کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از «پل بشار» مطرح شد

طلسم پل سوم «بشار» یاسوج بعد از 16 سال می‌شکند

6 خرداد 1397 ساعت 18:59

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از پروژه پل سوم بشار یاسوج گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده این پروژه در صورت مساعد بودن شرایط جوی تا عید فطر امسال افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.


 سال 82 مسئولان وقت کهگیلویه و بویراحمد کلنگ احداث پل سوم بشار یاسوج را به زمین زدند و از آن روز تاکنون بیش از 5 هزار و 856 روز می‌گذرد ولی هنوز این «پروژه» اندر خم یک کوچه مانده است.

عملیات اجرایی پل سوم بشار به طول130 متر و دارای دو دهانه 25 متری و دو دهانه 45 متری با دو باند رفت و برگشت با عرض 11 متر با هدف کاهش بار ترافیکی در ورودی شهر یاسوج آغاز شد که امیدواریم با بهره‌برداری از این پروژه انتظار 16 ساله مردم به سرآید.

در 6 سال اخیر مدام شاهد وعده‌های سرخرمن مسئولان و متولیان امر برای بهره برداری از پل سوم بشار بوده‌ایم تا جایی که وعده 75 روز، نیمه نخست امسال، دهه فجر، هفته دولت، پایان سال و ...مسئولان هرگز محقق نشد و دیگر علی محمد احمدی استاندار از ترس محقق شدن ترس از وعده دادن دارد.

فاز اول پل بشار عید فطر بهره‌برداری می‌شود 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از پروژه پل سوم بشار یاسوج گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده این پروژه در صورت مساعد بودن شرایط جوی تا عید فطر امسال افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

علی محمد احمدی با بیان اینکه در طول برنامه پنجم توسعه تنها 5 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه پل سوم بشار گذاشتند، افزود: ار روز اول حضورم در استان به سرانجام رساندن این پروژه را در دستور کار قرار دادم و 18 میلیارد تومان برای تسریع در روند عملیات اجرایی اختصاص دادیم که 8 میلیارد و 600 میلیون تومان آن تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه امیدوارم تا پایان سال 97 شاهد تعیین تکلیف فاز دوم پل سوم بشار باشیم، عنوان کرد: این پروژه از سال 82 آغاز و بعد از گذشت 16 سال به دلیل مشکلات متعدد از جمله محدودیت اعتباری هنوز مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است و باید خیلی زودتر از زمان حاضر به بهره برداری می رسید.

احمدی اظهار داشت: شهر یاسوج به نسبت سایر مناطق شهری استان از رشد جمعیت بالایی برخوردار بوده که یکی از مشکلات اساسی این شهر مبادی ورودی و خروجی آن است.

وی با تاکید بر اینکه برطرف کردن مسائل و مشکلات ترافیکی و دسترسی به درون و بیرون شهر یک اولویت است، خاطرنشان کرد: تمام توانم را برای بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی در دست اجرا بکار می‌گیرم و در این زمینه دیگر خستگی معنا پیدا نمی‌کند.


مسوول ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنان خود یکی از مشکلات شهر یاسوج بحث مبادی خروجی و ورودی این شهر دانست و گفت: این شهر به نسبت سایر مناطق استان از رشد نسبی جمعیتی بالاتری برخوردار است.


احمدی خاطرنشان کرد: مشکلات اعتباری و عدم تحقق برنامه ریزی‌ها از جمله موارد قابل ذکر برای طولانی شدن روند احداث این پل است و در برنامه پنجم توسعه تنها «پنج» میلیارد تومان برای این پروژه تزریق شده بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با ورود به استان در راستای بررسی موانع پیش روی توسعه ترافیکی و حمل و نقل شهر یاسوج هدفگذاری‌هایی انجام شد، ابراز کرد: تلاش شد که تمرکز بالایی بر این پروژه گذاشته شود و بهره برداری از این پل در کمترین زمان ممکن عملیاتی شود.



وی با اشاره به جزئیات پل سوم بشار بیان داشت: این پل دارای دو باند و چهار خط است که در صورت مساعد بودن شرایط جوی، فاز اول آن در روز عید سعید فطر به بهره برداری خواهد رسید.

احمدی ابراز داشت: دو رمپ این پل نیز در حال احداث است و باند دوم نیز با تکمیل رمپ‌ها تا پایان سال ۹۷ به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: در فاز دوم نیز اتصال پل به کمربندی جنوبی شهر یاسوج عملیاتی خواهد شد و  ‌با تکمیل این پل، یکی از گره های ترافیکی مرکز استان مرتفع خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ساخت پل «چهارم بشار»، خاطرنشان کرد: این پل در محدوده شهری و در حوزه شهرداری قرار دارد و بازدیدی نیز از این پل داشته ایم و امید است همزمان با بهره برداری از باند دوم پل سوم بشار، پل چهارم نیز به بهره برداری برسد.


استاندار در پاسخ به سوالی پیرامون احداث پل پنجم بشار، گفت: صحبت‌هایی در این حوزه شده است و باید متناسب با رشد جمعیت توسعه زیرساخت های ترافیکی نیز عملیاتی شود و مباحث مطالعه این طرح مطرح است.


همچنین در بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از روند اجرایی پل سوم بشار یاسوج عوامل اجرایی پروژه از دغدغه‌های معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تقدیر کرده و  اظهار کردند که عزیز فیلی تمام روز حتی در برخی مواقع نیمه شب از روند اجرایی پروژه بازدید و از نزدیک در جریان روند امور قرار می‌گیرد.


بنا بر این گزارش، فاز اول پل سوم بشار پس از قریب به ۱۶ سال در آستانه بهره برداری قرار گرفته و به نوعی طلسمی ۱۶ ساله شکسته خواهد شد.


کد مطلب: 400289

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/400289/2/طلسم-پل-سوم-بشار-یاسوج-بعد-16-سال-می-شکند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1