تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۷
کد مطلب : ۴۰۰۳۲۸
در نشست امور بانوان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

زایشگاه بیمارستان یاسوج در شأن زنان نیست / بانوان بدون شایستگی توقع مدیریت نداشته باشند

۰
کبنا ؛در نشست امور بانوان از افتتاح زایشگاه جدید بیمارستان امام سجاد(ع) تا پایان خرداد ماه خبر داده شد.

 نشست امور بانوان و خانواده استانداری امروز دوشنبه با حضور بانوان مشاور در دستگاه‌های اجرایی و مشاوران فرمانداران شهرستان‌های استان برگزار شد.

در این نشست که از حضور بانوانی که با تاخیر به جلسه آمده بودند ممانعت شد، بانوان مشاور در دستگاه‌های مختلف استان به بیان مشکلات در حوزه زنان پرداختند.

یکی از این افراد به وضعیت بیمارستان امام سجاد و بخش زایشگاه این بیمارستان اشاره کرد و گفت: زایشگاه بیمارستان امام سجاد(ع) وضعیت مناسبی ندارد و در شان بانوان استان نیست.

اما وضعیت نامناسب پارک بانوان یاسوج، نبود پارک کودک، مشکلات اشتغال زنان در جوامع محلی، ترک تحصیل دختران در برخی مناطق استان از جمله بهمئی به دلیل نبود خوابگاه، اعتیاد زنان، عدم انجام مطالعات در خصوص آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان و ....مشکلات و موانع مطرح شده در حوزه زنان بود.

بعد از بحث و اظهار نظرها، آذر صفایی‌نیا مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقتی از بانوان برای حضور در نشست دعوت می‌شود سر وقت در جلسه حاضر شوند و به نشست‌های بانوان اهمیت دهند.

وی بیان کرد: کارگروه زنان و خانواده یکی از اعضای شورای برنامه‌ریزی استان است که با ارائه برنامه به دنبال جذب اعتبارات هستیم.

وی تصریح کرد: پست مشاور امور بانوان پست سازمانی محسوب نمی‌شود لذا از بانوانی که دغدغه حوزه زنان را ندارند می‌خواهم این پست را در اختیار افراد دغدغه‌مند قرار دهند.

این مسؤول در ادامه سخنان خود در خصوص وضعیت پارک بانوان گفت: پارک بانوان مرکز استان نقاط ضعف فراوانی دارند که این موضوع رصد را می‌کنیم و تا زمان پیدا شدن سایت مناسبی برای پارک بانوان کمبودهای این مکان رفع خواهد شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل کارگروه امور اقتصادی در حوزه زنان خبر داد و گفت: با تشکیل کارگروه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، بهداشت و روان و حقوق کودک از ظرفیت زنان استفاده خواهیم کرد.

صفایی‌نیا بیان کرد: ایجاد بازارچه صنایع دستی از خواسته‌های زنان استان است که با حضور معاونت عمرانی، شهرداران و فرمانداران این بازارچه به صورت دائمی در شهرستان‌های استان ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح زایشگاه جدید بیمارستان امام سجاد(ع) گفت: به گفته مشاور بانوان دانشگاه علوم پزشکی این زایشگاه تا پایان خرداد ماه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی در پایان با اشاره به اعتیاد زنان گفت: این موضوع به صورت جدی در دستور کار مدیران استان قرار گرفته است.
مدیرکل بانوان: مشاوران بانوان دستگاه‌های اجرایی پیگیر اشتغال فراگیر جامعه زنان استان باشند
 
 صفایی با بیان اینکه، استان با شرایطی که دارد برای عبور از مشکلات باید همه در کنار هم تلاش کنیم، افزود: اگرچه مشکلات زیادی در حوزه زنان استان داریم اما اگر همه باهم متحد باشیم از این مشکلات عبور خواهیم کرد.
 
صفایی با اشاره به تاکیدات رئیس جمهوری و دولت در استفاده از توانمندی بانوان در مشاغل مدیریتی گفت: تلاش می‌کنیم تا نخبگان زنان که دغدغه‌ای جز رفع مشکلات جامعه ندارند، بتوانند در این عرصه ایفای نقش کنند.
 
