریم، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه تاکنون هیچ کسی را وادار به انجام کاری نکرده است چرا که معتقدیم شما نوار فروشی‌ها به عنوان مراکز عرضه محصولات فرهنگی خود باید سفیر فرهنگی باشید و این موارد جزئی که دغدغه مدیران است را نیز رعایت کنید و  نتیجه آن که  اعتماد جامعه  هست را نیز خواهید دید.
کاظمی جو در پایان مطرح کرد: نوار فروشانی که علی رغم دعوت در جلسه حضور نداشتند باید علت عدم حضور خود را اعلام کنند.
 رئیس تعزیرات حکومتی کهگیلویه نیز در این جلسه اظهار کرد: جامعه و مردم ما عقاید و آرمان‌هایی دارند که باید به آن‌ها احترام گذاشت و همانطور که موسیقی برای سلایق مختلف پخش می‌کنید، قبل از اذان ظهر و مغرب دقایقی را به پخش قرآن و اذان اختصاص دهید چرا که ما جامعه‌ای مسلمان هستیم و تبلیغ گسترده و برکتی نیز برای خودتان است.
امید صالحی عنوان کرد: دوست نداریم با کسانی که فعالیت فرهنگی می‌کنند برخورد قهریه داشته باشیم لذا امیدواریم مواردی را که در شورای فرهنگ عمومی مطرح شد و هم خوانی با فرهنگ ما ندارد را رعایت کنید و خود پایبند به قانون باشند که در غیر اینصورت طبق ماده 27 و 68 قانون نظام صنفی با متخلفان برخورد می‌شود و جرائم هم شامل نقدی و پلمپ است
صالحی افزود: جمع اوری بنرهای نامناسب نصب شده در سر در آرایشگاه‌های زنانه نیز از جمله مواردی بود که در جلسه شورای فرهنگ عمومی مطرح شد و تذکرات داده شده است.
 


کد مطلب: 401559

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/401559/2/موسیقی-های-گوش-خراش-شهربازی-دهدشت-کودکان-آزار-می-دهد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1