تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۵۳
کد مطلب : ۴۰۰۷۰۷
با حضور مسوولان کهگیلویه و بویراحمد:

همایش «خیر ماندگار» در یاسوج

نیکبخت: کاندیدایی که برای مراکز سرطان هزینه کند، نداریم
۲
کبنا ؛ علی‌محمد احمدی عصر سه‌شنبه در همایش نکوداشت خیر ماندگار که در یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: کشور ایران یک کشوری است که سرعت رشد جمعیت دارد و به دلیل بار بیماری و افزایش هزینه‌های درمان ظهور بیماری‌های نوپدید و تصریح در افزایش هزینه‌های درمانی در کشور زیاد است و دولت‌ها هم به‌تنهایی قادر نیستند که این مطالبات را در سطح وسیع پوشش دهند.
احمدی افزود: در بدو نهادهای بین‌الملل همچون سازمان بهداشت جهانی، بانک جهانی و سایر نهادها به کمک دولت‌ها آمدند، اما واقعیت این است که هرچقدر هم دولت‌ها اهتمام به خرج دهند، قادر نیستند که هزینه‌های درمانی کشور را پوشش دهند.
وی تصریح کرد: در همهٔ دنیا NGO ها، سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین وارد این عرصه شدند و شاید خدمت در این عرصه قابل‌مقایسه با سایر جاهای دیگر نباشد، هرچند که ما این سنت حسنه را در سال‌های گذشته در مسجد سازی، حسینیه سازی و مدرسه‌سازی تجربه کرده‌ایم و افرادی این کمک‌ها را به جامعه خود و کمک یار دولت بودند.
استاندار اظهار داشت: هر ریالی که درزمینهٔ سلامت کمک می‌شود، آثارش به‌مراتب بهتر و مؤثرتری در بهبود زندگی مردم و ارتقای کیفیت زندگی مردم در این دنیا است و در حیات اخروی مورد تأیید باری‌تعالی خواهد بود.
احمدی اظهار کرد: سنت خیرین سلامت در استان‌های کشور جاری بوده که جامعه پزشکان، سرمایه‌گذاران، پیمانکاران، خیرین و بازاریان وارد این عرصه شدند و بیمارستان‌های خوب، تجهیزات مدرن، پایگاه‌های بهداشتی و درمانی یک فرایندی بوده که در استان‌ها رشد خوبی داشته است.
وی تصریح کرد: در استان ما هم افرادی بوده‌اند که در این عرصه توانمند بودند، چرا باید این فرصتی که خداوند در این استان داده است خرج کارهای اقتصادی در استان‌های دیگر کنیم، طبیعی است که این امر در سال‌های دیگر هم ماندگار خواهد بود و از همه خواستارم که برای تجهیزات بیمارستان‌های استان با دانشگاه علوم پزشکی استان همکاری کنید.
احمدی بابیان اینکه امیدوارم بافرهنگ نوع‌دوستی، ایثار و فداکاری که در استان است، شاهد آن باشیم که خیرین وارد این عرصه شوند، گفت: امسال با بودجه‌ای که داشتم به NGO هایی که در راستای خدمت به این بیماران خاص بود، اختصاص دادیم.
محمدرضا نیکبخت رئیس مجمع خیرین سلامت استان در این نشست نیز گفت: مجمع خیرین سلامت مشکلاتی دارد و چندین بار هم این مشکلات را در جلسات بیان کرده‌ایم، اما هیچ‌گاه برطرف نشد که امیدوارم مسئولان و خیرین تا جایی که امکان دارد به این مجمع کمک کنند.
نیکبخت با اشاره به همراه سرای بیماران بیمارستان امام سجاد (ره)، افزود: بالغ‌بر 300 میلیون تومان اعتبار برای بهره‌برداری از این همراه سرای بودجه لازم است که امیدواریم با همکاری مسئولان و خیرین این همراه سرای تا دهه فجر امسال راه‌اندازی شود.
وی بابیان اینکه مبلغ 2 میلیارد تومان آقای بارونی زاده خیر هم‌استانی به مجمع خیرین سلامت استان کمک کرده است، اظهار داشت: 2 هزار متر زمین برای پایگاه هوایی امداد و نجات خریداری شد.
وی افزود: متأسفانه مراکزی برای مرکز سرطان نور در استان وجود ندارد و تا کنون یک مدیر، کاندیدی و رئیس‌جمهوری که می‌آید و می‌خواهد کاندید شود و هزینه‌ای برای تأمین این مراکز را از آن بگیریم متاسفانه نداریم.
وی بیان داشت: 300 میلیون تومان برای بخش پزشکی هسته‌ای استان اعتبار لازم است و همچنین برای راه‌اندازی پایگاه سلامت شهر سوق و ساخت 100 سرویس بهداشتی در سطح استان اعتبار نیاز داریم.
نیکبخت اظهار داشت: 695 نفر در موسسه محکم غربالگری شد که از این تعداد 390 بیمار به تهران اعزام شدند که موسسه خیریه حمایت از کودکان با ناهنجاری مادرزادی مردادماه جاری به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهند کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1