تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب : ۴۰۱۴۳۹
کبنا گزارش می‌دهد

صندلی های خالی در همایش عفاف و حجاب در گچساران

۱۰
۰
کبنا ؛به مناسبت هفته عفاف و حجاب همایش عفاف و حجاب با رویکرد فرهنگی با حضور فرماندار، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، رئیس آموزش و پرورش، جمعی از مدیران ادارات و فعالان عرصه عفاف و حجاب در سالن همایش فرهنگیان گچساران برگزار شد.
در این همایش رئیس آموزش و پرورش گچساران اظهار کرد: عفاف و حجاب موضوع مهمی در جامعه ما به شمار می‌آید که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
سید ظهیرالدین پورالحسینی با اشاره به عملکرد حوزه بانوان آموزش و پرورش گچساران گفت: یکی از اقدامات خوب این اداره اختصاص منازل سازمان فرهنگی به بانوان شاغل فرهنگی سرپرست خانوار است که این افراد بدون مرزبندی ساکن منازل فرهنگی خواهند شد و این اولین قدمی است که برای زنان سرپرست خانوار در این اداره برداشته شده است.
 پورالحسینی  با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات این اداره پرداخت تسهیلات به مبلغ 5 میلیون تومان برای زنان شاغل فرهنگی است، افزود: در سال گذشته صندوق قرض الحسنه برای بانوان فرهنگی کارمند و بازنشسته تاسیس شده که  هم اکنون سرمایه این صندوق  250 میلیون تومان است که  به بیش از 300 نفر تسهیلات پرداخت شده  و اولویت واگذاری این تسهیلات برای زنان سرپرست خانوار است.
 وی به برگزاری دو اردو به مناطق اطراف و پرداخت کمک هزینه سفر اشاره کرد و گفت: همچنین کلاس‌های مهارت آموزی برای این بانوان از سوی اداره آموزش و پرورش گچساران برگزار شده است.
 این مسوول ابراز کرد: برگزاری مسابقات مختلف مانند زن در آینه جمال و جلال، برگزاری بازارچه‌های کار آفرینی و اشتغال با محوریت بانوان، برگزاری کمیته عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر و همچنین برگزاری جلسات مختلف پوشاک مدارس دانش آموز دختر از جمله فعالیت‌های این  اداره در حوزه بانوان  بوده است.
 پورالحسینی   ابراز کرد: در سال تحصیلی گذشته جشن تکلیف برای 900  دانش آموز دختر در مصلی این شهرستان برگزار شد.
وی با بیان اینکه در سال تحصیلی 97 -96 به  12 هزار نفر  از دانش آموز دختر این شهرستان آموزش‌های عفاف و حجاب ارائه شده است، ابراز کرد:  در سال تحصیلی گذشته تعداد 100 دانش آموز پسر و تعداد 200 دانش آموز دختر در طرح ویژه عفاف و حجاب مشارکت داشته‌اند.
 رئیس آموزش و پرورش گچساران  عنوان کرد: آموزش نماز و قرائت صحیح برای آموزگاران از طریق ستاد اقامه نماز و همچنین برگزاری جشن الفبا در برخی از مدارس این شهرستان جز رویکردهای اداره آموزش و پرورش گچساران است.
 وی عنوان کرد: برگزاری کلاس‌های مهارت آموزی برای بانوان سرپرست خانوار فرهنگی و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی برای دانش آموزان دختر که در خوابگاه هستند سالانه دو مهارت با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای گچساران برگزار می‌شود.
 پورالحسینی خاطرنشان کرد: اداره آموزش و پرورش گچساران از سوی استانداری کهگیلویه وبویراحمد در زمینه عفاف و حجاب مقام برتر را در سطح استان کسب نموده است.
درادامه این همایش مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: عفاف و حجاب به عنوان دو مفهوم بنیادین و مفهوم عمیق و اصیل باور داریم و این دو مفهوم هم نمود ظاهری و نمود باطنی در زندگی ما دارند.
 آذر صفایی نیا افزود:  مسئله عفاف و حجاب تنها مختص بانوان نیست بلکه همچنان‌که خانوم‌ها موظفند در حفظ عفاف خود کوشا باشند به مردان نیز حفظ عفاف و برخورد مناسب در جامعه توصیه شده است.
 این مسئول  تصریح کرد: حجاب بهترین ارزش برای انسان است و نگاه اسلام به زن همراه با حرمت و کرامت است.
