تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۵
کد مطلب : ۴۰۱۴۴۸
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد

معلولیت 18 هزار کهگیلویه و بویراحمدی/ شرايط تولد كودكان سالم را فراهم كنيد

۰
کبنا ؛سید علیرضا موسوی‌امجد پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، بابیان اینکه 19 تا 25 تیرماه به‌عنوان هفته بهزیستی نام‌گذاری شده، اظهار کرد: 18 هزار معلول در این استان وجود دارد که از این تعداد 6 هزار معلول از خدمات مستمر بهزیستی بهره می‌برند و همچنین 12 هزار معلول دیگر نیز در طول سال کمک‌های موردی دریافت می‌کنند.
موسوی‌امجد افزود: بیش از 400 خانواده دو و سه معلولی به بالا در این استان وجود دارد و همچنین 6 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان است.
وی بابیان اینکه نرخ معلولیت در استان بالا است، گفت: برای کنترل رشد معلولیت در استان اقداماتی ازجمله اجباری شدن مشاوره ژنتیک خانواده، غربالگری زوج‌های جوان قبل از ازدواج، آغاز 2 طرح تحقیقاتی و پژوهشی در جهت شناسایی علت و کاهش معلولیت، نمونه‌برداری ژنتیکی از چند خانواده معلول و انعقاد تفاهم‌نامه با مراکز آزمایشگاه‌های ژنتیک شیراز و جنوب کشور انجام‌شده است.
مدیرکل بهزیستی استان اظهار داشت: 300 کودک کار در استان شناسایی شد که یک مرکز آموزشی و تفریحی نیز برای آنان در شهر یاسوج راه‌اندازی شده است و همچنین بیش از 600 میلیون تومان به جامعه هدف در بخش کودکان کار و خانواده آن‌ها انجام‌شده است.
وی بابیان اینکه طلاق پدیده اجتماعی است و برای علت‌یابی نیز باید دید اجتماعی داشت، گفت: مراکز مشاوره خصوصی و دولتی، خط ۱۴۸۰ مشاوره‌ای، مراکز اورژانس اجتماعی و مرکز کاهش طلاق در شهرستان‌ها فعال‌شده و خدماتی باهدف کاهش طلاق را عملیاتی می‌کنند و همچنین پرونده‌های طلاق به مرکز مداخله در بحران بهزیستی ارجاع می‌شود که کاهش مناسبی در حوزه طلاق استان داشته‌ایم.
مدیرکل بهزیستی استان بیان داشت: برنامه‌های هفته بهزیستی در استان شامل افتتاح 32 واحد مسکن معلولین، بهره‌برداری از 6 کلینیک مددکاری، افتتاح مرکز ترک اعتیاد، فعال‌سازی گروه‌های همیار و بهره‌برداری از 11 طرح اشتغال‌زایی ویژه معلولان انجام می‌شود.
وی عنوان داشت: برگزاری جشنواره معلولین، برگزاری برنامه کوهنوردی، برپایی نمایشگاه دستاوردهای معلولان، اجرای تئاتر خیابانی توسط معلولان و اعزام 10 معلول نخبه برای دیدار با جمعی از مسئولان اجرایی کشور از دیگر برنامه‌های این هفته در استان است.
موسوی‌امجد بابیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد دارای چهار مرکز نگهداری و درمان بیماران روانی است، گفت: حدود 300 بیمار روانی هم‌اینک در این مراکز نگهداری می‌شوند و تحت درمان هستند.
وی اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد درزمینهٔ مناسب‌سازی محیط برای تردد معلولان و دیگر قشرهای مردم این استان ازجمله جانبازان، سالمندان و زنان باردار همکاری لازم را با بهزیستی استان داشته باشند.
موسوی‌امجد بیان کرد: بودجه سالانه بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد از 380 میلیارد ریال سال 1395 به 430 میلیارد ریال در سال گذشته رسید.
