کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

مراسم اختتامیه مراسم لیگ برتر فوتبال کهگیلویه و بویراحمد + حواشی و تصاویر

10 تير 1397 ساعت 18:12

 ورزشگاه تختی یاسوج بعد از حدود چهار سال از حسرت سقوط و منحل شدن تیم فوتبال شهرداری یاسوج شنبه شب گذشته برای ساعاتی دوباره روی شادی و هیجان به خود گرفت.


مراسم اختتامیه لیگ برتر استان کهگیلویه و بویراحمد شد و در این بین تیم فوتبال موسسه دانا توانست از بین 11 تیم با کسب 14 برد،3 مساوی و 3 باخت و در مجموع با 45 امتیاز قهرمان لیگ برتر فوتبال بزرگسالان استان کهگیلویه وبویراحمد شود.
جواد رضایی سرمربی تیم فوتبال موسسه دنا گفت: در این دوره از رقابت‌ها تیم فوتبال دانا توانست بهترین خط دفاع و حمله را از آن خود کند و همچنین صمد اکبری با 16 گل زده از این تیم آقای گل مسابقات شد.
وی به برنامه‌های تیم موسسه عالی دانا برای حضور در مسابقات لیگ دسته سوم کشور اشاره و تصریح کرد: تیم دانا با تمام توان و با استفاده از ظرفیت استان در این مسابقات حضور می‌یابد.
تیم فوتبال زردپوشان دانای یاسوج موفق به کسب جام قهرمانی شد تا به عنوان تنها نماینده استان در لیگ دسته سوم فوتبال کشور حضور یابد.
جشن قهرمانی شب گذشته تیم فوتبال موسسه دانا از لیگ داخلی (برتر) استان کهگیلویه وبویراحمد در ورزشگاه تختی یاسوج در حقیقت دو روی یک سکه بود.
خوشحالی و شادی چندساعته کادر فنی و مرییان و بازیکنان تیم قهرمان و البته حسرت از سکوهای خالی و خلاء محسوس نبود یک تیم حداقل در لیگ دسته دوم و یا یکم باشگاه‌های کشور از این شهر روی دیگر این سکه بود که در نگاه‌های مسئولان و ورزش دوستان موج می‌زد.
البته حضور برخی مسئولان اجرایی و متولیان امر اعم از معاون سیاسی و امنیتی استاندار، فرماندار بویراحمد و جمعی از مدیران کل اجرایی و خبرنگاران در این آیین جشن نیز خود نویدبخش بازگشت مجدد و ساماندهی وضعیت فوتبال در این استان و شهر یاسوج است.
بازگشت این شور و هیجان به ورزشگاه تختی البته این پیام را هم برای مسئولان و متولیان امر در پی داشت که وقت جبران خطاها و برخی بی تدبیری‌های گذشته فرا رسیده است.
آنان که باعث و مسبب گرفتن این شور و شادی و امید از جوانان این دیار با جذف و منحل کردن تیم فوتبال شهرداری یاسوج شدند اکنون باید پاسخگو باشد و به این درک لازم رسیده باشند که امید، نشاط و شادی فرصتی برای ابراز هیجانات جوانان یک ضرورت اجتناب ناپذیر آن هم در شرایط حساس کنونی جامعه ماست.
وجود تیم فوتبال شهرداری یاسوج که علاوه بر ایجاد شور هیجانات سالم در بین جوانان، شاخص مطلوبی نیز برای معرفی و شناخت بیش از پیش استان زرخیز و طبیعی این استان به‌ویژه یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران محسوب می‌شد دیری نپایید که دچار آفت حاشیه سازی ها و تصمیم‌های تفرقه افکنانه شد.
این در حالی است که راه اندازی این تیم فوتبالی در استان و گرفتن سهمیه‌ای حداقل در لیگ فوتبال دسته یک کشور بارقه‌هایی از امید وشور و نشاط را در بین مردم و جوانان این دیار به ارمغان آورده بود.
تیم فوتبال شهرداری یاسوج روزگاری با یکه تازی‌ها و خلق شگفتی‌ها در لیگ دسته یک و حتی جام حذفی کشور و با شکست تیم‌های بزرگی همچون تراکتورسازی تبریز با سرمربیگری «امیر قلعه نویی» یکی از تیم‌های قوی و حتی امید نخست برای رفتن به لیگ برتر فوتبال کشور را یدک می‌کشید.
همین تیم فوتبال شهرداری یاسوج در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی باشگا های کشور در سال 92 حریف لیگ برتری خود، تراکتورسازی تبریز را با نتیجه 4 بر 3 در ضربات پنالتی شکست داد.
