تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۴۰۱۴۷۵
با حضور مسئولان:

کلنگ طرح آبیاری به اراضی «دشت لیشتر» به زمین زده شد/ از شرط فرماندار گچساران تا حضور تاجگردون در زادگاه منتقدش

۳۶
۲
کبنا ؛آیین کلنگ‌زنی پروژه سیستم آبیاری نوین ۱۲۰۰ هکتار از اراضی دشت لیشتر گچساران با حضور نماینده مردم گچساران و باشت، معاون عمرانی استاندار، فرماندار گچساران، شهردارو اعضای شورای شهر دوگنبدان، مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان،مدیرعامل آب منطقه ای استان و جمعی ازمسئولان استانی و شهرستانی به زمین زده شد.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در این آیین  با اشاره به اینکه میزان محصول گندم در زمین های کشاورزی دیم 600کیلوگرم است گفت: با بهره برداری از این طرح میزان محصول هر هکتار زمین کشاورزی در زمین های آبی سه تا چهار تن خواهد شد که باعث افزایش تولید ملی و بهبود درآمد مردم خواهد شد.
غلامرضا تاجگردون با یادآوری اهمیت آب برای حیات حوزه کشاورزی بیان کرد: برای تخصیص آب و دریافت اعتبار این طرح پس از سال ها تعطیلی تلاش های زیادی شده که امیدواریم در کمتر از یک سال به بهره برداری برسد.
تاجگردون افزود: هم اکنون آبرسانی به یکهزار و 700 هکتار از زمین های کشاورزی دشت لیشتر گچساران در دست اجراست.
وی با اشاره به اینکه طرح آبیاری به پنج هزارو 400 هکتار از اراضی کشاورزی دشت لیشتر و خیرآباد از سال 81 آغاز شد که و تاکنون یکهزارو 200 هکتار زمین کشاورزی زیر کشت آبیاری نوین رفته است، افزود: کد اعتباری این طرح ملی در سال های گذشته راکد بود که با پیگیری های صورت گرفته امسال احیا شد.
تاجگردون عنوان کرد: افزایش تولید ملی، ایجاد سه هزار و 300 شغل مستقیم و غیر مستقیم، کاهش اثر آلایندگی تاسیسات نفتی بر محیط زیست و سلامت مردم و تعدیل درجه حرارت دمای هوا در گچساران از مهمترین مزایای تکمیل این طرح است.
 در ادامه مدیرکل سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پدیده خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی اظهار کرد: با وجود خشکسالی در چند سال اخیر موجب شده که بخش کشاورزی با مخاطرات زیادی روبرو شود.
  الیاس تاج الدینی با بیان اینکه برای عبور از این پدیده راهکارهای دیگری را باید جایگزین کرد، افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های مدونی که از سوی جهاد کشاورزی برای عبور از این بحران انجام گرفته، بحث توسعه باغات در اراضی شیب‌دار، توسعه گلخانه و افزایش سطح زیرکشت در گلخانه‌ها در دست اجرا قرار گرفته است.
تاج الدینی عنوان کرد: یکی دیگر از راهکارهای مبارزه با پدیده خشکسالی  افزایش سطح روش آبیاری نوین در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفته است.
 این مسوول در ادامه با بیان اینکه سطح آبیاری نوین استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به کل کشور 28 درصد است، ابراز کرد: هم اکنون 85درصد از زمین های آبی گچساران به آبیاری نوین مجهز شده است.
 وی با اشاره به اجرای سیستم نوین تحت فشار در روستاهای  آب انجیر و اسلام آباد لیشتر گچساران گفت:  این پروژه با اعتباری به مبلغ 220 میلیارد ریال در این منطقه کلنگ‌زنی شد.