وی با اشاره به ارتقای شاخص‌های اختصاصی و عمومی و رشد رتبه در ارزیابی‌ها، اضافه کرد: طی سال ۹۳ در ارزیابی شاخص‌ها از ۲۰۰۰ نمره تنها ۸۴ امتیاز کسب کرده بودیم که در سال ۹۴ و با تلاش‌های انجام‌گرفته این مورد به ۱۶۰۰ رسید و سال گذشته نیز بهزیستی استان موفق به کسب رتبه برتر شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
چرا سازمان بازرسی به خلاف های اداره کل بهزیستی و اینکه مراکز خصوصی را طایفه ای و یا دوست بازی و غیر قانونی واگذار کرده است رسیدگی نمی کند؟
Iran, Islamic Republic of
چرا در دهدشت به دوخواهر دوتا مرکز خصوصی واگذار شد و هر دوتاش را مدیر کل در چند تا مرکز خصوصی دیگر گذاشت تا کار کنند؟
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه سازمان بازرسی هیچ کاری نکرد برای کارهای غیر قانونی مدیرکل بهزیتی که این اداره را طایفه ای کرد
Iran, Islamic Republic of
.بعدمشخصه .ه به دل داری...موسوی امجدمشکلی نداشت وگرنه سازمان بازرسی باکسی شوخی نداره
رفیع
Iran, Islamic Republic of
استاندار محترم جناب دکتر محسنی تا کی برای تعییر طایفه گرایی باید صبر کنیم چرا به جای اینکه ایشان یک ط. تجویل دهد با منتقدین مناظره برگزار نمیکنید تا سیه روی شود هر که در او غش باشد .به جای نگاه کردن به تبلور عینی کارایی و اثربخشی...ای خدا تا کی!!!!!!
موسی
Iran, Islamic Republic of
اقای استلندار محترم تو را خدا این مردم بخصوص کارمندان طوایف دیگر را از. دهدشت خیلی. قرار نبود اینقدر طول بکشه تغییرات در بهزیستی حتی شهرستان کهگیلویه
شما به کامنتهای قبلی توجه کنید بدون فوت فرصت و چون چرا موسوی امحد توسط رییس دهدشت طوایف دیگر را مورد.
محمدی
Iran, Islamic Republic of
بحال . و بحال معلولینی که بجای خدمت رسانی به آنها باید تاوان سهم خوا. را بدن که خودش را نماینده چهار شهرستان میدونه
آقای هاشمی پور دلیلی نداره که چون ننماینده هستی از. حمایت کنی از کسانی که حتی قادر به اداره کردن یک کلاس.تا چه رسد به مدیریت در یک سازم.
و اما آقای احمدی کحاست آن شعارهای صدقومیتی شما ،چرا با قهر و غیظ نماینده کهگلویه به قول این متن زود نرمش نشون دادی اونم به یک طایفه ایی که چهارسال . از همین طایفه مدیر هست مگه در دوره آقای خادمی کلی مدیر و مسئول نداشتند بنظر شما بقیه طوایف چی...لان قریب به ۱۲ سال است که مدیریت بهزیستی در دست گرمسیری هاست پس ما سردسیری ها در این سازمان هیچ حق و حقوقی نداریم
آقای نماینده آقای استاندار مدیرکل بهزیستی باید آنقدر شجاعت وجسارت داشته باشد که بتواند جذب اعتبار کند بتواند در مقابل خواسته های بحق و فراوان جامعه هدفش حرفی برای گفتن داشته باشد
این آقایانی که گزینه هستند آزمون خود را پس دادند و نمره ی زیر صفر گرفتند
علی با..
Iran, Islamic Republic of
دوستان شما چکار این آقای. دارین. این بنده خدا به چند تا از اقوام و فامیل ما رسیدگی کرده آخه .در واقع، این بنده خدا نمیدونست مدیریت حالا که. رسیده و برای حفظ پست .ممکنه انجام بده، تو رو خدا کاریش نداشته باشین ، این که مدیریت.ت و نگاه کنید همه اقوام ما که بهش خط میدهند و رو هریکی به یه بهانه ای میگن...........دارند .
Iran, Islamic Republic of
دوتا مرکز به دوخواهر داری و هردو هم عضو کمیسیون در دهدشت هستند خسته نباشی مدیرکل.
Iran, Islamic Republic of
Cbrدهدشت وچرام ومرکز توانبخشی رابه آقای ذبیخ الله خرد دادی وایشان را دبیر کمیسیون پیام کردی درحالی که خیلی جوان بیکار داریم،آیا با این کار خداوند راضی است؟چرا استاندار پسر عموی خادمی را هنوز هم عوض نکرده است؟
اداره برق
Iran, Islamic Republic of
رئیس بهزیستی دهدشت دیروز قبل از خطبه های نماز جمعه سیاسی صحبت کرد .د وقت کم آورد برای عملکرد بهزیستی تازه تعرفه برق که نه معلوم در دولت تصویب بشه چه ربطی به بهزیستی داشت که رئیسش بیاد بگه
معلول
Iran, Islamic Republic of
دیگر بهزیستی از آن. بهزیستی. امید است که خداوند حق ما را از فرزندان. بگیرد
کارمند
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا سازمان بازرسی اومد و تحقیق کرد و ثابت شد در بهزیستی هرگونه واگذاری در کمسیون انجام گرفته و کاملا قانونی هست
Germany
بله من که توبهزیستی کار کردم آقای خرد ۴تا کار در بهزیستی انجام می دهد و آقای افشار معاون سابق توان بخشی هم خودش یک مرکز خصوصی در بهزیستی دارد
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1