وی با بیان اینکه، تهدیدات و آسیب‌ها در حوزه زنان جدی است و همواره وجود دارد، افزود: شما رابطین باید در این خصوص تلاش کنید تا همه دستگاه‌ها در خصوص زن و خانواده نگاه جامع و فرا بخشی داشته باشند.
 
وی با بیان اینکه، اگر احساس می‌کنید انجام و توانایی امور را ندارید خود را کنار بکشید، افزود: قرار نیست بدون توجه به شایستگی‌ها و توانمندی‌ها از بانوان استفاده شود.
 
وی به تشریح برنامه‌ها و سیاست‌های دولت درخصوص تولید و اشتغالی بخصوص جامعه زنان روستایی اشاره کرد و گفت: هر چند تاکید شده در این سیاست‌ها تمامی اقشار دیده شوند ولی در اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی دولت توجه خاصی به اشتغال زنان دارد.
 
صفایی به اختصاص پنج صدم درصد اعتبارات هزینه‌ای استان در این حوزه اشاره کرد و گفت: این اعتبار باید برای بخش‌های فرهنگی، آموزش، پژوهش و... هزینه شود.
 
مدیرکل امور بانوان با بیان اینکه، آمار بیکاری در بانوان خیلی بیشتر از آقایان است، افزود: دولت تسهیلاتی تحت عنوان طرح فراگیر، تسهیلات زنان روستایی و اشتغال خانگی در اختیار بانوان قرار می‌دهد تا به اشتغال آنان کمک شود.
 
وی تصریح کرد: کارگروه‌های زیادی در حوزه اقتصادی، تولید و اشتغال در استان فعالیت دارند که در این رابطه برای اشتغال حوزه زنان روستایی، عشایری، شهری و تحصیل کردگان دانشگاهی هم برنامه‌های مهم و سازنده‌ای دارند.
 
صفایی با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی باید بخشی از مشکلات بیکاری جوانان تحصیل کرده را مرتفع و بستر را برای فعالیت بانوان فراهم کرد، افزود: نزدیک به نیمی از جمعیت دانشگاهی به بانوان اختصاص دارد و از همین رو مهارت‌های لازم به آنها آموزش داده می‌شود.
 
وی افزود: کارگروه بانوان و خانواده یکی از کارگروه‌های زیرمجموعه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که از بالاترین مرجع تصمیم گیری و تصمیم سازی در استان است، می‌باشد و اگر برنامه‌های مفید، کاربردی و محتوایی داشته باشیم می‌توانیم در آن شورا تصویب و بودجه دریافت کرده و عملیاتی کنیم.
 
وی به ضرورت تقویت حضور زنان در تمامی عرصه‌های مدیریتی که به صورت جدی ریاست محترم جمهور بر آن تاکید دارد، اشاره کرد و گفت: این موضوع در قالب بخشنامه‌های اداری برای بسترسازی در سطح ادارات، نهادها و دستگاه‌های اداری اعلام شده است.
 
صفایی با اشاره به تاکید رییس جمهور که باید بتوانیم ۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی را به زنان و جوانان اختصاص داد، گفت: در استان به ادارات ابلاغ شده که در حوزه‌های مدیریتی خودشان در رده معاونین از زنان و جوانان استفاده شود.
 
وی با بیان اینکه در استان برای رسیدن به عدالت جنسیتی باید طرح برنامه داشته باشیم، افزود: در اجرای برنامه‌ها فراتر از قانوان نداریم و مسئولیم که کمتر از قانون هم اجرا نکنیم و مکلف هستیم در راستای تاکیدات رهبری و سیاست‌های دولت گام برداریم.
 
وی یادآور شد: اگر ۹۰ درصد پست‌های مدیریتی دردست آقایان هستند به دلیل هم افزایی و در کنار هم بودن و با تعامل کارها را به پیش بردن است، افزود: جامع زنان برای اینکه در این خصوص به یک نسحه اجرایی دست یابند باید رویکردی جدیدی را آغاز کنند و باید همه در کنار هم بتوانیم با هم افزایی از حداقل امکانات حداکثر بهره وری را داشته باشیم.
 
مدیرکل بانوان استانداری همچنین به ضرورت ایجاد پارک بانوان و کودک در همه شهرهای استان تاکید کرد و افزود: این مهم یکی از مطالبه اصلی زنان است که با جدیت در دست پیگیری می‌باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1