صفایی  با بیان این که فلسفه حجاب، فلسفه احترام است، ابراز کرد:  در واقع حجاب برای دوری از رفتارهای ضد اخلاقی و ضد ارزشی توصیه می‌شود.
وی  با اشاره به اینکه عفاف مفهوم دیگری از حجاب است، گفت: عفاف همانند حجاب دارای دو مفهوم است که باید در گفتار و رفتارمان  رعایت  داشته باشیم.
صفایی عنوان کرد: دو مقوله عفاف و حجاب برای رسیدن به خوشبختی و رشد و تعالی و بالندگی یک جامعه است.
مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد:  دشمنان نظام جمهوری اسلامی برای ضربه زدن به نظام دو مقوله  عفاف و حجاب را در پیش گرفته‌اند.
مدیرکل امور بانوان در استانداری کهگیلویه وبویراحمد اذعان کرد: نمود ظاهری حجاب در پوشش ظاهری مشاهده می‌شود  و نمود باطنی در آنجایی که ما باور داریم  و به صورت عملکردی به موضوع نگاه می‌شود.
وی ادامه داد: عفاف  حجاب  در رفتار، کردار و منش زندگی ما مشاهده می‌شود و قطعاً اگر که  این نگاه به عفاف و حجاب صورت بگیرد هم سلامت  فردی و هم تعالی فردی و جمعی و خانواده و اجتماع در سطح عالی در جامعه را تضمین کرده‌ایم.
صفایی  عنوان کرد: به مناسبت هفته عفاف و حجاب برنامه‌های شاخصی در سطح استان پیش بینی  و در واقع یک روز شمار برای این هفته  تنظیم شده که در شهرستان‌ها به نیابت از مرکز استان در حال برگزاری است  و هر روز با یک عنوان خاص  از مفاهیم و مقوله عفاف وحجاب  برنامه‌ای در یکی از دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.
وی افزود: یکی از شاخص‌ترین این برنامه برگزاری همایش اجتماع بانوان شاغل در سطح ادارات شهرستان گچساران که امروز شاهد اجرای این برنامه در باشگاه فرهنگیان بوده‌ایم.
 مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه  بیش از  60 برنامه  شاخص در حوزه عفاف و حجاب  در سطح استان در دست اجرا داریم، خاطرنشان کرد: اجرای همایش و سیمنار تحت عنوان عفاف و حجاب، کارگاه آموزشی، پیاده روی، برگزاری اجتماع بزرگ مردمی و حافظان حریم خانواده  از جمله برنامه‌های این هفته است.
 خاطر نشان می‌سازد: در حالی این همایش با عدم استقبال مواجه شد که به گفته دست اندار کاران برگزاری این همایش از مدیرکل اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، روسای ادارات شهرستان گچساران، کارشناسان و رابطین بانوان تمامی ادارات دعوت به عمل آمده بود.
 به گزارش کبنا نیوز: در این مراسم از 40 بانو فعال در عرصه عفاف و حجاب تجلیل  و همچنین در پایان میثاق نامه عفاف و حجاب فرهنگیان توسط مسئولان امضاء شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
سلام اگ. تونست مدیرلش بیاره من جلساتش همه چیش درسته؛البته کسی ک .بیشتر از این انتظار نمیره
دانشجو
Romania
کلا چهل نفر بودن که از چهل نفر تجلیل شد؟؟
Romania
نه چهل تا کمتربودن.فک کنم به هرنفردوتاتشویقی دادن
Iran, Islamic Republic of
همین جلسات وسمینارها. را به این بدبختی وفلاکت کشاند
Iran, Islamic Republic of
همایش عفاف و حجاب ؟؟؟؟
کاش می شد اوضاع واحوال خانوادگی بعضی از همین مسئولین شرکت کننده رو منتشر کرد !!!!!
اما صد افسوس ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به عمل کار برآید نه شعار !!!!!!!!!!!!!!!
فانوس
Romania
همین چندنفرهم بیکاربودن وگرنه نمیومدن
فانوس
Romania
نمی دونم چرادوست داره توهمه چی رتبه ی اول باشه.
اینا ه.
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
به کوری چشم حسودان
Iran, Islamic Republic of
بگوآرزوبرجوانان عیب نیست
بختیاررضوانی
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه امام جمعه ی گچساران ،که هشدار داده بود به جناب پورالحسینی در مورد چادر کشیدن از سر یک داوطلب ،خبری که کذب محض بوده در اصل،اقدامات ارزنده ی جناب پورالحسینی در بحث عفاف و حجاب چرا از تریبون امام جمعه گفته نمی شود
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1