تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب : ۴۰۰۸۶۷
در نشست مدیرکل سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد

آرامش: بانوان دولت تدبیر و امید تحت فشار هستند

۱۸
۰
کبنا ؛فرزانه آرامش دوشنبه در نشست مدیرکل سیاسی استانداری که با حضور جمعی از بانوان شاخص اصلاح‌طلب استان در استانداری برگزار شد، ضمن قدرداني از استاندار و معاونت سياسي به دليل انتخاب احسن در اين حوزه و تبريك به آقاي پرواز، از آقاي كريمي به‌عنوان يك اصلاح‌طلب شريف و هزينه داده یادکرد و ضمن تشكر از زحمات و تلاش‌هایشان در اين حوزه، خواهان استفاده از ايشان در جايگاه شايسته ديگري شد.
دبیر جمعیت زنان مسلمان نوانديش استان، با اشاره به نقش بارز و پررنگ بانوان در پيروزي دكتر روحاني، اظهار داشت: در استان ما نيز زنان در حمايت از دكتر روحاني سنگ تمام گذاشتند بااین‌وجود تا كنون به دنبال سهم خواهي به معناي رايج و مصطلح آن نبوده‌اند اما بايد پذيرفت كه در معادلات سياسي هر شخص، گروه و يا قشر، در ازاي فعاليت، ريسك و نقشي كه در تعيين يك دولت داشته، بايد سهمي در قدرت به‌دست‌آمده، داشته باشد.
وی افزود: از سوي ديگر، دولت نيز كار را آسان كرده، بنا بر اصل ١٠٣ برنامه ششم توسعه مبني بر رعايت عدالت جنسيتي و بر همان اساس مصوبه شوراي عالي اداري مبني بر لزوم ارتقاي سازماني بانوان، نه‌تنها دست وزرا و مديران ارشد را در اين خصوص باز گذاشته بلكه به‌نوعی آن‌ها را مكلف به اختصاص ٣٠٪‏ ظرفيت مديريت اجرايي كشور به زنان تا پايان دوره چهارساله دولت دوازدهم نموده است. ما نيز اميدواريم اين روند در استان ما نيز جدي گرفته‌شده و شتاب بيشتري بگيرد و در توزيع مدیریت‌ها از ظرفيت بانوان استفاده بيشتري شود.
اين فعال سياسي اصلاح‌طلب، با اشاره به مشكلاتي كه در مسير فعاليت سياسي وجود دارد، اظهار داشت: كار سياسي هزينه دارد و براي زنان هزينه بيشتري. ازاین‌جهت ما انتظار حمايت از مسئولين داريم. وقتي يك زن سعي می‌کند از لايه هميشگي سنتي و پيله تاريخي بيرون بيايد و در معادلات اجتماعي و سياسي ايفاي نقش كند، لازم است از طرف نهادهاي رسمي حمايت شود، ما اميدواريم دستگاه استانداري از فعالیت‌های قانوني ما حمايت كند و ما حس كنيم كه بدون پشتوانه نيستيم.
آرامش افزود: متأسفانه در يك سال اخير مشاهده‌شده كه بعضي از بانوان حامي دولت شاغل در ادارات برخلاف انتظار مورد کم‌لطفی قرارگرفته‌اند، انتظار نمی‌رود نيرويي كه حامي دولت تدبیر و امید است و به دولت رأي داده از سوي كساني كه به دولت رأي نداده‌اند مورد فشار قرار گيرند!
وی تصریح کرد: تأسيس خانه احزاب از ديگر مطالبات ماست كه به‌زودی تقاضاي آن تقديم جناب استاندار خواهد شد، اميدواريم در آينده نزديك شاهد تأسيس خانه احزاب استان كهگيلويه و بويراحمد باشيم.
آرامش در پايان از استاندار پيشين «دکتر خادمی » به‌عنوان كسي كه براي اولين بار در استان با شكستن سقف شیشه‌ای نگاه جنسيتي و باوجود مخالفت‌ها اقدام به انتخاب يك مديركل از بانوان نمود، به نيكي یادکرد.
