تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب : ۴۰۱۳۴۴
در جلسه بررسی استقرار اداره ثبت اسناد و املاک و مشکلات سنددار کردن املاک باشت مطرح شد؛ 

استقرار اداره ثبت اسناد واملاک مهمترین نیاز شهرستان باشت است 

۰
کبنا ؛در جلسه بررسی استقرار اداره ثبت اسناد و املاک و مشکلات سنددار کردن املاک باشت مطرح شد؛ 
استقرار اداره ثبت اسناد واملاک مهمترین نیاز شهرستان باشت است 
جلسه اعضای شورای اسلامی شهر باشت با کارشناس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این شهرستان به منظور بررسی مشکلات سند دار کردن املاک مردم و عدم استقرار اداره‌ ثبت واسناد در باشت در محل شورای اسلامی برگزار شد. 
شفاهی، کارشناس و نقشه بردار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ابتدای این نشست با تشکر از اقدامات شورای شهر و شهرداری باشت در جهت خدمت به مردم، وجود و استقرار اداره ثبت اسناد و املاک را حق این شهرستان دانست و گفت: مهمترین نیاز این شهرستان وجود اداره ثبت اسناد و املاک است.
وی با بیان اینکه در گذشته سندهای به صورت دفترچه ای بود، ادامه داد: در حال حاضر و به منظور جلوگیری از تخلف مراحل صدور سند به صورت سیستمی و با طرح الحاق طرح ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن نحوه ارتباط اداره ثبت با بنیاد مسکن مشخص و توسط مجلس به تصویب رسیده است. 
این کارشناس وظیفه قانونی بنیاد مسکن را اجرای نقشه برداری و مبتنی بر طرح کاداسترو طرح تفضیلی شهر و تشکیل پرونده اعلام کرد و گفت: بعد از این مرحله پرونده به اداره ثبت اسناد و املاک ارائه می شود که به دلیل عدم وجود اداره ثبت در شهرستان باشت، ناگزیر به مراجعه به اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان گچساران هستیم که به دلیل فراهم نبودن برخی امکانات این روند ثبت املاک به کندی صورت می گیرد. 
شفاهی بیان داشت: به دلیل عدم نیروی کافی در شهرستان باشت بعضاً شاهد برخی معارضات هستیم که نیاز است نسبت به حل مشکل استقرار اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان باشت اقداماتی صورت گیرد زیرا در این صورت بسیاری از مشکلات مردم حل می شود. 
وی در ادامه با تشریح طرح های کاداستر و همچنین مراحل ثبت اسناد و املاک در سامانه توضیحاتی نیز ارائه دادو گفت: اهمیت صدور سند و موضوع تثبیت مالکیت موجب جلوگیری از معارض اجتماعی خواهد شد. 
شفاهی موضوع اختلافات ملکی و اسناد را جزء بیشترین موارد مراجعه مردم به دادگاه ها و محاکم قضایی اعلام کرد و ابراز داشت: با توجه به این موضوع به نظر می رسد باید با درخواست از نماینده محترم شهرستان های گچساران و باشت زمینه استقرار این اداره را در باشت فراهم آوریم.
نادر گرامی، رئیس شورای شهر باشت نیز در این نشست با تقدیر از دغدغه کارشناس اداره بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی در زمینه مشکلات عدم استقرار اداره ثبت اسناد و املاک در باشت، ابراز داشت: در سال گذشته نیز یکی از خواسته های مردم همین موضوع بوده و طبق برآوردها حدود 30 الی 40 درصد مراجعه کنندگان به اداره ثبت اسناد و املاک گچساران، شهروندان باشتی هستند. 
وی افزود: در دیدار با رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان باشت مشخص شد که چارت سازمانی این اداره در شهرستان باشت مشخص شده است اما به دلیل عدم وجود مکان مناسب و همچنین نبود تجهیزات، استقرار اداره ثبت اسناد و املاک در این شهرستان متوقف شده است. 
گرامی با بیان اینکه اعضای شورای شهر و شهرداری در راستای قانون آمادگی خود را جهت اسکان این اداره در باشت اعلام می کنند، خواستار تخصیص اعتبار جهت تأمین تجهیزات این اداره که بالغ بر 400 میلیون تومان اعتبار نیازمند شد است
وی در پایان از کارشناس بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی شهرستان باشت خواست تا با توجه به قرار گرفتن کشور در کمربند زلزله، اهتمام خود را جهت نظارت بر ساخت و سازهای اصولی به منظور جلوگیری از حوادث ناشی از زمین لرزه انجام دهند. 
خبرنگار فتح الله پوران پور 



 
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1