تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب : ۴۰۰۸۹۲
با حضور مسوولان برگزار شد

معارفه رئیس جدید آموزش و پرورش دهدشت / پورک‌پور: نباید خجالت زده شویم

۰
کبنا ؛در آیین تکریم و معارفه مدیران آموزش و پرورش دهدشت که صبح امروز با حضور مسؤولان و فرهنگیان در سالن شهید مطهری برگزار شده بود از زحمات چهار ساله سید لطف‌الله فروزان قدردانی و علی پورک‌پور به عنوان مدیر جدید معرفی شد.
اردشیر یاری در این مراسم مدیریت در آموزش و پرورش را بسیار سخت خواند و با بیان اینکه در کهگیلویه به لحاظ شرایط حساس این پست سخت‌تر است، اظهار داشت: باید بپذیریم انشقاق سیاسی در کهگیلویه وجود دارد که کار را بر مدیر سخت‌تر می‌کند.
معاون مالی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: از خودزنی‌ها دست برداریم و نیروها را پاس بداریم، مانع رشد دیگران نشویم.
وی با بیان اینکه در عین سلایق مختلف و اندیشه‌های متفاوت در مصالح عمومی باید به یکدیگر کمک کنیم، افزود: آقای فروزان از همه ظرفیت وجودی خود برای پیشبرد آموزش و پرورش بکار گرفت و تشخیص داده شد از وجود وی در اداره کل استفاده شود.
این مسؤول، پورک‌پور مدیر جدید را از مدیران موفق استانی دانست و خطاب به وی گفت: از همه سلایق، اندیشه‌ها، نیروها و همه پتانسیل فرهنگیان برای هم‌افزایی استفاده کنید.
یاری در ادامه توصیه‌های خود بیان کرد: هر کس توانمندی دارد در عرصه مدیریتی از وی استفاده کنید تعادل و تعامل به وجود آورید، در ساماندهی نیروی انسانی از همه منابع آموزش و پرورش و فضاهای موجود در جهت بالا بردن این مجموعه قدم بردارید.
 
کارگروهی را سرلوحه خود قرار دهید/با رسانه‌ها تعامل داشته باشید
اسلام خسروی نیز در آیین تکریم و معارفه مدیران سابق و فعلی آموزش و پرورش دهدشت از مدیریت این مجموعه به عنوان یکی از پیچیده‌ترین مدیریت‌ها در بین نهادها نام برد و اظهار داشت: موفقیت در این مجموعه تضمین رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی است.
معاون فرماندار کهگیلویه، افزود: عدم توفیق هم ضربات جبران ناپذیری بر پیکره جامعه وارد می‌کند.
خسروی با بیان اینکه بعد از سال‌ها مفهوم جدیدی جایگزین توسعه شده است، گفت: توسعه پایدار می‌تواند در تعادل و حفظ محیط زیست اثربخش باشد.
وی، افزود: شهروند سالم از مؤلفه‌های توسعه پایدار است که می‌تواند خروجی مهم آموزش و پرورش محسوب شود.
خسروی تصریح کرد: اگر کارکرد آموزش و پرورش مناسب باشد شهروندی تربیت می‌شود که در مقابل فشارهای زندگی تحمل داشته و مسؤولیت‌پذیر، قانونمدار و متعهد باشد.
وی، با اشاره به جایگاه والای معلم و نهادینه نشدن این جایگاه، گفت: یکی دیگر از کارکردهای آموزش و پرورش ارتقای ارزش علم در جامعه است، تا زمانی که در جامعه علم ارزشمند نباشد، جایگاه معلم هم ارتقا نخواهد یافت.
خسروی، ادامه داد: عناوین و مدارک علمی متاسفانه حراج شده و ما می‌ینیم عنوان مهندس را به هر کسی نسبت می‌دهند. معلوم است نمی‌توان جایگاه علم را ارتقا داد چون برای علم ارزش قایل نیستیم.
وی، به اندیشه‌های شهید مطهری اشاره و با بیان اینکه آن استاد یکی از معیارهای مسلمانی را اصلاح طلبی می‌داند، گفت: باید بین کسانی که علم و مدارج علمی دارند با بقیه تفاوت قایل شد.
معاون فرماندار کهگیلویه از رئیس جدید آموزش و پرورش دهدشت خواست کار گروهی و جمعی را سر لوحه کار خود قرار دهد، از مشورت بزرگان و تجربه گذشتگان بهره گیرد، در برگزاری برنامه‌ها نوآوری به خرج دهد و با رسانه‌ها تعامل داشته باشد.

