کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد

معلولیت 18 هزار کهگیلویه و بویراحمدی/ شرايط تولد كودكان سالم را فراهم كنيد

21 تير 1397 ساعت 22:35

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 18 هزار معلول در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.


سید علیرضا موسوی‌امجد پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، بابیان اینکه 19 تا 25 تیرماه به‌عنوان هفته بهزیستی نام‌گذاری شده، اظهار کرد: 18 هزار معلول در این استان وجود دارد که از این تعداد 6 هزار معلول از خدمات مستمر بهزیستی بهره می‌برند و همچنین 12 هزار معلول دیگر نیز در طول سال کمک‌های موردی دریافت می‌کنند.
موسوی‌امجد افزود: بیش از 400 خانواده دو و سه معلولی به بالا در این استان وجود دارد و همچنین 6 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان است.
وی بابیان اینکه نرخ معلولیت در استان بالا است، گفت: برای کنترل رشد معلولیت در استان اقداماتی ازجمله اجباری شدن مشاوره ژنتیک خانواده، غربالگری زوج‌های جوان قبل از ازدواج، آغاز 2 طرح تحقیقاتی و پژوهشی در جهت شناسایی علت و کاهش معلولیت، نمونه‌برداری ژنتیکی از چند خانواده معلول و انعقاد تفاهم‌نامه با مراکز آزمایشگاه‌های ژنتیک شیراز و جنوب کشور انجام‌شده است.
مدیرکل بهزیستی استان اظهار داشت: 300 کودک کار در استان شناسایی شد که یک مرکز آموزشی و تفریحی نیز برای آنان در شهر یاسوج راه‌اندازی شده است و همچنین بیش از 600 میلیون تومان به جامعه هدف در بخش کودکان کار و خانواده آن‌ها انجام‌شده است.
وی بابیان اینکه طلاق پدیده اجتماعی است و برای علت‌یابی نیز باید دید اجتماعی داشت، گفت: مراکز مشاوره خصوصی و دولتی، خط ۱۴۸۰ مشاوره‌ای، مراکز اورژانس اجتماعی و مرکز کاهش طلاق در شهرستان‌ها فعال‌شده و خدماتی باهدف کاهش طلاق را عملیاتی می‌کنند و همچنین پرونده‌های طلاق به مرکز مداخله در بحران بهزیستی ارجاع می‌شود که کاهش مناسبی در حوزه طلاق استان داشته‌ایم.
مدیرکل بهزیستی استان بیان داشت: برنامه‌های هفته بهزیستی در استان شامل افتتاح 32 واحد مسکن معلولین، بهره‌برداری از 6 کلینیک مددکاری، افتتاح مرکز ترک اعتیاد، فعال‌سازی گروه‌های همیار و بهره‌برداری از 11 طرح اشتغال‌زایی ویژه معلولان انجام می‌شود.
وی عنوان داشت: برگزاری جشنواره معلولین، برگزاری برنامه کوهنوردی، برپایی نمایشگاه دستاوردهای معلولان، اجرای تئاتر خیابانی توسط معلولان و اعزام 10 معلول نخبه برای دیدار با جمعی از مسئولان اجرایی کشور از دیگر برنامه‌های این هفته در استان است.
موسوی‌امجد بابیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد دارای چهار مرکز نگهداری و درمان بیماران روانی است، گفت: حدود 300 بیمار روانی هم‌اینک در این مراکز نگهداری می‌شوند و تحت درمان هستند.
وی اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد درزمینهٔ مناسب‌سازی محیط برای تردد معلولان و دیگر قشرهای مردم این استان ازجمله جانبازان، سالمندان و زنان باردار همکاری لازم را با بهزیستی استان داشته باشند.
موسوی‌امجد بیان کرد: بودجه سالانه بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد از 380 میلیارد ریال سال 1395 به 430 میلیارد ریال در سال گذشته رسید.
وی با اشاره به ارتقای شاخص‌های اختصاصی و عمومی و رشد رتبه در ارزیابی‌ها، اضافه کرد: طی سال ۹۳ در ارزیابی شاخص‌ها از ۲۰۰۰ نمره تنها ۸۴ امتیاز کسب کرده بودیم که در سال ۹۴ و با تلاش‌های انجام‌گرفته این مورد به ۱۶۰۰ رسید و سال گذشته نیز بهزیستی استان موفق به کسب رتبه برتر شد.
 


کد مطلب: 401448

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/401448/2/معلولیت-18-هزار-کهگیلویه-بویراحمدی-شرايط-تولد-كودكان-سالم-فراهم-كنيد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1