تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۸
کد مطلب : ۴۰۱۳۳۴
کبنا گزارش می‌دهد

سد معبر در دهدشت؛ ناتوانی شهرداری یا قانون‌شکنی متخلفان

۳
۰
کبنا ؛ امروزه سد معبر یکی از مشکلات حل نشدنی شهرداری هاست شهرداری‌ موظف است از معابر به عنوان ملک عمومی حفاظت کرده و آن را برای استفاده عموم آماده نگه داشته و از تجاوز به معابر و پیاده روها که حق طبیعی هر شهروندان است جلوگیری نماید.
علاوه بر شهرداری، دادستانی هم در مقام مدعی العموم به عنوان حافظ حقوق عامه و مردم این فضا و امکان را دارد که به رفع انسداد معابر توسط افراد حقیقی و حقوقی از طرق قانونی ورود کند.
اگر چه تجاوز وسایل نقلیه به محدوده پیاده‌روهـا یا اشغال خیابان‌ها توسط اشخاص برای کسب‌وکار و یا قراردادن کالا‌ها، مغایر قانون شهرداری‌است ولی به عادتی مالوف در دهدشت تبدیل شده ،وبه راحتی شاهد سد معبر توسط رستوران داران، سوپرمارکت‌ها، میوه فروشی‌ها، نمایشگاه‌های خودرو و ماشین های میوه فروشی سیار و... که بساط کاسبی شان همواره سهم مردم را از پیاده رو و خیابان اشغال می‌کند هستیم .
اگر بخواهی در این عرض کوتاه معبر که برای عابرین پیاده تعبیه شده است عبور کنی باید حوصله به خرج داده و یا با استفاده از نیروی بدنی و قوه قهریه از بین جمعیت خود را خارج کنی.
بارها برای بسیاری از ما پیش آمده که هنگام عبور در مسیر پیاده‌رو به دلیل سد معبر به‌ناچار مدتی صبر کرده یا این‌که مسیر را به سمت خیابان تغییر داده‌ و مشکلاتی را هم برای خود و هم برای وسایل نقلیه به‌وجود آورده‌ایم و طبیعی است که این عمل احتمال بروز حادثه را نیز به همراه دارد.
 شهردار دهدشت در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا گفت:شهرداری به تنهایی نمی تواند با متخلفان سد معبر برخورد کند و باید راهنمایی و رانندگی، نیروی انتظامی، دادستان و شهرداری همه به این مسئله ورود کنند، پیش‌تر نیز تعدادی از متخلفان را به دادستان معرفی کرده بودیم و حتی جریمه هم شدند، ولی متاسفانه باز شاهد قانون شکنی سد معبر هستیم.
تقوی معاون شهردار در خصوص میوه فروش های سیار گفت: با توجه به اینکه این ماشین های در ساعات مختلفی از شبانه روز حتی آخر شب نیز در میدان مرکزی شهر دهدشت و خیابان اصلی تجمع و اقدام به فروش می کنند، راهی جز تشکیل صورت جلسه و شکایت از آن‌ها نمانده است که تا کنون برای بیش از 20 نفر آن ها که مرتب مرتکب این تخلف می شوند و اطراق کرده اند صورتجلسه تشکیل شده است.
 
====================
گزارش و عکس: از فاطمه خطیبی 
====================
  • اعتراف شهردار دهدشت به ناتوانی در جمع آوری و سامان دهی سد معبر

    اعتراف شهردار دهدشت به ناتوانی در جمع آوری و سامان دهی سد معبر

نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خانم خطیبی از تجمع اشغال و پاتوق معتادان در کمربندی اول در کارخانه یخ قدیم و روبرو ان گزارش تهیه کنید.
علی
Iran, Islamic Republic of
اول اینکه متاسفانه فرهنگ استفاده از پیاده رو در این شهر جا نیفتاده. دوم اینکه بعضی مغازه دارها از خیابان جلوی مغازه نیز استفاده شخصی میکنند اگر هم اعتراض کردی که دیگه .. سوم اینکه در ..ه و هنجار چه انتظاری داری . .
محمد
Iran, Islamic Republic of
اخه اون ک اینو نوشته اینم بگه ک اون بدبختایی ک دستفروشی میکنن حتما ندارن ک اینکارو میکنن.چیکار کنن برن دزدی .میدونم اینو نمیزارید ک همه ببینن ولی خودتون ک میخونن.
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1