تاریخ انتشار
جمعه ۱۵ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب : ۴۰۱۲۸۲
کبنا گزارش می‌دهد

همایش روز دهیاری‌ها در یاسوج برگزار شد / کناری: لزوم شفافیت مالی دهیاران / گاهی خواسته عمرانی به مطالبه امنیتی تبدیل می‌شود

۰
کبنا ؛قبل از ظهر امروز همایش روز دهیاری‌ها با حضور آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه، غلام محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا، فرماندار بویراحمد و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
شاهرخ کناری  در این همایش که در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه جایگاه دهیاران، جایگاه بزرگ است، اظهار کرد: دهیاران بازوی توانمند دولت، نظام و حاکمیت در روستاها هستند.
فرماندار بویراحمد در ادامه با بیان اینکه با کم‌بارشی روبرو هستیم، افزود: دهیاران در روستاها در مدیریت منابع آب همکاری و برنامه‌ریزی و با مسوولان مربوطه همکاری لازم را داشته باشند.
کناری به تسهیلات اشتغالزایی که به روستائیان و عشایر اختصاص یافته است، گریزی زد و گفت: تسهیلات بسیار خوبی برای روستائیان و عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته شده است که از این میزان 40 درصد آن به بویراحمد اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه از 40 درصد سهمیه شهرستان بویراحمد از تسهیلات اشتغالزایی 12 میلیارد آن تاکنون جذب شده است، افزود: روستاها ظرفیت‌های خوبی در حوزه گردشری، کشاوزی و منابع طبیعی دارند و در دادن تسهیلات به طرح‌های اشتغالزایی سقفی وجود ندارد و ما می‌توانیم تا سقف 5 میلیارد تومان تسهیلات بدهیم.
وی با بیان این که ۱۲ میلیارد تومان عدد کمی است تصریح کرد: البته در سطح استان از دیگر شهرستان‌ها وضعیت بهتری داریم که تنها ۳۰۰ میلیون تومان جذب کرده‌اند.

فرماندار شهرستان بویراحمد با بیان این که دهیاران نبض مدیریت روستاها هستند تصریح کرد: برای رضایت خاطر مردم و امیدوار کردن آنها خدمت کنند.
وی با گریزی به وضعیت جهان به پدیده‌ای به نام ترامپ اشاره کرد و گفت: او هیچ اعتقادی به معاهدات بین‌المللی ندارد و با همکاری اسراییل و شیوخ عرب به دنبال زمین‌گیر کردن جمهوری اسلامی است.
فرماندار بویراحمد با بیان این که معیشت و دارو و درمان مردم را نشانه رفته‌اند تصریح کرد: نفت ایران را که سالیانه ۵۰ میلیارد دلار درآمد سالانه است تحریم کنند و ترانزیت کالاهای اساسی با مشکل روبرو شود و تحریم کشتی‌های تجاری ایران را در دستور کار دارند.
وی با بیان این که رهبری انقلاب تدابیری برای عبور از این گردنه‌ها دارد تصریح کرد: نظام به دنبال برجامی است که عزت ایران اسلامی را در بر داشته باشد.
فرماندار شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: در لحظات حساسی هستیم که همه باید تلاش کنیم و با اعتباراتی که کاهش پیدا کرده به دنبال رفع مشکلات باشیم.
وی با بیان این که کاهش اعتبارات عمرانی روی مسوولان اثر نگذاشته تصریح کردک بعد از زلزله اعتبارات ۲۲۰ میلیارد تومانی را داشتیم که با کارمزد ۴ درصد روستایی و ۵ درصد در شهرها تحول در ساخت و بازسازی منازل خواهیم داشت.
این مسوول با بیان این که با حضور معاون وزیر راه اعتبارات خوبی به راه‌های شهرستان بویراحمد اختصاص یافته است تصریح کرد: به ۲۵ روستایی که دهیاری نداشتند مبلغ ۲ میلیارد تومان اختصاص یافت.
فرماندار شهرستان بویراحمد به چند طرح افتتاحی و کلنگ‌زنی در شهرستان بویراحمد اشاره کرد و گفت: چندین طرح از جمله پمپ بنزین و پمپ گاز را طی همین چند روز در سطح شهرستان بویراحمد خواهیم داشت.
وی با بیان اهمیت کار دهیاران تصریح کرد: بخش دامداری و کشاورزی به دلیل خشکسالی دچار مشکل شده که دهیاران باید مشاغل نوین در حوزه آی‌تی را در روستاها نهادینه کنند.
فرماندار بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود، خطاب به دهیاران گفت: از ظرفیت نخبگان، ریش سفیدان و انسان‌های معتمد و با نفوذ در روستاها استفاده کنید.
کناری افزود: بعضی خودشان را منفک کرده‌اند که این کار اشتباه است، بلکه دهیاران باید با نخبگان، سیاسیون و افراد محلی تعامل داشته باشند و آنها حلقه وصل دهیاران و شوراها هستند و برای حل مشکلات مثمر ثمر خواهند بود.
این مسوول تاکید کرد: دهیاران باید با نماینده مجلس، ائمه جمعه و جماعات، مدیران و همه مسوولان تعامل داشته باشد.
 وی گفت: دهیاران به فکر مشکلات عمرانی، اقتصادی و رفاهی روستائیان باشند و متاسفانه می‌بینیم که یک خواسته عمرانی مردم روستاها تبدیل به یک مطالبه امنیتی می‌شود.
کناری در ادامه با اشاره به اینکه کارهای خوبی در روستاها به برکت نظام انجام گرفته است، افزود: گاهاً به دلیل اینکه دهیاران کوتاهی می‌کنند و در خصوص خدمات نظام هیچ گونه اطلاع رسانی ندارند، پالس‌های منفی منتشر می‌شود که اصل نظام را نشانه می‌گیرد.
وی افزود: دهیاران همانند شهرداران باید در بحث مالی و بر گزاری مناقصه‌ها شفافیت مالی داشته باشند و نگاه‌های بلند داشته باشند.
نماینده عالی دولت در شهرستان بویراحمد در ادامه خطاب به بخشداران گفت: بخشداران باید نگاه عادلانه نسبت به دهیاران، ناظر فنی و امور مالی داشته باشند.
کتاری زمین‌خواری و کم آبی را از معضلات شهرستان دانست و گفت: روستاها باید در مقابله با زمین خواری‌ها که آمارش هم در استان ما کم نیست و همچنین در بحث مدیریت آب و مقابله با انشعاب‌های غیرمجاز نقش مهمی ایفا کنند.
وی ادامه داد: دهیاران باید در بحران‌ها پیش قدم و پای کار باشند و حکم دهیاران برای حضور آنها در بحران‌ها صادر می‌شود.
فرماندار بویراحمد افزود: بخشداران از اعتباراتی که از محل تملک دارایی‌ها به آنان اختصاص می‌یابد بر اساس عدالت و اولویت سنجی به بازسازی و توسعه روستاها کمک کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

کودد
Iran, Islamic Republic of
متأسفانه همه چیزی سیاسی شده
لبیک یا حسین
Iran, Islamic Republic of
سلام ودرود بر دکتر ستار هدایتخواه درضمن جناب زارع چراا.ا نماینده مردم هستی
ک
Iran, Islamic Republic of
آقای فرماندار بهتره به جای سیاسی کاری جلوی حیف و میل در دهیاریها را بگیرید بودجه دهیاریها به هدر میره
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1