تاج‌الدینی با بیان اینکه اجرای شبکه 3 و 4 خطوط انتقال و اجرای آبیاری تحت فشار در سطح 1200 هکتار و اجرای 1300 کیلومتر لوله های  پلی اتلین در سایزهای مختلف  با نصب و اتصالات  مربوطه صورت خواهد گرفت، بیان کرد: از مجموع این اعتبارات 160 میلیارد ریال از اعتبارات ملی و 60 میلیارد ریال از اعتبارات استانی به این پروژه اختصاص داده شده است.
مدیرکل جهادکشاورزی کهگیلویه وبویراحمد  ادامه داد: با اجرای این طرح 18مزرعه در روستاهای اسلام آباد و آب انجیر به سیستم آبیاری نوین تجهیز می‌شود که با افتتاح آن برای 140خانوار فرصت شغلی ایجاد می شود.
وی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح تبدیل اراضی دیم به آبی، افزایش راندمان آبیاری و بهنیه سازی مصرف آب در اراضی کشاورزی ، افزایش  تولید، بهبود اقتصاد منطقه و محرومیت زدایی در این منطقه است.
مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، محل تامین آب این پروژه  از سد کوثر ذکر و خاطرنشان کرد: با استفاده از این سیستم شاهد صرفه جویی چهارهزار و ۵۰۰ مترمکعبی آب برای آبیاری این اراضی خواهیم بود.
تاج الدینی با بیان اینکه برای اجرای این طرح اعتبارات ملی و استانی اختصاص  داده شده است، ابراز کرد: 15 درصد مبلغ کل اجرای شبکه آبیاری تحت فشار از محل سهم مشارکت بهره برداران تامین می‌شود.
گفتنی است: آیین کلنگ زنی طرح آبیاری تحت فشار اراضی دشت لیشتر حاشیه های هم داشت:
فرماندار گچساران در این آیین در حالی  کلنگ مراسم را در دست داشت، عنوان کرد: من به شرطی ( با توجه به درخواست تاجگردون ) برای این پروژه  اعتبار شهرستانی در نظر می گیرم  که اهالی این روستاها در اجرای این طرح با جهاد کشاورزی همکاری لازم را داشته باشند (یعنی  15 درصد سهم مشارکت را بطور کامل رعایت و سریع انجام بدهند) در غیر اینصورت اعتبار شهرستانی برای این پروژه در نظر گرفته نمی شود.
اما حاشیه جالب این آیین حضور غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در زادگاه غلامرضا پاکدل (روستای اسلام آباد لیشتر)مدیر عامل سابق شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و استقبال هم ولایتی ها وی از تاجگردون بود.
گفتنی است: مدتی است غلامرضا پاکدل مدیر عامل سابق شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران عملکرد نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت را در فضای مجازی، سایت ها و کانال های خبری، بشدت و سرسختانه مورد انتقاد قرار داده است.
---------------------------
گزارش: حبیب قلندری
--------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

پلنگ زخمی
Iran, Islamic Republic of
اونجا چیکار میکنه درود بر مهندس پاکدل
بی زحمت کامنت رو بزار باتشکراز اقای قلندری
همشهری
Iran, Islamic Republic of
همه این عزیزان از گچساران تشریف اوردن؟
شوراوشهردار کارخودشون انجام نمیدن ؟
توروستاها دنبال چه میگردن واقعا جای تعجب؟؟؟؟؟؟؟؟
لیشتر
Iran, Islamic Republic of
انصافا عکسها نگاه کنید ببنید چندنفرش مال حوزه لیشتر وخیراباد ودشت مورند بااین تبلیغات دیگه کاری پیش نمیبری ازگچساران وباشت کاروان بیاری برای سیاه نمایی
زادگاهم لیشتر وروستای اسلام اباد
Iran, Islamic Republic of
اولا همه میدانند کلنگ. بعد هم چرا بعداز کلنگ زنی کلیه ماشین الات را دوباره به سمت گچساران بارگیری شد مسول محترم سایت کبنا نوشتی منابع ابی این پروژه از سد چم کوثر گرفته میشه بفرمایید ادرس این سد کجاست یا منظورتون مخفف سد چم شیر وکوثر هست ثانیا حضرت عباسی گفتی در زادگاه پاکدل نگاه کن اینای که اومدن کیا هستن ایا به تعداد انگشتان دستتون هستن؟وفکر کنم تاج بهتر که طرف این حوزه خط بکشه خودشم متوجه شده ولی رو که .ه و.....