محبوبه آذرگشسب دبیر کمیته بانوان مجمع نیروهای خط امام استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست نیز گفت: گاهی با انتصاب برخی از بانوان مخالفت می‌شود و نباید به این موضوع تعصب جنسیتی داشته باشیم بلکه باید برای انتصاب‌ها شایسته‌سالاری در نظر گرفته شود.
آذرگشسب افزود: نباید دیدگاه جنسیتی به انتصاب‌ها داشته باشیم، ما نماینده موفقی برای حوزه زنان می‌خواهیم که وارد عرصه مدیریت شود.
الهام فرهادی عضو جمعیت زنان مسلمان نوانديش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حقوق زنان در استان کهگیلویه و بویراحمد تأسف‌انگیز است و بیشتر از مسائلی همچون محرومیت و توسعه‌یافتگی استان چالش‌برانگیزتر است.
این دانش‌آموخته حقوق اظهار کرد: روزانه ارتباط مستقیمی با زنان استان دارم و احساس می‌کنم که اگر خیلی از فرهنگ‌سازی‌ها در استان صورت نگیرد، ما زنان نمی‌توانیم در زمینه‌های دیگری پیشرفت کنیم و معتقد هستم که یک زن توانا و دانا توانایی‌هایش به همان اندازه با یک مرد بیشتر است.
فرهادی بیان داشت: وجود زنان در پست مدیریتی باید متعارف و معقول باشد و از آن سهم ۳۰ درصدی باید حداقل ۱۵ درصد تحقق یابد تا آینده جامعه پویاتر و شاداب‌تر باشد.
وی افزود: هراندازه هم تعهد از مردان همسر آزار بگیرید فایده‌ای ندارد مگر اینکه احترام به زنان را به عیناً در جامعه ببیند که یک زن می‌تواند کار کند که ما نمی‌توانیم این فرهنگ را در کتاب‌ها بیان کنیم مگر اینکه آن را آموزش دهیم.
صغری نیک اقبالی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در این نشست نیز گفت: چیزی که ما را ناراحت می‌کند این است که وقتی فعالیت سیاسی را شروع می‌کنیم حتماً یک هدف آرمانی داریم، اما ما زنان برای فعالیت‌های سیاسی بیشتر از مرددان ضرر کردیم.
نیک اقبالی اظهار کرد: جایگاه بانوان در جامعه امروزی اصلاً رعایت نشده است و متأسفانه موضوع چند زنی در جامعه افزایش یافته است.
وی بابیان اینکه بنده اولین زن خبرنگار استان هستم که به دلیل فعالیت‌های سیاسی شغلم را ازدست‌داده‌ام، گفت: خیلی از زن‌ها برای فعالیت‌های سیاسی هزینه داده‌ایم و می‌خواهیم که جایگاه زنان به ما برگردد و باید از حقوق و حق زنان دفاع شود
نیک اقبال افزود: بانوان استان از سطح تحصیلات بالایی برخوردار هستند و توانمندی زیادی دارند که بسیاری از بانوان در ستاد روحانی توانمندی‌های خود را نشان داده‌اند که اگر بانوان نبودند دولت روحانی یک رأی هم نمی‌آورد.
این فعال سیاسی اظهار داشت: بسیاری از زنان در استان برای عضو شورای شهر کاندیدا شدند اما متأسفانه حق‌کشی‌هایی در حق این زنان شد که حتی یک بانو به‌عنوان نماینده زنان در شورای اسلامی نداریم که مدافع حقوق زنان در شهر باشد.
وی افزود: متأسفانه در استان ما موضوع قومی، قبیله‌ای و عشیره‌ای حرف اول را میزند، پارتی نداشته باشید پست مدیریتی به ما تعلق نمی‌گیرد که متأسفانه شایسته‌سالاری در استان از بین رفته است.
