تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب : ۴۰۰۹۱۳
با حضور مسوولان کهگیلویه و بویراحمد:

جشنواره کوچ عشایر در یاسوج برگزار شد (+عکس و فیلم)

۰
کبنا ؛شب گذشته ( چهارشنبه 30 خرداد) مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره فرهنگ عشایر و اقوام ایران زمین(کوچ عشایر) با حضور محمد کاظم نظری معاون سیاسی استاندار، شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد، محمود باقری مدیرکل گردشگری، مجید علی‌پور مدیرکل امور عشایر، سید امان‌الله جهانبین مدیرکل هلال احمر، نسهتن مقدم شهردار یاسوج، هدایت اکبری رئیس شورای شهر یاسوج و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
در این مراسم محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن خیر مقدم به ظرفیت‌های استان از لحاظ فرهنگ، سنت، آداب و گردشگری اشاره و اظهار کرد: جشنواره فرهنگ و اقوام ایران زمین (کوچ عشایر) با حضور 8 استان کشور در یاسوج به مدت سه شب برگزار خواهد شد.
باقری با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره عشایر با برند کوچ عشایر با همکاری کارگروه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، استانداری و شهرداری یاسوج، خاطرنشان کرد: سیاه‌چادرهایی به طول 180 متر در این جشنواره میزبان علاقه‌مندان به فرهنگ عشایری است.
این مسوول بر معرفی ظرفیت فرهنگ و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد و گفت: باید از تمام امکانات و ظرفیت‌ها برای معرفی استان مان استفاده کنیم.
وی افزود: جاده و راه خوب و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم سرمایه‌گذاران و گردشگران را برای ورود به استان تشویق خواهد کرد، لذا از مسوولان می‌خواهم که تمام تلاش خودشان را برای ایجاد بسترهای ضروری انجام دهند اگر چه الحمدالله با تلاش استاندار، معاونین باقری، مجمع نمایندگان استان و سایر مدیران، استان کهگیلویه و بویراحمد به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده است.
وی ظرفیت‌های فرهنگی، سنت و آداب و همچنین گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد را بی‌نظیر توصیف کرد.

باقری هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های عشایر عنوان و تصریح کرد نمایش آیین‌های عشایری، موسیقی عشایری، غذای عشایری و تجلیل از پیشکسوتان و نخبگان عشایر و خانواده‌های شهدای عشایر از مهم‌ترین محورهای این جشنواره است.
وی با بیان اینکه جشنواره کوچ عشایر ثبت ملی شده است، ادامه داد: رونمایی از کتاب عشایر و لباس محلی عشایر استان از مهم‌ترین برنامه‌هایی این جشنواره است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تاکنون هشت استان در جشنواره حضور پیدا کرده‌اند، عنوان کرد: این جشنواره از امروز تا یکم تیرماه ادامه دارد و در صورت استقبال تمدید می‌شود.
باقری گردشگری را از صنعت‌های پولساز دنیا عنوان و بیان کرد: چهار رکن اساسی جاذبه، تبلیغات، اسکان و حمل و نقل در گردشگری مهم است و اگر کشوری بخواهد از قافله گردشگری عقب نماند باید این چهار شاخص را تقویت کند.
وی تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 300 جاذبه طبیعی، 300 جاذبه معنوی، دو هزار جاذبه تاریخی و بالغ بر سه هزارشی تاریخی کلکسیونی از جاذبه‌های گردشگری است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حدود 47 درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد روستایی و عشایری است، اظهارکرد: مردان و زنان عشایر کسانی هستند که اصالت این استان را حفظ کرده‌اند بنابراین ما باید پتانسیل‌ها و توانمندی‌های این قشر را معرفی کنیم.
باقری اضافه کرد: امروزه یک خانه عشایری و روستایی به عنوان یک جاذبه فضای گردشگری مطرح است که در کنار هتل‌ها، مهمان‌سراها و غیره باید از این جاذبه‌ها برای معرفی استان استفاده کنیم.
 

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000400/nf00400913-3.mp4
نام شما

آدرس ايميل شما

فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
اینگار نرده و داربست زدند وگذاشتند ..
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
آقای صمیمی ندیر کل هستند و اسمی از ایشان نبردید!!! ولی رئیس یک اداره را هم نوشتید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1