تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۳
کد مطلب : ۴۰۱۳۸۹
عضو شورای اسلامی شهر مادوان:

معضل ترک تحصیل در مادوان؛ دانش‌آموزانی که از تحصیل باز می‌مانند/ فضای آموزشی مادوان کیفیت لازم را ندارد

۱
۲
کبنا ؛قبل از ظهر امروز نشست رسمی شورای اسلامی شهر مادوان با حضور مدیرکل آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویراحمد، رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان بویراحمد، شهردار مادوان و جمعی از مسئولان سازمان نوسازی در شهرداری مادوان برگزار شد.
حاتم پیام ضمن قدردانی از مجموعه سپاه فتح استان، معاون عمرانی استاندار، حوزه منابع طبیعی شهرستان، سازمان ورزش و جوانان استان و شهرستان برای توجه به مشکلات این شهر، اظهار کرد: رویکرد اصلی شورای شهر مادوان در راستای برطرف کردن مشکلات و پاسخگویی سریع به مردم این شهر است که این شورا از مسئولین استانی و شهرستانی دعوت حضوری به عمل‌آورده و تا کنون برخی از مسئولین دعوت شورا را پذیرفته‌اند، اما عده‌ای از مسئولین بنا به دلایل کاری و شغلی دعوت شورا را پاسخ نداده‌اند.
پیام افزود: هماهنگی سازمان‌ها و نهادها با شوراهای شهر یقیناً به برطرف کردن مشکلات مردم کمک خواهد کرد و این شورا تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا از حداکثر ظرفیت موجود بتواند به معضلات، مشکلات و نارسایی‌های حوزه شهر مادوان کمک کند.
وی بیان داشت: اعتقاد ما بر این است که این مسئولین هستند که باید به خدمت مردم برسند و پای درد و دل‌ها و دغدغه‌های مردم بنشینند که یک رابطه صمیمی بین مردم و مسئولین با محوریت شورای شهر که حلقه واسطه بین آن‌هاست برقرار شود.
عضو شورای اسلامی شهر مادوان گفت: آموزش‌وپرورش از تأثیرگذارترین نهادهای فرهنگی و آموزشی است که باعث بالا بردن ضریب رشد، بالندگی، پویایی و شکوفایی جامعه خواهد شد و پایه اصلی فرهنگ نیز بر آموزش، تعلیم و تربیت استوار است.
پیام بابیان اینکه بطوریکه برای هر چالش، معضل و نارسایی یک نسخه فرهنگی تجویز می‌شود، افزود: در شهر مادوان با توجه به عمق مشکلات آموزشی ناشی از کمبود فضای آموزشی و پایین بودن سطح کیفی آموزش نیازمند توجه جدی مسئولین و متولیان به امر آموزش هستیم.
این عضو شورای اسلامی شهر مادوان با اشاره به اینکه دغدغه‌های اصلی مردم شهر مادوان کمبود فضای آموزشی است، اظهار داشت: نامناسب بودن برخی از فضاهای استیجاری که سلامت روحی و جسمی دانش آموزان را به خطر انداخته، فضاهای موجود آموزشی قدیمی و فرسوده که نیاز به بازسازی و بهسازی دارند و تجهیزات آموزشی نامناسب یکی از دغدغه‌های اصلی مردم این شهر است که با توجه به این خلأها بسیاری از فرزندان و دانش آموزان این حوزه بی‌سواد هستند یا از تحصیل بازمی‌مانند.
وی بابیان اینکه یکی از اصلی‌ترین دغدغه شورای شهر مادوان ایجاد سرپناه امن آموزشی برای دانش آموزان این شهر است، گفت: دانش آموزان باید بتوانند با امنیت جانی، سلامت روحی و جسمی به تحصیل بپردازند تا اولیای دانش آموزان جز دغدغه تعلیم و تربیت دغدغه‌ای دیگری در خصوص فرزندان خود نداشته باشند.