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای. خداوکیلی کدوم ادم شاغل یا سیاسی اسلام ابادی توی این به قول خودتون ایین کلنگ زنی هست کلا 13 نفر بودن که به این انسانهای مظلوم وبدبخت قول کار داده اتفاق. گویای همه چیز است ولی درعجبم چرا نوشتی در زادگاه پاکدل ،دیار من مردان بزرگ وبا غیرتی دارن وهرگز. ،بله فرموده است 1300شغل ایجاد میشود وبرداشت در هرهکتار از 600کیلو به 4000کیلو میرسد برادر عزیزم. میرشکار اقتصاد ومعمار اقتصاد وچهره ملی و اقای دکتتتتتتتررررررر وبخدا نمیدونم کسی نی..ه رو راهنمایی کنه بابا مردم ا.شنیدن برات دست گرفتن بس دیگه تورا خدا درست اولش مردم را .. ولی الان برعکس شده
جوان لیشتری
Iran, Islamic Republic of
بابا بیخیال. اول پمپازهای 1و2و3 راه بندازید این پروژه پیشکشتون با این کارتون 2هدف دار.ل بودجه و کسب رای
به هدف اولتون میرسید ولی هدف دوم عمرا
یه سوال چرا بیل مکانیکی هایی که آوردید قبل خودتون برگشتند
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
بازم کلنگ زنی؟؟؟¿؟؟؟؟؟؟؟
۶سال هنوز افتتاحیه ندیدم ؟؟؟؟
البته تاج درمنطقه احساس خطرمیکنه میخواهدجوتبلیغاتی راه بندازه؟
این مدت مهندس پاکدل بهش توفضای مجازی حمله کرده
دیارم لیشتر
Iran, Islamic Republic of
کاویانی پناهپوری عربلو صادقی کشاورز نبوی وووووووؤووووووو کی تاحالا شدن کشاورزان لیشتر؟؟؟؟؟؟؟؟
لیشتری
Iran, Islamic Republic of
هم ولایتیهای پاکدل مثل خودش که مودبانه و منطقی تاجگردون را نقد میکنه، تاجگردون را بعنوان نماینده قبول دارند و احترامشون را دارند. البته در خصوص طرح همه میدونن متاسفانه بی فایده و سر کاریست. چون فاز اول آن که تکمیل شد وقتی سیتم پمپاژ را روشن کردند کوله ها باز شدند ولذا شبکه به بهره برداری نرسید. تاکنون مشکل فاز یک را حل نکردند، کلنگ فاز ۲ را زدند. کاش نماینده و مسولین با مردم رو راست بودن ولی بدونن ماه همیشه پشت ابر نمیمونه.
گچساران
Iran, Islamic Republic of
این هم.ی جدید. من با کشاورزان لیشتر صحبت کردم.میگفتند یک دهم اراضی زیر طرح بارانی به سبب کم آبی قابل کشت نیستند و این کار با این اوضاع و احوال بیهوده است. کاش وضعیت آب پیگیری شود.
حسن
Iran, Islamic Republic of
بنا به فرموده نویسنده از سال ۸۱ تا کنون این طرح در حال اجراست ولی برای اولین باری است که چیزی به نام کلنگ زنی دیدیم.نمایندگان و مسوولین قبلی بدون کلنگ زنی این کارها را انجام می دادند.
محمد
Iran, Islamic Republic of
والا من خودم بچه لیشتر هستم. تو این تصاویر هر چه نگاه میکنم غیربومی هستند. . ل از عدد انگشتان یک دست هم کمتر است.
