تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب : ۴۰۰۴۹۱
با حضور مسئولین صورت گرفت؛

برگزاری سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی باشت(+تصاویر)

۰
کبنا ؛در ابتدای این نشست سعید محمودی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان باشت و دبیر جلسه فرهنگ عمومی با بیان مصوبات جلسه قبل و همچنین دستور کار جلسه فرهنگ عمومی گفت: در جلسه قبل به مناسبت ماه مبارک رمضان مصوباتی داشتیم که برنامه‌ها مطابق انتظار برگزار شد که جای تقدیر از نهادها و دستگاه‌های شهرستان باشت دارد.
حجت الاسلام عبودی امام جمعه باشت نیز در این نشست با تسلیت فرارسیدن ایام حزن و اندوه شهادت امام علی «ع» و همچنین رحلت بنیانگذار انقلاب حضرت امام خمینی «ره:، گفت: باید در این ایام تلاش شود تا شخصیت، تفکر و اندیشه امام «ره» را به جوانان بشناسانیم.
وی با بیان اینکه مبنای قیام امام راحل «ره» در انقلاب اسلامی، اسلام بود و بس، ادامه داد: اگر ایشان در رفراندوم نام جمهوری اسلامی ایران را مطرح نمودند نتیجه آن اسلام کامل بود زیرا اسلام در دون خود جمهوریت دارد.
حجت الاسلام عبودی با تشریح وظایف در خصوص تبیین اندیشه امام راحل «ره»، ابراز داشت: گرامیداشت یاد و خاطره امام عظیم الشان از وظایف ضروری است به جهت دینی که ایشان بر گردن ملت ایران دارند زیرا امام یک بار دیگر اسلام و قدرت آن را نشان دادند.
وی افزود: امام راحل با تدبیر خود توانستند حاکمیت و حکومت اسلامی ایجاد کنند در حالی که در آن زمان برخی مخالف بودند و حموکت اسلامی را مختص به امام زمان «عج» می‌دانستند و امام با این اندیشه و تفکر نیز به مقاله پرداختند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان باشت ادامه داد: امام خمینی «ره» در این ایام هم از جهت نظری با نگارش کتاب ولایت فقیه به عنوان یک نظریه در بحث حاکمیت اسلامی موضوع ولایت فقیه مختص به دوران امام زمان «عج» را مغلوب کردند و هم از دیدگاه عملی وارد عرصه مبارزه با رژیم شاهنشاهی شدند.
حجت الاسلام عبودی ابراز داشت: شکنجه‌ها و آزار و اذیت امام تنها از سوی رژیم شاهنشاهی نبود بلکه برخی از ارکان و نیروهای مذهبی نیز ایشان را مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند و با حکومت اسلامی مخالفت می‌کردند.
وی خلاقیت و هزینه برای گرامیداشت امام راحل «ره» را ضروری دانست و بیان داشت: موضوع تفکر امام نباید فراموش شود و این مراسم باید با مراسم سالگرد اموات فرق داشته باشد زیرا این بزرگداشت در راستای بزرگداشت تفکر اسلام ناب محمدی است.
امام جمعه باشت با بیان اینکه مبنای کار امام اسلام است اما نه اسلام متحجر، ادامه داد: اسلام ناب محمدی اسلام گروه‌ها و فرقه‌های مختلف و همچنین اسلام آمریکایی نیست.
حجت السلام عبودی بیان داشت: اسلام ناب را قبول داریم و مبنای آن قرآن و اهل بیت است زیرا اهل بیت مفسر قرآن است و اگر مفسر نباشد قرآن به وهابیت تبدیل می‌شود و آمریکا آن را تفسیر خواهد کرد.
وی با بیان اینکه امروزه مشکلات اقتصادی وجود دارد، ادامه داد: اما آنچیزی که در سطح بین المللی شناخته می‌شود همان اسلام مدنظر امام راحل «ره» است و همین امر موجب دشمنی با جمهوری اسلامی ایران می‌شود.
امام جمعه باشت بر برگزاری مردمی این مراسم تأکید کرد و گفت: باید سعی شود تا این مراسم با محوریت مردم اجرا شود و همه مدیران دستگاه‌ها و کارکنان نیز باید حضوری چشمگیر و باشکوه داشته باشند.

 حجت الاسلام والمسلمین ظهرابی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان باشت و عضو شورای فرهنگ عمومی نیز در این نشست با تشریح مصوبات استانی در خصوص وظایف ادارات و نهادها در برگزاری این مراسم، ابراز داشت: در این ایام سه مناسبت‌های مهم رحلت امام راحل «ره»، قیام خونین 15 خرداد، لیالی قدر و ایام شهادت حضرت علی «ع» را داریم که لازم است با برنامه ریزی و هماهنگی ادارات و نهادها این مراسمات با شکوه برگزار شود.
وی به تشریح وظایف دستگاه‌ها و نهاد در این ایام بر اساس مصوبات استانی پرداخت و گفت: برگزاری نشست‌های روشنفکری، تبیین اندیشه‌های امام راحل «ره» و برنامه مقاله نویسی با موضوع امام خمینی «ره» توسط سپاه، بسیج فضای مجازی، تنویر افکار عمومی توسط اداره فرهنگ و ارشاد، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در گلزار شهدا با محوریت اداره ورزش و جوانان و کمیته امداد، استفاده از ظرفیت مبلغین، آماده سازی فضا شهر، میادین و گذرگاهها با نصب بنر و تبلیغات توسط شهرداری و سپاه، پخش برنامه هاو کلیپ‌هایی از زندگی امام راحل «ره» در مساجد با محوریت کانون فرهنگی مساجد و معرفی شخصیت امام در 11 مرکز برای سنین کودک و نوجوان از مهم ترنی برنامه‌ها و مصوبات استانی است.
وی ابراز امیدوای کرد با تعامل و همراهی کلیه دستگاهها برنامه‌های این ایام به نحو احسن برگزار شود.
فرهاد محمدی معاون فرمانداری  شهرستان باشت نیز در این نشست ابراز داشت: سختی‌هایی که امام راحل «ره» متحمل شدند در راستای ریشه کن کردن فساد، تبعیض و برقراری فرامین اسلامی در کشور بود.
وی ادامه داد: علی رغم همه سختی‌ها امام «ره» توانستند قبل میلیون‌ها ایرانی را بیدار کردند و هر آنچه را گفتند و عمل کردند تنها برای رضای خدا بود.
محمدی تلاش در جهت برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مراسمات را از وظایف مهم دستگاه‌ها دانست و بیان داشت: باید در جهت معرفی جایگاه رفیع امام به نسل جدید تلاش کنیم.
معاون فرمانداری شهرستان باشت با بیان اینکه پیاده کردن تفکر اسلام ناب محمدی در جامعه را نیازمند تلاش بی وقفه دانست و تصریح کرد: باید تلاش شود در این مسیر از اسلام تفسیر به رأی نشود و سلیقه‌ای عمل ننماییم.
وی با بیان اینکه نباید برای اسلام دلسوزی کرد زیرا صاحب اسلام خداوند است، ادامه داد: وظیفه ما پیروی از فرامین پیامبر و اهل بیت «ع» و در نهایت رساندن اسلام به دست صاحب آن امام زمان «عج» است.
محمدی مسئولین و مردم را شاخ و برگ‌های درخت اسلام و هدف همه را به ثمر نشستن میوه شیرین اسلام دانست.
وی در پایان تأکید کرد: باید همه دست به دست هم داده و با تعامل به این مهم برسیم.
---------------------------------
خبر: فتح الله پوران پور
--------------------------------
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1