تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب : ۴۰۱۲۲۵
بخشدار دیشموک خبر داد

4 هکتار از جنگل‌های کوه «ممبل» دیشموک در آتش سوخت / مهار آتش با دستان خالی

۰
کبنا ؛بخشدار دیشموک صبح امروز در گفتگو با کبنا اظهار کرد: آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع کوه «ممبل» دیشموک که از ساعات اولیه بامداد سه شنبه 12 تیرماه آغاز شده بود با کمک نیروی مقاومت بسیج دیشموک و نیروهای مردمی پس از حدود 4 ساعت با تجهیزات ابتدایی مهار شد.
حسن امیریان عنوان کرد: پس از مطلع شدن از وقوع آتش سوزی توسط یکی از اهالی شهر دیشموک بالافاصله مدیریت بحران شهرستان را اطلاع دادم، و از مدیران برخی دستگاه‌ها در دیشموک، حوزه مقاومت بسیج، کلانتری و نیروهای مردمی جهت مهار آتش سوزی تقاضای کمک کردیم.
امیریان افزود: شخصاً در روستاهای اطراف کوه «ممبل» از جمله، (دشتک، باغ کلک، بردسفیدو طاویس) حضور یافتم و با همکاری دهیاران و شورا مردم را مطلع کردیم تا در مهار آتش سوزی کمک کنند و برخی نیز از طریق تیر اندازی هوایی باعث جمع شدن صدها نفر از روستاهای اطراف دیشموک شدند که داوطلبانه در مهار آتش سوزی همکاری کردند.
وی ادامه داد:حدود 4 هکتار از جنگل‌های «ممبل» دیشموک در آتش سوخت و علی رغم مهار آتش،10 نیرو در کوه مستقر هستند تا در صورت آتش سوزی مجدد بتوان به سرعت آن را مهار کرد.
امیریان به کمبود پرسنل و نیرو و تجهیزات کافی در منابع طبیعی شهر دیشموک اشاره کرد و مطرح کرد: اگر نیروهای مردمی و مقاومت بسیج دیشموک نبود صدها هکتار از جنگل‌های کوه ممبل در آتش می‌سوخت.
این آتش سوزی در ارتفاع 2500 متری «کوه ممبل» نگین سبز دیشموک رخ داد که از همان لحظات اولیه نیروهای مردمی و مقاومت بسیج به محل صعود کردند و با ابزار ابتدایی مشغول مهارآتش شدند، شدت وزش باد از عوامل گسترش آتش بوده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1