کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور مسوولان برگزار صورت گرفت

افتتاح آزمایشگاه همکار استاندارد ژئوتکنیک و مکانیک خاک دانشگاه آزاد یاسوج

17 تير 1397 ساعت 19:14

با همت حوزه معاونت پژوهش و فناوری و مدیر مرکز رشد، آزمایشگاه همکار استاندارد ژئوتکنیک و مکانیک خاک واحد یاسوج افتتاح شد.


دکتر کرم جانی پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد و واحد یاسوج در آیین افتتاح این آزمایشگاه گفت: این آزمایشگاه یک گام بلند وارزشمند در رسیدن به اهداف بلند دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پژوهش و فناوری می‌باشد.
وی بیان کرد: در حوزه علوم انسانی و مبانی دین اسلام تاکید شده است که علم وعمل باید توام با هم باشند و این در حوزه علوم تجربی معمول می‌باشد که ما هر چه به صورت تئوری یاد می‌گیریم در آزمایشگاه به مرحله اجرا در آوریم.
دکتر جانی پور افزود: از زمان تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون تاکید شده است که دانشگاه باید به سمت تحقیق و پژوهش پیش رود و در شرایط فعلی باید این شعار عملی گردد و بهتر لمس شود و اگر چه ما از لحاظ کمی، کاهش دانشجو را داریم باید از لحاظ کیفیت در کارهای پژوهشی پیشرفت داشته باشیم.
رئیس دانشگاه آزاد واحد یاسوج گفت: با توجه به کاهش دانشجو دغدغه مسئولین دانشگاه رفتن به سمت تجاری سازی و درآمدهای غیر شهریه‌ای می‌باشد و ما در این راه چاره‌ای نداریم جز تامین منابع مالی و درآمد غیرشهریه ای و راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان و آزمایشگاههای همکار استاندارد.
دکتر جانی پور اظهار داشت: باید با راه اندازی این آزمایشگاه‌ها و قرارداد با سازمانها و ادارات و مراکز علمی باعث درآمد زایی و پیشرفت این آزمایشگاه شویم.
در ادامه دکتر صمد نجاتیان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج نیز گفت: آزمایشگاه همکار استاندارد ژئوتکنیک و مکانیک خاک با مجوز سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی در راستای کمک به تحقیقات دانشگاهی و همچنین کیفیت بخشی به مسائل پژوهشی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی راه اندازی شده است.
وی گفت: با توجه به رویکرد جدید دانشگاه آزاد و حرکت به سوی درآمدزایی غیر شهریه‌ای این آزمایشگاه راه اندازی و با داشتن اساتید مجرب و پرسنل آزمایشگاهی آماده خدمتگذاری به کلیه دستگاههای اجرائی مرتبط می‌باشد.
 


کد مطلب: 401347

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/401347/2/افتتاح-آزمایشگاه-همکار-استاندارد-ژئوتکنیک-مکانیک-خاک-دانشگاه-آزاد-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1