تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب : ۴۰۰۸۹۷
در نشست کارگروه اشتغال مطرح شد

ضعف «کهگیلویه» در جذب تسهیلات اشتغالزایی / آقای پوزش مقصر کیست؟

۱
کبنا ؛پروانه نیک‌مرام امروز (چهارشنبه 30 خردادماه) در نشست شورای اشتغال استان که به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: 306 میلیارد تومان سهم تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد که از این میزان 30 درصد به‌صورت متمرکز در وزارتخانه می‌ماند.
نیک‌مرام در ادامه با اشاره به سهم استان از تسهیلات اشتغالزایی، افزود: 214 میلیارد تومان برای طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی و عشایری در بخش‌های مشاغل خانگی، طرح‌های کشاورزی، صنایع‌دستی و گردشگری به استان تخصیص داده شد که تا کنون 107 میلیارد تومان از این میزان به استان ابلاغ‌شده است.
وی تصریح کرد: 54 میلیارد تومان از تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در بانک‌های عامل استان در دست اقدام است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سهمیه هر شهرستان برای تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری مشخص‌ شده است، اظهار کرد: فرمانداران هر شهرستان مسئول جذب این تسهیلات هستند که در صورت کوتاهی در جذب این تسهیلات به شهرستان‌های دیگر استان واگذار می‌شود.
وی بابیان اینکه تعداد 853 طرح تأیید شده به سازمان میراث فرهنگی استان معرفی شد، افزود: از این تعداد، 352 طرح با اعتبار 40 میلیارد تومان در کمیته فنی مصوب شده است که از این تعداد 107 طرح با اعتباری بالغ‌ بر 2 میلیارد تومان تصویب شد و به دستگاه مربوطه یعنی میراث فرهنگی استان اعلام شد.
نیک‌مرام در ادامه بابیان اینکه تعداد 6 طرح تأیید شده به سازمان فناوری اطلاعات استان معرفی شد، گفت: از این تعداد 5 طرح با مبلغ 205 میلیون تومان در کمیته فنی مصوب و یک طرح دیگر با اعتباری بالغ‌ بر 50 میلیون تومان مصوب شده است.
وی گفت: تعداد 348 طرح مربوط به سازمان جهاد کشاورزی استان بود که از این تعداد 253 طرح با تسهیلات 130 میلیارد تومانی در کمیته فنی مصوب که متأسفانه  فقط تعداد 34 طرح با اعتباری بالغ‌ بر 6 میلیارد تومان جهاد کشاورزی استان پرداخت‌ شده است.
نیک‌مرام افزود: 300 طرح تأییدشده سازمان صنعت و معدن و تجارت استان داشتیم که از این تعداد 109 طرح با مبلغ 55 میلیارد تومان در کمیته فنی مصوب شد. اما تنها تعداد 26 طرح با اعتباری بالغ‌ بر 2 میلیارد تومان میراث فرهنگی استان پرداخت‌ شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه 46 میلیارد تومان سهم استان در تسهیلات اشتغال فراگیر بوده، گفت: متأسفانه تا کنون شهرستان کهگیلویه در جذب این تسهیلات کمترین پرداختی را داشته و شهرستان بویراحمد بیشترین پرداختی را داشته است.
وی افزود: بیش از 21 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال فراگیر به بانک‌ها ابلاغ‌شده که تعداد 267 طرح با اشتغال‌زایی 2 هزار و 24 نفر و با تسهیلاتی بالغ‌بر 91 میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی‌شده است.
نیک‌مرام اضافه کرد: تعداد 19 طرح اشتغال فراگیر با اشتغال‌زایی 79 نفر و بااعتباری بالغ‌بر 19 میلیارد تومان پرداخت‌شده است.
وی بابیان اینکه 456 نفر سهمیه پیش‌بینی‌شده استان از لحاظ کارورز است، گفت: تعداد 221 مهارت آموز در محیط کار ثبت‌ نام‌ کرده‌اند که تعداد 49 واحد پذیرنده در این سامانه وجود دارد.
وی بابیان اینکه 8 هزار و 42 کارورز در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: از این تعداد 2 هزار و 185 کارورز در این سامانه تأییدشده که واحدهای پذیرنده با 219 کارورز قرارداد دارد.
نیک‌مرام بابیان اینکه تعداد 900 طرح مشاغل خانگی با تسهیلات بالغ‌بر 60 میلیارد تومان با تعهد 94 شغل جدید به بانک‌های عامل ابلاغ‌شده، گفت: تعداد 271 طرح با تسهیلاتی بالغ‌بر 2 میلیارد تومان پرداخت‌شده است.
به گزارش کبنا، به گفته پروانه نیک‌مرام مدیرکل کار کهگیلویه و بویراحمد شهرستان کهگیلویه کمترین جذب را به لحاظ تسهیلات اشتغالزایی دارد که علی پوزش فرماندار کهگیلویه در این باره با توضیح دهد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

شیدایی
Iran, Islamic Republic of
درود بر مدیرکل پرتلاش اداره کار خدا قوت خسته نباشی
کهگیلویه .
Iran, Islamic Republic of
کهگیلویه به نوعی .
در واقع
در واقع
مدیریت بسیار بسیار.خخ
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1