حسین
Iran, Islamic Republic of
. با این تبلیغات . خودش را بیشتر خراب میکنه
حیدری
Iran, Islamic Republic of
آقای قلندری. کمتر کن عزیزم.
محمد
Iran, Islamic Republic of
اون زمین ها اصلا سند ندارم که ایشون میخواد بارانی کنه
لیشتری
Iran, Islamic Republic of
میگم چندتا اتوبوس با نماینده اومده بودن؟ این ها که همه همراهان خودش هستن. از اهالی لیشتر کسی نیست.
مسعود
Iran, Islamic Republic of
چه شما بخواهید و چه نخواهید پاکدل قلب تپنده مردم لیشتر است. همه نماینده ها از اول انقلاب تا کنون یک صدم پاکدل برا مردم کار نکردن
هم ولایتی
Iran, Islamic Republic of
ازشهردارواعضای شورا استدعاداریم همانطوری مشکلات شهردوگنبدان حل کردیدوبدنبال حل مشکلات روستاها هستید فقط بفکرلیشتر تنها نباشید سری هم به منطقه باباکلان بزنید
جوان لیشتری
Iran, Islamic Republic of
از پاکدل به یک اشاره از ما به سر دویدن
نوروزی
Iran, Islamic Republic of
صد سال دیگه هم تاجگردون نماینده باشه نمیتونه نصف پاکدل به مردم لیشتر خدمت کنه. پس لطفا منطقی باشید
محله سادات
Iran, Islamic Republic of
جناب شهرداروشوراها شما توی امورات روستاها چرا چرا چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بفکزشهرداری وحق وحقوق پرسنلتون باشید
واون محلهای که اول برج تا حالا هیچ رفتگری نیومده تمیز کنه چندین باربه خود شهردارزنگ زدیم وپیامک دادیم اما متاسفانه اقدامی نشد البته مشعله کاریشون زیاده فعلا به امورومشــــکلاتروستاها رسیدگی میکنند خسته نباشید مشکلات شهرشایدبرگرددبه جهادکشاورزی
علی
Iran, Islamic Republic of
خدمت بی منت فرزند عزیز منطقه لیشتر مهندس پاکدل تا ابدالدهر در یادها و جان های مردم منطقه ماندنی است. و هیچ قدرتی نمی تواند در این مورد خللی وارد کند.
فرهنگ
Iran, Islamic Republic of
مردم منطقه فهمیده هستند و میدانند همین حرکت هم به سبب انتقادات مستند پاکدل اتفاق افتاده. پس اگر به نتیجه برسد که مطمئنا بیهوده است و بی نتیجه ، آن را به حساب قلم سحار پاکدل میگذارند نه دیگران
لیشتر
Iran, Islamic Republic of
مردم منطقه لیشتر بامرام مودب و قدردان هستند.غیرممکن است که لحظه ای فرزند برومندشان مهندس پاکدل را تنها بگذارند. این مردم را با جاهای دیگر اشتباه نگیرید
Iran, Islamic Republic of
پاکدل آدم خوبی است اما انصافا در.تاجگردون نیست تعصبی حرف زدن خوب نیست نتیجه معکوس میده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چرا مانده طرح ها، نیمه تمام؟؟ چه شد مخزن آب در باباکلان؟؟ چه شد آب شربِ دهِ نازمکان؟ ...تو در وعده دادن نداری رقیب... تمام عملکرد تو، شد ... تو معماری و طرح ها ناتمام.. کنون بشنو از من ، تو ای حاج غلام... تو در وعده دادن نداری .. تو سالار اینستاگرامی، یَلی، رستمی... به هرجا رسیدی کلنگی زدی.. شدی میرشکال و پلنگی زدی.. چه شد باز بارانِ بارانی ات... چه شد طرح لاستیک گچسارانی ات... جوانانِ بیکارِ رادک ببین.. برو لحظه ای را به خلوت بشین..ببین با خلایق چه ها کرده ای... هزاران هزار طرح، نیمه؛ رها کرده ای... شنیدیم که شغل تو معماری است.. چرا شهر لبریزِ بیکاری است؟؟؟
قشقایی
Iran, Islamic Republic of
. گرمت شده بود،گرسنه بودی،.بودی چی شده بود که این آمار و ارقام عجیب و غریب را بر زبان آوردی؟ نگفتی یه آدم باسواد این نوشته را می خونه برادر؟
باوی
Iran, Islamic Republic of
معمار اقتصاد ایران اقتصاد . را بر اساس همین آمار و ارقام بنا نهاده بود که بر سر مردم !!!!
