تاریخ انتشار
جمعه ۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۱۶
کد مطلب : ۴۰۰۹۳۶
رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد

قتل طلافروش یاسوجی به‌خاطر گنج و اشیای قیمتی نبوده است

برخورد با «رانت‌خواری» و «مدیران متخلف» جدی است
۱
۰
کبنا ؛حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا مزارعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به شناسایی و دستگیری سارقین طلافروشی یاسوج، اظهار کرد: قاتلان طلافروشی یاسوج هیچ آشنایی قبلی با وی نداشته‌اند و با لباس مبدل زنانه وارد شده بودند که مرد طلافروش را به پارک جنگلی یاسوج انتقال داده و همان‌جا او را کشتند که هیچ رد پایی از آن‌ها نداشتیم و پیدا کردن آن‌ها کاری بسیار سخت بود. بعد از حدود پنج ماه این سارقین به دام افتادند.
مزارعی با بیان اینکه 5 نفر در این ارتباط دستگیر شد، افزود: 3 نفر آنان از متهمان اصلی قتل طلافروش یاسوجی و 2 متهم دیگر مال‌خر هستند، این افراد دارای سابقه‌های سرقت در استان‌های دیگر هم هستند که این سارقین به‌ زودی به مجازات خود خواهند رسید.
 رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در شایعاتی گفته می‌شود که قتل طلافروش یاسوجی به خاطر گنج و اشیای قیمتی زیرزمینی و اخلاقی بوده که چنین مسائلی صحت ندارد.
 رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه از سرمایه‌گذاران در استان حمایت می‌کنیم، گفت: برخی از سرمایه‌گذاران تسهیلات اشتغال را با سود بانکی پایین دریافت می‌کنند و آن را جای دیگر برای امتیازهای شخصی هزینه می‌کنند، اسم این را سرمایه‌گذار نمی‌گذاریم، اما از سرمایه‌گذار واقعی حمایت می‌کنیم.
وی افزود: دستگاه قضایی با رانت‌خواری مسئولان در هر کسوت و مسئولیت که باشند برخورد جدی می‌کند، پشت‌صحنه‌های برخورد با مدیران را نباید بگوییم، اما مدیرانی که در امور مربوطه خود اختلالی ایجاد کنند، جزئیات آن بررسی می‌شود و به‌ صورت مکتوب برخورد جدی خواهد شد.
مزارعی تصریح کرد: اگر بخواهیم با مسئولان متخلف برخورد کنیم، کاری نداریم که آن مسئول در چه پست و مقامی باشد، اما متأسفانه وقتی با برادر و خواهر مسئولی برخورد می‌شود از بالا تا پایین به دستگاه قضایی حمله می‌کنند که این برای ما مهم نیست و کار خود را انجام می‌دهیم.
وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان، اظهار داشت: 70 درصد مدیریت انتخابات گذشته در استان بر عهده دستگاه قضایی بود که با کمترین مشکل نسبت به انتخابات سال‌های گذشته صورت گرفت.
مزارعی افزود: شبی که انتخابات مجلس در استان برگزارشده بود، یکی از آقایان کاندیدای سروصدا می‌کرد که گفتم به فلانی بگویید این‌که نماینده باشی و یا نباشی مهم نیست اما اگر شهر به هم ریخت با دستبند احضارت خواهم کرد، برای حفظ امنیت انتخابات از همه می‌گذریم.
وی اظهار داشت: امروزه برخی دایه حقوق بشری دارند، اما تعداد 17 هزار شهید و نخبه انقلاب به دست همین دایه‌های حقوق بشر دروغین آمریکایی کشته شدند و این مدعیان ما را به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند.
مزارعی افزود: وظیفه همهٔ ما روشنگری مردم در تمام مسائل سیاسی، اقتصادی و وضعیت فعلی جامعه است برخی می‌گویند که از معضلات اجتماعی چیزی به مردم نگویید که مشکلی پیش نیاید، اما مردم باید بدانید که اگر سیلی بیاید همه را با خودش می‌برد. برخی‌ها غافل هستند و سرشان را زیر برف کرده‌اند که در امان هستند، اما این خبرها نیست.
وی با اشاره به پوشش بانوان و آقایان در جامعه اسلامی اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی به جوانانش آزادی داده است که آقایان و بانوان با هر پوششی که دارند در اجتماع حضور پیدا کنند، اما برخی در آزادی شورش را درآورده‌اند نظام باکسانی که دهن‌کجی کند برخورد می‌کند.
وی بابیان اینکه مهم‌ترین کار دستگاه قضایی اجرای عدالت و برخورد قاطع با برهم زدگان امنیت می‌باشد و این دستگاه تکیه‌گاه مردم است، گفت: سال گذشته تعداد ۵ پرونده قتل را با صلح و سازش مختومه کردیم که علاوه بر اجرای عدالت و برخورد با مجرمین در حوزه امنیت استان نیز تلاش‌های ارزنده‌ای صورت ‌گرفته است.
مزارعی افزود: خوشبختانه امروز معضل جدی از لحاظ امنیتی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد و در این زمینه در رتبه اول کشور قرار داریم و همچنین نزاع‌های دسته‌جمعی، فردی و تعرض به اموال عمومی به نحو شایسته‌ای کاهش پیداکرده و آمار جرائم خشن در استان به‌شدت پایین است.
رئیس دادگستری استان اظهار داشت: سال گذشته تعداد صد و ۷۷ هزار و ۷۵۵ فقره پرونده  به محاکم قضایی استان و شوراهای حل اختلاف واردشده و در همین مدت تعداد صد و ۶۹ هزار پرونده مختومه شده است.
وی بابیان اینکه قوه قضائیه در بین قوای سه‌گانه در حوزهٔ استفاده از ظرفیت مکانیزه و دادرسی الکترونیکی از سایرین جلوتر بوده، گفت: این استان با توجه به محرومیت و نبود زیرساخت‌های مخابراتی علیرغم نبود همه امکانات در رتبهٔ دوم کشور قرار داریم.
وی افزود: سرعت فرآیند ابلاغ اوراق قضایی به طرفین پرونده و عدم رؤیت اطلاعات پرونده توسط افراد از مزایای این سامانه است.
مزارعی اظهار داشت: سال گذشته 1000 هکتار از اراضی تصرف‌شده استان به بیت‌المال بازگشت و همچنین ۳۰ هکتار از عرصه‌هایی که در آن نهال غرس شده بود، نهال‌ها رفع تصرف شد.
وی افزود: در تعرض به محیط‌زیست مجازاتی همچون احکام سبز اجرا می‌شود که این مجرمین ظرف یک سال 2 هزار نهال کاشته و بعد از 2 سال در اختیار منابع طبیعی قرار دهند.
 
  • برخورد با «رانت‌خواری» و «مدیران متخلف» جدی است

    برخورد با «رانت‌خواری» و «مدیران متخلف» جدی است

نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
. چرا رسیدگی به پروندها در دهدشت بسیار کند هست.
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1