تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب : ۴۰۰۳۷۰
در اولین کارگروه زنان و خانواده

وعده معاون رئیس‌جمهور در یاسوج عملی نشد/ ۱۰۰ میلیون تومانی که بر باد هوا بود

۱
کبنا ؛آذر صفایی نیا مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز در اولین کارگروه زنان و خانواده، اظهار کرد: کارگروه تخصصی زنان و خانواده یکی از کارگروه تخصصی شورای برنامه‌ریزی استان است، که به‌عنوان مرجع اساسی برای پیگیری طرح‌های حوزه زنان و خانواده هر استان است.
صفایی نیا افزود: به دلیل حساسیت موضوع حوزه زنان و خانواده استانداری در پیشبرد اهداف و برنامه‌ها که مطابق باسیاست‌های مقام معظم رهبری مبنی بر تکریم بنیان خانواده، توجه به نقش سازنده زن در خانواده و جامعه، به ایفای حقوق قانونی زنان و همچنین سیاست‌های دولت تدبیر و امید با محوریت ماده 101 و 102 قانون برنامه ششم مبنی بر ارتقای جایگاه زنان در جامعه با رعایت شاخص‌ها، الگوها، سبک زندگی ایرانی و اسلامی است، و دغدغه‌های همه‌جانبه کشور و دولت در خصوص مسائل آسیب‌های اجتماعی که خانواده امروز را تهدید می‌کند، این نشست برگزار شد.
وی بیان داشت: پارک بانوان لنده به دلیل نداشتن حصار مورداستفاده آقایان است، و بانوان نمی‌توانند به‌صورت اختصاصی و آزادانه از این فضای روباز جهت فعالیت‌های ورزشی استفاده کنند.
وی بابیان اینکه متأسفانه در شهرستان دنا، باشت، کهگیلویه، بهمئی و چرام پارک بانوان وجود ندارد، گفت: وضعیت موجود پارک بانوان به لحاظ دسترسی‌های مناسب سایت، پارکینگ مناسب در کنار پارک، چشم‌انداز درونی زیبا، تأمین امنیت پارک به لحاظ موقعیت مکانی و هم‌جواری با ساختمان‌های امنیتی و اداری مطلوب نیست.
بوی تعفن زباله در پارک بانوان آزار دهنده است
نستهن مقدم شهردار یاسوج در این نشست نیز گفت: منظر و مبلمان شهری پارک بانوان رعایت نشده است، و همچنین بوی تعفن زباله در جوی‌های آب این پارک برای بانوان نارضایتی ایجاد کرده است.
مقدم اظهار کرد: کانال‌های آب این پارک سرپوشیده نیست، و همچنین نیروی خدمات زن در این پارک حضور ندارند.
شهردار یاسوج اظهار داشت: پارک بانوان شهر یاسوج از منظر شهری در مکان نامناسبی احداث‌شده است، که امیدواریم اعتباراتی برای پارک دوم بانوان شهر یاسوج اختصاص داده شود.
هدایت اکبری رئیس شورای شهر یاسوج در این نشست نیز گفت: نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند، اما هیچ زیرساخت مناسبی برای این قشر در نظر گرفته نشده است.
اکبری افزود: شهرداری یاسوج باوجود بضاعت مالی سال 94  اقدام به احداث پارک بانوان شهر یاسوج کرد، اما هیچ‌گونه اشرافیتی در پارک بانوان وجود ندارد.
وی بابیان اینکه با همکاری دستگاه‌های اجرایی و با جذب اعتبارات پارک بانوان در فاز دوم و سوم بهره‌برداری خواهد شد، تصریح کرد: بالغ‌بر 360 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی و 1 میلیارد و 200 میلیون ریال به‌صورت امانی از منابع شهرداری برای پارک بانوان یاسوج هزینه شده است.
وی بیان داشت: معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان و خانواده ۱۰۰ میلیون تومان در آیین افتتاح پارک بانوان شهر یاسوج به این پارک اختصاص داد، که این وعده تا کنون تحقق پیدا نکرد.
وی بابیان اینکه افرادی از روی عمد اشرافیت پارک بانوان را نقاط ضعف می‌دانند، گفت: این پارک با دیوارکشی همچون زندان می‌شود، که باید به‌جای آن از دیوار کاذب استفاده کرد.
اکبری در خطاب به حجت‌الاسلام حمید برازش مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر اینکه پارک بانوان باید برای بانوان مکانی آرام و دور از اشرافیت باشد، گفت: این دست شما را می‌بوسد، که باید فرهنگ‌سازی کنید تا جوانان به این فکر نباشند که در پارک چه کسی هست!
وی بیان داشت: همه ما ایرادات را به‌خوبی می‌دانیم، مسئولان به‌جای ایراد از این پارک کمک کنند تا این مشکلات برطرف شود.
همچنین در این نشست به بررسی وضعیت پارک بانوان یاسوج، بررسی ایجاد و توسعه پارک‌های بانوان در سایر نقاط و اختصاص ساعت ورزش صبحگاهی ویژه بانوان شاغل پرداختند.
 به گزارش کبنا، فریبا رحمان‌پور مدیرکل قبلی امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد به هر مناسبتی مولاوردی معاون رئیس جمهور و مدیران ارشد کشوری را به استان دعوت می‌کرد، اما تا کنون هیچ سود قابل توجهی برای این استان نداشت.
  • وعده معاون رئیس‌جمهور در یاسوج عملی نشد/ اختصاص ۱۰۰ میلیون تومانی که باد هوا بود

    وعده معاون رئیس‌جمهور در یاسوج عملی نشد/ اختصاص ۱۰۰ میلیون تومانی که باد هوا بود

نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1