کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش تصویری

«نه به کیسه پلاستیکی» در دهدشت/توزیع 200کیسه پارچه ای بین مردم

22 خرداد 1397 ساعت 20:46

200کیسه پارچه ای در راستای تحقق شعار جهانی محیط زیست«نه به کیسه های پلاستیکی»در میدان مرکزی شهر دهدشت توزیع شد.


عصر امروز در راستای تحقق شعار جهانی «نه به کیسه های پلاستیکی»200کیسه پارچه ای به همت سمن بلادشاپور با همکاری شهرداری و شورای شهر دهدشت،اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه،اداره محیط زیست کهگیلویه در میدان مرکزی شهر دهدشت توزیع شدکه این اقدام  توانسته  یادآور خطرات مصرف بی‌رویه و غیر ضروری کیسه‌های پلاستیکی باشد.

به گزارش کبنا از دهدشت،زباله‌های پلاستیکی یکی از بزرگ‌ترین معضلات زیست محیطی جهان امروز را به وجود آورده‌ است.،که می توان گفت پلاستیک قاتل خاموش محیط زیست است.
یکی از دلایلی که باعث شده است در کشور ما ایران، استفاده از نایلون بیش از حد باشد قیمت بسیار پائین، قابل دسترس بودن برای همگان و عدم وجود مالیات برای استفاده از نایلونهای پلاستیکی است. خطرات ناشی از دفن زباله های پلاستیکی نه تنها منجر به آلودگی خاک و آب ودر کل اکوسیستم محل زندگی خود می­شویم بلکه تهیه مواد اولیه، جابه‌جایی و به ویژه بازیافت دارای خطرات و زیان­های زیست بومی زیادی است.
امید می رود چنین فعالیت های خودجوش که اغلب اوقات منشا تحولات مثبتی است بتواند راه را برای بازگشایی چشم مسولان هموارتر کند تا  تدبیری جدی بیندیشند که دسترسی مردم به کیسه های پلاستیکی این قاتل خاموش محیط ریست به سادگی آب خوردن نباشد!
بیاییم با استفاده کمتر از کیسه های پلاستیکی ، سهم خود از سلامت محیط زیست که تاثیر مستقیم روی سلامت خود ما دارد ، را بپردازیم.  


 


کد مطلب: 400701

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/400701/2/نه-کیسه-پلاستیکی-دهدشت-توزیع-200کیسه-پارچه-بین-مردم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1