Iran, Islamic Republic of
شهردار محترم بداد چاله چوله های شهرک های پانصد دستگاه برس پیمانکاران نیمه تمام ول کردند فاضلاب شهری را به پیمانکاران متعهد بدید لطفا یه سر بزن به شهرک هدایت و دیگر شهرک ها ببین مردم چقدر شاکی هستند ماشین ها جلو بندی شون خراب شدند مغازه دار و اهل محل گرد و غبار میخورند لطفا پیگیری کنید جناب ظفری شهردار پر تلاش و دوست داشتنی جناب قلندری لطفا یک گزارش از شرایط نابسامان و چاله چوله های شهرک ها بنویس مردم کلافه شدند.ممنون
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
کسی که به نام گچساران کامنت گذاشتی
موقع انتخابات خوب. بویراحمد میکرد وقو..اد اگربویراحمد نبود تاج عمرا مجلس نمیدید پس تاج باید برای همیشه خداحافظی کند
جواب بدون نام
Iran, Islamic Republic of
بااحتیاط برو تاج چه امتیازی بهت داده که زحمت ۴۰سال انقلاب زیر سوال بردی چکاری کرده که فقط شما میبینید میفرمای به اندازه ۴۰سال انقلاب کارکرده.
محیط بان
Iran, Islamic Republic of
پلنگ ازخومـــــــــــــــــــی افتـــــــــــــــاده ای دادبیداد سی میـــــــــــــــــــــرشکار
Iran, Islamic Republic of
من خودم بعد از کلنگ زنی که تمام شد که
مردم رفتند رفتم روی زمین کشاورزی
دیدم تریلی بابار برگشت گفتم که بیل را خالی نکردی
گفت فقط یک.ت مسئول هیئت گفت ما که رفتیم تو هم با بار برگرد گچساران
این کار خدایی است ..دم
. بس است همه اطلاع دارند
سعید
Iran, Islamic Republic of
میرشکاد اینو بدون وتا اخرش برو هیچ قدرتی درمقابل پاکدل نخواهد ماند تا. دربدن ماهست میجنگیم برای مهندس پاکدل و جونن دوستش داریم و تو شکست خواهی خودر. اشاره مهندس پاکدل هم نمیرسی
لیشترمن
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت مردم قدر شناس منطقه لیشتر.ابتدا باید عرض کنم که خدمت رسانی به منطقه وظیفه نماینده بوده واون عزیزانی که تشریف بردن هم به خاطر پیگیری زمین خود واحیانا به خاطر ابادشدن ان میباشد واصلا خرده نمیگیریم.ولی مردم قدرشناس منطقه به خاطرفرزند عزیزشان مهندس پاکدل به این مراسم نرفتند وتعدادشرکت کنندگان از منطقه به جرات میتوان گفت که تعدادشان به 20نفر نمیرسد.مردم منطقه لیشتر قدرشناس فرزند خود خواهندبود.این تبلیغات توخالی فایده ای برای شمانخواهد داشت.هنوز طرحهای قبلی ابیاری منطقه ناتمام مانده اند.درتعجبم دستگاههای مکانیکی که اورده بودید قبل ازخودتان به گچساران رسیدند
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
جواب لیشترمن
چرا اماربالا میدی ازکل منطقه ۱۱یازده نفربودن
ازمنطقه دشت مورتا لیشترتا خیراباد فقط ۱۱نفر بودن بنازم به غیرتتان بویراحمد گرمسیر
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1