تغییر مدیریت یک ضرورت است
علی پورک‌پور خود را کاملاً آشنا به حوزه کاری آموزش و پرورش دانست و اظهار داشت: 29 سال سابقه خدمت در این حوزه را دارم که 17 سال در آموزش و پرورش کهگیلویه بود.
مدیر آموزش و پرورش دهدشت با تشریح ابعاد اصل مدیریت، گفت: باید کارها و اهداف سازمانی توسط دیگران تحقق پیدا کند.
پورک‌پور مدیریت خود را بر مبنای ضابطه تؤام با رابطه عنوان کرد و افزود: مدیریتی که می‌خواهم اعمال کنم ضابطه در کنار روابط انسانی است.
وی، تصریح کرد: تغییر مدیریت یک ضرورت است و باید هم مدیری که خداحافظی می‌کند هم مدیری که سکان را در دست می‌گیر ان را فال نیک بگیرند.
پورک‌پور با بیان اینکه تودیع و معارفه‌ها در سطح کلان جلسه ختم شده است در صورتی که باید جلسه نقد باشد، گفت: در جوامع توسعه یافته مدیری که خداحافظی می‌کند از طریق نیروی بالادست نقد می‌شود، مدیر باید اشکالات خود را بداند و در جای دیگری که قرار است خدمت کند این اشکالات را تکرار نکند.
وی، افزود: مدیری که قرار است سکاندار امور شود هم از این فرصت استفاده کند تا در جلسه تودیع خود نسبت به تحقق کارهایی که باید انجام می‌داد، خجالت زده نشود.
این مسؤول، تصریح کرد: اگر قرار است مدیری به هر علت تودیع شود ولی مدیر بالا دست این اشکالات وارده را گوشزد نکند و مدام تعریف و تمجید کند برای مستمعان شائبه ایجاد می‌شود.
وی نگاه به تغییر و تحولات اداری را شیرین خواند و گفت: نقادی سرلوحه کار باشد.
پورک‌پور همچنین طی کردن پروسه معاند، مخالف، منتقد و موافق را به عنوان یک اصل در کار خود دانست.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خدارا شکر که رفت
گنجی پور
Iran, Islamic Republic of
. آموزش وپرورش دهدشت درحد واندازه. وعملکرد وی بسیار ضعیف بود امید پورکپور بتواند آموزش وپرورش رابه جایگاه زمان اسدالله درخشان ارتقا دهد
Iran, Islamic Republic of
اسدالله درخشان در حد وزیر بود و محمد ظهرابی در حد نخست وزیر
عباس
Iran, Islamic Republic of
سلام یکی نیست بپرسه چرا بیست نفر از پرسنل فرمانداری شرکت کرده بودند.
عباس
Iran, Islamic Republic of
سلام یکی نیست بپرسه چرا بیست نفر از پرسنل فرمانداری شرکت کرده بودند.
Iran, Islamic Republic of
احسنت به اين انتخاب
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام جناب آقای پور اکپور ریئس اداره آموزش پرورش کهگیلویه لطف وهمکاری کنید دبیر ستان دخترانه جانبازان یا قسمت آموزش وپرورش بگذارید چونکه ما از اینجا می رویم می رویم دبیرستان خدیجه کبری
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
1