کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در همایش توانمندسازی زنان عشایر مطرح شد

صفایی‌نیا: کیفیت‌بخشی محصولات زنان عشایری پیش‌نیاز توسعه صادرات در استان

21 تير 1397 ساعت 15:59

همایش توانمندسازی زنان عشایر و کارگاه توانمندسازی و آموزش راه‌های پیشگیری از اعتیاد با حضور مسئولان استانی در منطقه عشایری دلی بجک سپیدار شهرستان بویراحمد برگزار شد.


مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز در این همایش گفت: زنان قشر بسیار مهم جامعه هستند که رسیدگی به مشکلات آنان باید در اولویت کار مسئولین استان قرار گیرد.
آذر صفایی‌نیا افزود: زنان تأثیرگذارترین نقش در خانواده‌ها هستند که نقش برجسته‌ای در بخش‌های فرهنگی، فعالیت‌ها و مشارکت‌های اجتماعی در جامعه دارند، بنا بر این زنان عشایر را به جهت اینکه پایه و اساس حوزه اقتصادی استان هستند باید به جد در دستور کار قرار دهیم.
صفایی‌نیا با اشاره به اجرای طرح توانمندی زنان عشایر، اظهار داشت: تا کنون فعالیت‌های زیادی در حوزه زنان صورت گرفته که توانمندسازی زنان عشایر در دستور کار دستگاه‌های اجرایی استان است.
وی گفت: کارگاه‌های آموزشی با رویکرد اجتماعی در محور آسیب‌های اجتماعی پیش‌نیاز و همچنین مشارکت‌های اقتصادی در دستور کار امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد قرارگرفته است.
وی بابیان اینکه کارگاه توانمندسازی و آموزش راه‌های پیشگیری از اعتیاد در مناطق عشایری برگزار می‌شود، افزود: حلقه مفقوده برای تولید و صادرات محصولات صنایع‌دستی و مواد غذایی در استان وجود دارد که برای برند شدن محصولات آموزش و شیوه صحیح تولید لازم است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد به مهارت‌آموزی و پرورش دختران عشایر در حوزه اقتصادی تأکید کرد، و گفت: زنان سرپرست خانوار عشایر با سن پایینی که دارند باید روش صحیح و علمی تولیدات و دسته‌بندی‌ها را یاد بگیرند تا بتوان از آن به‌عنوان یک برند در استان استفاده کرد و به توسعه صادرات محصولات استان کمک شود و همچنین می‌توانیم ارتقای کیفیت اقتصادی زنان عشایر را تضمین کنیم.
صفایی‌نیا بابیان اینکه کارگاه آموزشی توانمندی زنان و بانوان عشایر در دستور کار استانداری است، افزود: در حال اجرایی شدن طرح توانمندی زنان و بانوان عشایر هستیم که بنا بر ضرورت اشتغال و ارتقای سطح اقتصادی در دستور کار دولت است؛ و حساسیت‌ها و دستورات استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم هست که تا کنون 6 برنامه را در دستور کار داریم و در صورت نیاز تعداد این کارگاه‌ها هم افزایش خواهد یافت.
وی بیان داشت: جلساتی را در خصوص بازارچه‌های دائمی صنایع دستی عشایری در سطح استان برگزار شد که با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان سه مکان برای راه‌اندازی بازارچه‌های دائمی یاسوج مشخص شده است.
صفایی‌نیا بیان داشت: بیش از 73 میلیارد تومان اعتبار برای طرح توسعه زیرساخت‌های منطقه زیلایی از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری افزود: همچنین با همکاری ورزشکاران و قهرمانان ورزشی در سازمان ورزش و جوانان استان تفاهم‌نامه‌ای در حال اجرا است که علاوه بر مسابقات ورزشی بومی محلی در استان، نمایش ورزش‌های رزمی را به جهت تشویق دختران عشایری به سمت ورزش‌های قهرمانی را در دستور کار داریم.
وی بیان داشت: تا کنون دختران نشان داده‌اند که در هر سطحی که ورود پیداکرده‌اند موفق هستند.
بنا بر این گزارش، کارگاه توانمندسازی و آموزش راه‌های پیشگیری از اعتیاد در منطقه عشایری دلی بجک سپیدار شهرستان بویراحمد برگزار شد.
 


کد مطلب: 401443

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/401443/2/صفایی-نیا-کیفیت-بخشی-محصولات-زنان-عشایری-پیش-نیاز-توسعه-صادرات-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1