وی با اشاره به اینکه در حوزه آموزش شهر مادوان مشکلات اساسی وجود دارد، عنوان کرد: همان‌طور که نیاز به آموزش یکی از نیازهای اساسی جامعه بشری است و شاید یکی از دلایل اصلی مهاجرت روستاییان به شهرها به دلیل بهبود شرایط زندگی که در رأس آن بهبود شرایط تحصیلی است که ما واقعاً در این حوزه در شهر مادوان با مشکل مواجه هستیم، امیدواریم که هدیه‌ای از طرف آموزش‌وپرورش استان و شهرستان برای سال تحصیلی جدید تقدیم مردم شهر مادوان کنیم.
پیام اظهار داشت: با توجه به سیر تحولات جمعیتی که در این حوزه وجود دارد، بنا بر آن افزایش جمعیت دانش‌آموزی که هست، اگر سالانه در این حوزه به امر مدرسه‌سازی بپردازیم بازهم با کمبود مواجه هستیم.
وی بابیان اینکه کمبود و مشکلات آموزشی یکی از دغدغه‌های اصلی این شورا است، افزود: مسئولین و متولیان باید توجه ویژه و اساسی به امر آموزش و ساخت‌وسازهای محیط‌های آموزشی مناسب در این حوزه داشته باشند.
عضو شورای شهر مادوان افزود: امروز یکی از دغدغه‌های بنده این است که بتوانیم با پیگیری و تلاش مجموعه شورای و شهرداری و همکاری این مجموعه، سازمان‌ها، دستگاه‌های متولی یک محیط امن و یک سرپناه مناسب برای دانش آموزان این شهر ایجاد کنیم تا هم امنیت روحی و جسمی فرزندان این شهر را فراهم نماییم.
پیام اظهار داشت: تا زمانی که محیطی مطابق با استانداردهای آموزشی در شهر مادوان احداث شود، محیط‌های موقتی و مطلوبی را در اختیار دانش آموزان این شهر قرار دهید.
وی بابیان اینکه به بالا بردن سطح کیفیت آموزشی در این شهر باید توجه جدی شود، گفت: گاها دانش آموزان به دلیل اینکه آن انتظاری که از معلمان این حوزه دارند و برآورده نشود مجبور می‌شوند که به اطراف مهاجرت کنند که مردم این منطقه به لحاظ مالی از طبقه متوسط و متوسط به پایین هستند که شاید توان مالی لازم را نداشته باشند که به اطراف مهاجرت کنند که این دانش آموزان یا بی‌سواد می‌مانند یا هم ترک تحصیل می‌کنند که این‌یک مشکل اساسی است که باید در حوزه آموزش‌وپرورش به آن توجه شود که سطح کیفی آموزشی در شهر مادوان را بالا ببرند.
پیام بابیان اینکه یک سری مکان‌هایی در شهر مادوان وجود دارد که به شکل استیجاری در اختیار آموزش‌وپرورش این شهر گذاشته‌شده است که این مکان‌ها کیفیت لازم و نسبی را هم ندارد که امیدواریم این مکان‌های نامناسب به یک مکان مطلوب تغییر و جابه‌جا شود.
 وی افزود: مجموعه شورای شهر مادوان مکان‌هایی که ازنظر کیفی و دسترسی مطلوبی داشته باشد و عدالت فضایی در حوزه آموزش هم درواقع در سطح شهر رعایت شود، در سطح شهر پیگیر و به آموزش‌وپرورش استان معرفی خواهد کرد.
عضو شورای شهر مادوان بابیان اینکه در طرح بازنگری جدید چند مورد برای کاربری آموزشی در نقاط مختلف شهر پیشنهاد داده است، گفت: فضای آموزشی در شهر مادوان یک ضرورت و نیاز اساسی است، اما شهرداری به نسبت توان خود کاربری‌های آموزشی لازم را در طرح بازنگری دیده است که امیدواریم نسبت به تملک آن اقدام شود تا بتوانیم این نیازهای آموزشی شهروندان را برآورده کنیم.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

فرهنگی
Greece
از جنابعالی و شورای شهر بسیار سپاسگزاریم
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1