تاریخ انتشار
شنبه ۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۲
کد مطلب : ۴۰۰۹۸۵
گزارشک

«درختان کوه حاتم» زیر تیغ اره سودجویان/ضرورت برخورد قاطع با سودجویان

۱
۰
کبنا ؛در یک فاجعه زیست محیطی در منطقه کوه «حاتم» منطقه ماغر در شهرستان بهمئی عده‌ای افراد سودجو و متخلف به صورت انبوه و با اره برقی، درختان بلوط را قطع و زغال تولید می‌کنند.
یکی از اهالی شهرستان بهمئی با ارسال تصاویری در فضای مجازی به خبرنگار کبنا گفت: «شاهد قطع بی رحمانه درختان کوه حاتم بهمئی با اره برقی توسط سودجویانی از روستای «بجک» شهرستان بهبهان هستیم که علی رغم رسانه‌ای شدن این تخلفات از سال‌ها گذشته تا کنون هیچ برخورد جدی از سوی مسولان با سود جویان صورت نگرفته بود و اعتراضاعت مردمی راه به جایی نبرد!»
وی ادامه داد: «این افراد سودجو وفرصت طلب که اهل شهرستان بهبهان استان خوزستان هستند ظرف سال‌های گذشته تاکنون هزاران درخت بلوط و جنگل‌های کوه حاتم را را با هدف تهیه زغال قطع کرده‌اندو می‌توان گفت بیش از 200 کوره زغالی بالای کوه دارند!»
این معترض افزود: «این سودجویان در آتش سوزی اخیر که سبب نابودی بخش بزرگی از جنگل‌های کوه حاتم بهمئی شده است نقش دارند که اگرچه این اتش سوزی هم رخ نمی‌داد با وجود این سودجویان و قطعی درختان ظرف چند سال آینده جنگلی وجود نداشت!
و همچنین عاملان کوره‌های زغال‌گیری در منطقه با نیروهای حاضر در صحنه که درحال خاموش کردن آتش سوزی جنگلها بودند درگیر شدند.»
ضرورت برخورد قاطع با سودجویان
دارا کریمی نژاد ظهر امروز در جمع مدیران شهرستان لنده با اشاره به علل آتش سوزی‌های اخیر کوه حاتم اظهار داشت: سالانه حجم عظیمی از درختان و جنگلها توسط سودجویان و قاچاقچیان قلع و قم می‌شود.
وی افزود: از جمله دلایل این مهم تهیه ذغال به صورت غیرقانونی بوده که دستگاه‌های متولی تاکنون بسیاری از سودجویان را شناسایی و به مراجع قانونی معرفی کرده‌اند.
فرماندار شهرستان لنده تصریح کرد: در پی آتش سوزی‌های اخیر بیش از ۴۰ هکتار از اراضی جنگلی طعمه حریق شده، البته باید یادآور شویم که قبل از آن در اقدامی ناجوانمردانه بیش از سه هزار اصله درخت توسط سودجویان قطع شده که این خود یک فاجعه بزرگی است.
کریمی نژاد با اشاره به ضرورت برخورد قاطعانه با سودجویان و قاچاقچیان افزود: انتظار می‌رود دستگاه قضایی در سریعترین زمان ممکن پس از معرفی عاملان آتش سوزی با مسببان آن برخورد نمایند.
فرماندار شهرستان لنده خاطرنشان کرد: در کوه حاتم با قطع درختان، در هر کیلومتر مربع از منطقه جنگلی بیش از ۸ کوره ذغالی راه اندازی و به تولید غیرقانونی ذغال مبادرت ورزیدند.
 کریمی نژاد در پایان خواستار رسیدگی و معرفی عاملان این حادثه شد.
 به گزارش کبنا از دهدشت، این آتش سوزی بین سه شهرستان بهمئی، لنده و بخش تشان شهرستان بهبهان از توابع استان خوزستان رخ داده است.
  • «درختان کوه حاتم» زیر تیغ اره سودجویان

    «درختان کوه حاتم» زیر تیغ اره سودجویان

نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
توراخدابرخوردکنیدازاین بیشترنزاریدمحیط زیست تخریب بشه
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1