فراموش نخواهیم کردکه تماشاگران خونگرم و با غیرت در آن شرایط هلهله کنان و با چه شور و نشاطی، شادی خود را از بازی خوب تیم شهرداری یاسوج مقابل حریف خود به نمایش می‌گذاشتند.
در آن بازی حتی بیش از 15 هزار تماشاگر مشتاق در گوشه و کنارهای مختلف ورزشگاه تختی یاسوج به تماشای بازی پرهیجان شهرداری یاسوج و تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز آمده بودند.
اما در میان بهت و حیرت و بعد از یک جابه جایی در پارلمان محلی شهری و تغییر اعضای شورا و شهردار تیغ حذف بر پیکر تیم فوتبال و بلکه باشگاه فرهنگی و ورزشی شهرداری یاسوج زده شد و به بهانه کمبود اعتبار حسرت همیشگی را بر دل جوانان و مشتاقان فوتبال این دیار وارد کردند.
در این میان اما وعده‌های توخالی و شعارهای احساسی و نه از روی برنامه مسئولان ورزش کهگیلویه وبویراحمد نیز تنها در حد حرف باقی ماند تا تیم شهرداری یاسوج در عین ناباوری و در زیرچکمه ها و ذهنیت‌های کور و غیرحرفه‌ای نا اهلان بسوزد.
تیم فوتبال شهرداری یاسوج حتی در سال 92 و با به‌کارگیری محمد نوازی پیستون راست پرفروغ سال‌های نه چندان دور فوتبال کشور و استقلال تهران و محمدرضا مامانی از بازیکنان مطرح فوتبال ایرن و پرسپولیس در لیگ دسته یک باشگاه‌های کشور تنها با فاصله یک امتیازی از تیم دوم لیگ دسته یک کشور از راهیابی به مرحله پلی آف بازماند.
این تیم که با داشتن مربیان مجرب و شناخته شده فوتبال کشور همچون رضا چمنیان و جواد زرینچه یکی از امیدهای آینده و تیم‌های موفق در سال‌های اخیر فوتبال کشور بود ناباورانه و با روی کارآمدن دور چهارم شورای اسلامی شهر یاسوج و انتخاب شهردار جدید و با بالا گرفتن اختلاف‌ها و کشمکش‌ها از گردونه رقابت‌ها حذف و از حضور در فوتبال کشور برای همیشه حذف گردید.
اختلاف‌هایی که این بار نه بر سر تعیین سرمربی و خرید بازیکن بلکه بر حذف کلی تیم دور زد و شهرداری یاسوج در شرایطی ناخوشایند و بهت آور از تیم داری شانه خالی کرد.
این در حالی است که هیچ کس چنین ذهنیت و تفکری را البته با آن همه شعارهای پرطمطراق شورای دورچهارم شهر یاسوج نداشت که آنها روزی راضی به تصویب حذف شورآور ترین مقوله فرهنگی یعنی تیم فوتبال شهر یاسوج شوند.
اکنون از مسئولان و متولیان امر به‌ویژه استاندار کهگیلویه وبویراحمد درخواست می‌شود در شرایطی که زیرساخت‌های لازم از جمله ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج با شرایط استانداردهای روز دنیا در این شهر به بهره برداری رسیده و با توجه به سفر قریب الوقوع هیات دولت به این استان این مطالبه فرهنگی و به‌حق جوانان این دیار را برای گرفتن سهیمه ای یک تیم فوتبال حداقل دسته یک کشور در دستور کار و به عنوان یک اولویت قرار دهند.
مسئولان و متولیان امر در شورای شهر و شهرداری و نیز ورزش و جوانان نیز به جای پرداختن به حاشیه‌ها و اختلاف‌های این روزهای عمیق‌تر خود با تعامل و درک شرایط موجود و با کمک گرفتن از مسئولان امر در سطح ملی نیز در این راستا وارد عمل شوند.
البته اعضای شورای فعلی وشهردار نیز مطمئن باشند که در غیر این صورت با جواب قاطع جوانان پرشور این استان و شهورندان با غیرت یاسوجی حداقل در انتخابات اینده پارلمان محلی در این شهر روبه رو خواهند شد.
باید بدانیم همیشه فرصت‌های نابی وجود دارد که نباید در اثر بی‌توجهی‌ها و گاه با سوء تدبیرها و یا بروز اختلاف‌ها ازدستشان بدهیم تا زمانه فرصت را از دستمان برباید.


گزارش: حمید جهان
عکس: کبنا
 


کد مطلب: 401174

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/401174/2/مراسم-اختتامیه-لیگ-برتر-فوتبال-کهگیلویه-بویراحمد-حواشی-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1