تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۷
کد مطلب : ۴۰۰۷۵۴
به همت اداره فرهنگ و ارشاد برگزار شد؛

تجلیل از مدیران و ائمه جماعات مساجد باشت

۰
کبنا ؛سعید محمودی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باشت در این مراسم ماه رمضان را ماه برکت و بازشدن سفره رحمت الهی برای بندگان خواند و در ادامه با اشاره به برخی فعالیت‌های این اداره در این ماه مبارک ابراز داشت: برگزاری نمایشگاه کتاب از 22 تا آخر ماه مبارک رمضان با تخفیف 35 درصدی برای نخستین بار، برکزاری محفل انس با قرآن در مسجد النبی باشت برگزاری کلاس‌های تفسیر و تدبر با حضور و مساعدت امام جمعه موقت شهر حجت الاسلام بلادی پور، برگزاری کارگاه سبک زندگی با حضور امام جمعه محترم شهر در حسینیه چهارده معصوم «ع»، برنامه تجلیل از فعالان قرآنی کانون مساجد و خبرنگاران از اهم فعالیت‌های این اداره در ماه مبارک رمضان بود.
وی فعالیت در حوزه دین و مذهب را یکی از سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد دانست و گفت: اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان باشت نیز در راستای سیاست‌های وزارت ارشاد فعالیت در حوزه دین و مذهب را علاوه بر حوزه فرهنگ انجام می‌دهد.
جان محمد خوب پور رئیس اداره امور قرآنی وعترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این مراسم حامل پیام تقدیر و تشکر مدیرکل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد بود و در ادامه با بیان اینکه در حوزه تبلیغ و فرهنگ سختی‌های فراوانی است و باید بیشترین شرح صدر در بین مدیران این حوزه باشد، گفت: این مسیر بسیار پر مخاطره است و رسیدن به هدف نیازمند یاری همه دستگاه‌ها است.
وی با ارائه گزارش عملکردی از اقدامات صورت گرفته در ماه مبارک رمضان ابراز داشت: قریب به 70 تا 100 برنامه در سطح استان با محوریت برپایی نمایشگاه در نظر گرفته شد.
خوب پور بیان داشت: برنامه کتابت قرآن کریم، برگزاری محافل شعر و کارگاه‌های مناسبتی در تمام شهرستان‌ها، برگزاری قریب به 23 محفل انس با قرآن در شهرستان‌ها، برپایی کانون‌های تفسیر و تدبر با همکاری کانون‌های فرهنگی قرآن و با همکاری روحانیون محترم، جلسات تخصصی قرآن و عترت در تمام شهرستان‌ها و برگزاری نمایشگاه عرضه کتاب‌های علوم قرآنی با تخفیف 70 درصدی برای اولین بار در استان از مهمترین اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح استان بود.
وی در پایان با تقدیر از برگزار کنندگان این مراسم ابراز امیدواری کرد که همه مسئولان با وحدت و همدلی بتوانند در مسیر ترویج فرهنگ قرآنی تلاش نمایند.
حجت الاسلام عبودی امام جمعه شهر باشت نیز در این مراسم گفت: معتقدیم وجود کانون‌های فرهنگی مساجد لازم است اما باید بر اقدامات آنها نظارت دقیق و کافی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه در برخی مواقع از این کانون‌ها غافل مانده‌ایم، تصریح کرد: برنامه و طراحی خاصی برای این کانون‌ها وجود ندارد و اگر بر نامه‌ها و طراحی‌ها برای مناطق مناسب باشد می‌توان با انتخاب مدیر خوب بهره بسیاری از این پایگاه‌های فرهنگی در مساجد برد.
حجت الاسلام عبودی رصد فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی مساجد را امری مهم توصیف کرد و ادامه داد: با رصد کامل فعالیت‌های این کانون‌ها می‌توان بر عملکرد مدیران آنها اشراف داشت.
وی با بیان اینکه هنر مدیر کانون بردن تجهیزات و بلااستفاده ماندن آنها نیست، ابراز داشت: هنر مدیر پرتلاش برنامه ریزی و کار کردن است و هر مدیری که عملکرد ضعیفی دارد باید بدون تعارف برکنار شود.
حجت الاسلام عبودی در پایان از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همچنین اداره فرهنگ و ارشاد باشت به جهت برگزاری این مراسم تقدیر و تشکر کرد.
حجت الاسلام والمسلمین رضا قاسمی رئیس دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان نیز در این مراسم فلسفه تشکیل و فعالیت تشکل‌های مذهبی را بر پایه دوستی و اخوت دانست و گفت: این تشکل‌های مذهبی و دینی تعهد می‌دهند برای انجام کارها با اخوت و دوستی فعالیت نمایند.
وی ادامه داد: این تشکل‌ها با مادیات سروکار ندارند البته این موضوع به معنی برطرف نکردن مشکلات راه نیست و وظیفه دولت و دستگاه‌های فرهنگی هموار کردن مسیر فعالیت این تشکل‌هاست.
حجت الاسلام قاسمی با اشاره به مشکلات و سختی‌ها در زمینه تبلیغ در حوزه فرهنگ ابراز داشت: این کار بسیار مشکل است و همکاری همه جانبه می‌طلبد.
وی بیان داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری امام جماعت به عنوان رییس مسجد باید پاسخگوی مشکلات باشد و در غیاب وی رییس هیئت امنا این وظیفه را به عهده دارد.
این مقام مسئول با بیان اینکه فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی مساجد به صورت غیر مستقیم و با واسطه امام جماعت مسجد به حوزه امام جمعه مربوط می‌شود، تصریح کرد: دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد وظیفه تجهیز این مکان‌های فرهنگی را بر عهده دارد و حق اعمال تغییرات در ساختار آنها را ندارد.
وی بار دیگر بر آمادگی دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان بر ای همکاری و هدفمند کردن برنامه‌های کانون‌های فرهنگی مساجد تأکید کرد.
گفتنی است در پایان این مراسم به مدیران کانون‌های فرهنگی مساجد شهرستان باشت از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لوح یادبودی تقدیم شد.
خبر از فتح الله پوران پور
 
نام شما

آدرس ايميل شما

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1