تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۶
کد مطلب : ۴۰۰۶۷۱
گزارش تصویری

جای خالی «ماده 110قانون شهرداری ها» در دهدشت/زمین های خالی و انبار زباله

۱
۱
کبنا ؛سلامت شهروندان از اهمیت بالایی برخوردار است. شهرداری باید برای حفظ سلامت جامعه درانجام خدمات صحیح، نظافت عمومی تلاش ویژه‌ای داشته باشد.
به گزارش کبنا از دهدشت،زمین های رها شده در محدوده شهر دهدشت که محلی برای انبار زباله شده،تکه پازل دیگری از نازیبایی  این روزهای شهر دهدشت است.
این گونه اراضی که تعداد و وسعت آن ها  کم نیست ،در محلات مختلف ،جلوی مراکز درمانی،روبه روی بیمارستان و هر جای دیگری از شهر که تصور کنید ،پیدا  می شود و به مکان مناسبی برای تخلیه نخاله های ساختمانی، ریختن زباله و تجمع و ازدیاد حیوانات موذی و...تبدیل شده است که بعضا شاهد سوزاندن این زباله ها توسط برخی شهروندان ومغازه دارها  هم هستیم! 
یکی از شهروندان در این خصوص به خبرنگار کبنا گفت:متاسفانه شاهدیم خالی بودن زمین های بسیاری در سطح شهر این فرصت را به هنجارشکنان می دهد  تا  زباله های خود را در این مکان بریزند که این امر در فصول گرم سال علاوه بر ایجاد و بوی نامطبوع، موجب جمع شدن حشرات موذی می شود که نه تنها چهره پلشتی به شهر می دهد بلکه سلامت کودکان و شهروندان را نیز تهدید میکند.
یکی دیگر از شهروندان نیز به خبرنگار کبنا گفت:این زمین ها منشا گرد وخاک هستند و با توجه به این که شهرداری موظف به حصارکشی در اطراف زمین های رها شده سطح شهر است ولی متأسفانه شاهدیم در بیشتر نقاط شهری این معضل هنوز وجود دارد و 
مسئولان شهرداری برای توجیه انجام ندادن بسیاری از طرح ها و کم تحرکی خود، کمبود اعتبار را بهانه می کنند!
اسفندیار برخه شهردار دهدشت درگفتگو با کبنا اظهار کرد:برای مالکان اخطاریه فرستاده شده است که اقدام به حصار کشی زمین ها نمایند، متاسفانه به دلیل کمبود بودجه و زیاد بودن مشکلات شهری خود شهرداری اعتبار برای حصار کشی  زمین ها را را ندارد!

به گزارش کبنا ،این درحالی است که ماده 110قانون شهرداری ها می گوید«نسبت به زمين يا بناهاي مخروبه و غير مناسب  يا نيمه تمام واقع در محدوده شهر كه در خيابان يا كوچه و يا ميدان قرار گرفته و منافي با پاكي و پاكيزگي و زيبائي شهر دارد، شهرداري با تصويب انجمن شهر مي تواند به مالك اخطار كند به ايجاد نرده يا ديوار  اقدام كند.اگر مالك امتناع كرد شهرداري مي‌تواند هرگونه اقدامي را كه لازم بداند معمول و هزينه آن را به اضافه صدي ده از مالك يا متولي و يا متصدي موقوفه نمايد»

بنا بر این گزارش انداختن زباله در معابر و جوی ها،زمین های  خالی سطح شهر دهدشت برای برخی افراد نه تنها عیب و بی‌اخلاقی یا حتی قانون‌شکنی نیست، بلکه عادتی مألوف است! بدون شک وقتی برخورد جدی با این هنجارشکنی ها نمی شود،فرزندان ما این بی نظمی ها را پذیرفته و ظروف یک‌بار مصرف، بطری‌های نوشیدنی، ته‌سیگار و بسیاری زباله‌های دیگر  میهمان ناخوانده وهمیشگی،معابر و جوی‌های شهر دهدشت و زمین های رها شده باقی خواهد ماند!
بدون شک، نهادهای دولتی به تنهایی در فرهنگ سازی عمومی درزمینه  نریختن زباله در معابر، موفق نخواهند بود لذا باید با افزایش مشارکت عمومی و استفاده از ظرفیتهای سازمان‌های مردم نهاد، احساس مسئولیت اجتماعی را دراین زمینه افزایش داد. این فرهنگ سازی باید از کودکی و در قالب آموزشهای مهدهای کودک و مدارس انجام شود.
 شبکه‌های اجتماعی نیز به عنوان اهرم قوی برای فرهنگ سازی می‌تواند مورد توجه قرار گیرنداما به نظر می‌رسد هیچ مسئولی ککش گزیده نمی‌شود!
لذا  امید می‌رود، اعضای شورای فرهنگ عمومی دهدشت به ویژه شهرداری، به سادگی از کنار این کاستی فرهنگی نگذرند و تدبیری بیندیشند و در مسیر فرهنگسازی، از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد و فضای مجازی به خوبی بهره گیرند.

===============
گزارش از فاطمه خطیبی
===============



 
  • «زمین های خالی »محلی برای انباشت زباله در دهدشت

    «زمین های خالی »محلی برای انباشت زباله در دهدشت

نام شما

آدرس ايميل شما

United States
خانم خطیبی از زمین های خالی وسط شهر ک محل انباشت زباله شدن گزارش تهیه کنید.مخصوصا کمربندی اول خیابان بنگاهای معاملاتی
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1