تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۵۱
کد مطلب : ۴۰۰۹۹۵
کبنا گزارش می‌دهد

تجمع اعتراضی اصناف یاسوج؛ پول زوری که تالارهای پذیرایی از مردم دریافت می‌کنند

۲
۰
کبنا ؛
واحدهای صنفی عکاسان، فیلم‌برداران، گل‌فروشان، موسیقی و تجهیز مجالس عروسی شهر یاسوج مقابل صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی و گردشگری استان و اصناف استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل اعتراض از تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس شهر یاسوج و دخالت آنان در صنوف دیگر تجمع کردند.
بنا بر این گزارش، تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس شهر یاسوج فروش اجباری می‌کنند که طبق آیین‌نامه اجرایی ماده 15 و 64 نظام صنفی و تعزیرات حکومتی فروش اجباری تالارهای پذیرایی تخلف محسوب می‌شود و به همین دلیل واحدهای صنفی عکاسان، فیلم‌برداران و گل‌فروشان در جلوی سازمان صنعت، معدن و تجارت تجمع و نسبت به این کار تالارها اعتراض کردند.
آنها بیان می‌کردند که دخالت تالارهای پذیرایی سبب از رونق افتادن بازار کار صنوف عکاسان، فیلم‌برداران، گل‌فروشان و ... شده‌اند.

موسوی یکی از معترضین در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا در این باره اظهار کرد: وقتی عروس و دامادها برای نوبت‌دهی مراسم عروسی به تالارهای پذیرایی یاسوج مراجعه می‌کنند، تالارهای پذیرایی به آن‌ها می‌گویند که عکاس، فیلم‌بردار، مزون عروس، گل‌، آرایشگاه و موسیقی همه را صاحب تالار مشخص می‌کند، در غیر این صورت تالار پذیرایی به شما اجاره داده نمی‌شود.
موسوی افزود: با این وضعیت ماها(صنوف عکاسان، فیلم‌برداران، گل‌فروشان و ...) که ماهیانه 1 میلیون و 700 هزار تومان اجاره مغازه می‌دهیم و اجاره خانه و فرزند و پرداخت اقساط هم داریم، باید چه‌کار کنیم؟ بنده الآن ماشینم را فروختم و معوقات اجاره مغازه را تسویه کرده‌ام، بعد از این دیگر چه بفروشم تا بتوانم اجاره‌ام را پرداخت کنم؟
این معترض ادامه داد: نامه‌ی مکتوب به امور صنفی داده‌ایم که آنها نیز می‌گویند به تعزیرات حکومتی مراجعه کنید، از آن‌طرف می‌گویند سازمان صنعت، معدن و تجارت و این سازمان هم می‌گوید به میراث فرهنگی مراجعه کنید، چند سال است که هرچقدر می‌رویم و می‌آییم هیچ فایده‌ای ندارد.
مهرابی یکی از معترضین دیگر گفت: همه تالارهای شهر یاسوج اقدام به فروش اجباری می‌کنند و هیچ‌کس هم رسیدگی نمی‌کند اگر واقعا کسی رسیدگی نمی‌کند مجبور هستیم شکایت خود را به وزارت ببریم.
مهرابی افزود: عروس و دامادها پیش ما مزون عروس انتخاب می‌کنند و بیعانه می‌دهند اما وقتی به تالارهای پذیرایی مراجعه می‌کنند، می‌گویند که صاحبان و مسوولان تالارهای پذیرایی به ماها گفته‌اند که باید خود تالار مزون و... مراسم عروسی را انتخاب کند، در غیر این صورت به شما تالار اجاره نخواهیم داد و متأسفانه آن عروس و داماد بیعانه را از ما پس می‌گیرند و نوبت خود را پیش ما کنسل می‌کنند.
مهرابی ادامه می‌دهد: تا کنون به اصناف استان، تعزیرات حکومتی و صنعت، معدن و تجارت استان مراجعه کرده‌ایم، اما برای ما کاری انجام نداده‌اند.
مهرابی بیان داشت: این تالارهای پذیرایی مبلغ هنگفتی برای مزون، عکاس، فیلم‌بردار و. مراسم عروسی از عروس و دامادها دریافت می‌کنند.
داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص در گفت‌وگو با کبنا، گفت: ما به تالارهای پذیرایی اعلام کرده‌ایم که حق چنین عملی را ندارند، اگر موردی در شهر هست باید به این سازمان شکایت شود تا پیگیری کنیم.
دیودیده اظهار کرد: عکاس، فیلم‌بردار و موسیقی رشته‌های تخصصی هستند که این افراد مشخص باید از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز داشته باشند و پروانه کسب دریافت کنند و همچنین مزون عروس و گل‌فروشان واحد صنفی مشخصی داریم.
وی اظهار داشت: پارسال با تالارهای پذیرایی شهر یاسوج در این خصوص برخورد کرده‌ایم، شهروندان هر واحد تالاری که تخلف کند را به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان معرفی کنید.
فرشید کرمی مدیر نظارت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا، گفت: فیلم‌برداران و عکاسان مراسمات عروسی باید مجوز و پروانه کسب از ارشاد اسلامی استان داشته باشند.
کرمی اظهار کرد: فروش اجباری طبق کمیسیون نظارت ممنوع است، اما باید مستندات کتبی بیاورید تا با آن‌ها برخورد کنیم.
وی بیان داشت: تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس شهر یاسوج فروش اجباری می‌کنند، که طبق آیین‌نامه اجرایی نظام صنفی و تعزیرات حکومتی ماده 15 و 64 فروش اجباری تالارهای پذیرایی تخلف محسوب می‌شود.
مسئول یکی از تالارهای پذیرایی شهر یاسوج در گفت‌وگو با کبنا، گفت: ورودی تالار 3 میلیون تومان است، موسیقی، فیلم‌بردار و مزون عروس از خود تالار باید اجاره بگیرید، و اجازه نمی‌دهیم که از بیرون موسیقی، فیلم‌بردار و... وارد تالار شود.
این مسوول تالار افزود: ارکستر عروسی یکی از بهترین ارکستر استان هستند، که باقیمتی بسیار پایین به شما اجاره داده می‌شود.
مسئول تالار پذیرایی در سؤالی مبنی بر اینکه اگر عروس و دامادی توانایی اجاره ارکستر، مزون، عکاس و گل‌فروش تالار شما را نداشته و تنها تالار را اجاره بخواهند، گفت: از مواد غذایی، شام، ارکستر، سفره و.. همه با تالار پذیرایی است، در غیر این صورت تالار اجاره نمی‌دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

دنا
Iran, Islamic Republic of
این عروس و داماد ها. که پول بابت این هزینه های الکی میدن
رها
Iran, Islamic Republic of
انشاء الله که منبعد عروس را هم خودشون انتخاب بنمایند تا زحمات مردم کمتر بشه .
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1