  • بانوان دولت تدبیر و امید تحت فشار هستند

    بانوان دولت تدبیر و امید تحت فشار هستند

نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
حضرت عباسی بیکار تر.ر از این گروه ندیدیم.یکی نیست بگه خانم مردم از گرانی و بیکاری به عذاب اومدند بعدش نشستی و دولت تدبیر و امید میزنی.
کدام تدبیر ؟
کدام امید؟
بابا برین خدا روزیتون را جای دیگه بده..
Iran, Islamic Republic of
واقعا همشهري حرف درستي زديد!معلوم نيست خانمهاي گرامي دنبال زندگي خودشان هستند يا به دنبال مطرح شدن!يعني اينقدر.. فرماندار شود؟واقعا.هست كه اينطور مسائل أصلي به حاشيه برود و خانم آرامش و غيره بشوند دغدغه جوانان و مردم!!!به كجا ميرويم؟!!
Iran, Islamic Republic of
تحت فشارین؟
Iran, Islamic Republic of
واقعا ی. شده کاره ای هستند. حرفهای صد من یک غاز
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
خانم آرامش یکی از مصداق های انتصاب های طایفه ای که خود شما هستید . واقعا مناسفم دنبال چه هستید .‌
منتقد
Iran, Islamic Republic of
بگو بابا برو خونت.گه میتونستی برا خانما کاری کنی تا الان کرده بودی
علوم پزشکی
United States
ببخشید منظور از خانمهای حامی دولت فامیلات و هم ولای.د حق مدیریت نمی گیرند و نمیتوانند چند نفر از آشنایان را جذب کنند
بویراحمد سرافراز
Iran, Islamic Republic of
واقعا از اینکه زنان سیاسی استان تعدادشون به انگشتان 2 دست نمی رسد نگران شدم. ان شالله موفق باشید
تقی
Iran, Islamic Republic of
.شهری و استانی که. اصلاح طلبش بو
United States
آرامش جان تو فعلا برو افطاری میل کن
سیاست
United States
خیلی این روزها. همه میری چت شده ?
Iran, Islamic Republic of
واقعا همشهري حرف درستي زديد!معلوم نيست خانمهاي گرامي دنبال زندگي خودشان هستند يا به دنبال مطرح شدن!يعني ا..ي برداشته بشه!مرد. فرماندار شود؟واقعا جاي تاسف هست كه اينطور مسائل أصلي به حاشيه برود و خانم آرامش و غيره بشوند دغدغه جوانان و مردم!!!به كجا ميرويم؟!!
كبنا سانسور نكن!جانب داري تا به كجا؟!
علی قلی
Iran, Islamic Republic of
واقعا. را ببینید بعد اظهار نظر کنین.ازفقر وگرانی دردولت تدبیر وامید..ه؟ یکسال بیشتره ک.ن.خ خخخخخخ
بابا مگه شما بیکارین برین غذاتون رو بپزین زندگیتون رو بچرخونین. پست ومقام چیه برا زن؟
دهدشتی
Canada
دقت جناب پرواز در انتخاب کلمات و باری که یک واژه باید داشته باشد همینطور دغدغه های جدی ایشان ستودنی ست. به کهگیلویه و بویر احمد خوش آمدید. موفق ک پیروز باشید مرد صبور و نجیب اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
نفرمودند.:))
گرمسیر
Iran, Islamic Republic of
دلیل مشگلات موجودحتما وجودمسوولین . والا شرایط غیر ازین بود.بیایید مسوولیت ها روبه خانمها واگذارکنید شایدعملکرد بهتری داشته باشند.کامنت گذاران محترم هم بجای ل.یکم مسایل روجدی بگیرید.دردنیازنانی وجوددارندکه ارزش ولیاقتشان بیشترازهزاران مرداست.
علی
Iran, Islamic Republic of
خانم آرامش .بانوان
Romania
ا..ی که از دیدگاه دین مشکلی نداره
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1