تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۹
کد مطلب : ۴۰۰۲۸۹
در بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از «پل بشار» مطرح شد

طلسم پل سوم «بشار» یاسوج بعد از 16 سال می‌شکند

۰
کبنا ؛ سال 82 مسئولان وقت کهگیلویه و بویراحمد کلنگ احداث پل سوم بشار یاسوج را به زمین زدند و از آن روز تاکنون بیش از 5 هزار و 856 روز می‌گذرد ولی هنوز این «پروژه» اندر خم یک کوچه مانده است.

عملیات اجرایی پل سوم بشار به طول130 متر و دارای دو دهانه 25 متری و دو دهانه 45 متری با دو باند رفت و برگشت با عرض 11 متر با هدف کاهش بار ترافیکی در ورودی شهر یاسوج آغاز شد که امیدواریم با بهره‌برداری از این پروژه انتظار 16 ساله مردم به سرآید.

در 6 سال اخیر مدام شاهد وعده‌های سرخرمن مسئولان و متولیان امر برای بهره برداری از پل سوم بشار بوده‌ایم تا جایی که وعده 75 روز، نیمه نخست امسال، دهه فجر، هفته دولت، پایان سال و ...مسئولان هرگز محقق نشد و دیگر علی محمد احمدی استاندار از ترس محقق شدن ترس از وعده دادن دارد.

فاز اول پل بشار عید فطر بهره‌برداری می‌شود 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از پروژه پل سوم بشار یاسوج گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده این پروژه در صورت مساعد بودن شرایط جوی تا عید فطر امسال افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

علی محمد احمدی با بیان اینکه در طول برنامه پنجم توسعه تنها 5 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه پل سوم بشار گذاشتند، افزود: ار روز اول حضورم در استان به سرانجام رساندن این پروژه را در دستور کار قرار دادم و 18 میلیارد تومان برای تسریع در روند عملیات اجرایی اختصاص دادیم که 8 میلیارد و 600 میلیون تومان آن تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه امیدوارم تا پایان سال 97 شاهد تعیین تکلیف فاز دوم پل سوم بشار باشیم، عنوان کرد: این پروژه از سال 82 آغاز و بعد از گذشت 16 سال به دلیل مشکلات متعدد از جمله محدودیت اعتباری هنوز مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است و باید خیلی زودتر از زمان حاضر به بهره برداری می رسید.

احمدی اظهار داشت: شهر یاسوج به نسبت سایر مناطق شهری استان از رشد جمعیت بالایی برخوردار بوده که یکی از مشکلات اساسی این شهر مبادی ورودی و خروجی آن است.

وی با تاکید بر اینکه برطرف کردن مسائل و مشکلات ترافیکی و دسترسی به درون و بیرون شهر یک اولویت است، خاطرنشان کرد: تمام توانم را برای بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی در دست اجرا بکار می‌گیرم و در این زمینه دیگر خستگی معنا پیدا نمی‌کند.


مسوول ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنان خود یکی از مشکلات شهر یاسوج بحث مبادی خروجی و ورودی این شهر دانست و گفت: این شهر به نسبت سایر مناطق استان از رشد نسبی جمعیتی بالاتری برخوردار است.


احمدی خاطرنشان کرد: مشکلات اعتباری و عدم تحقق برنامه ریزی‌ها از جمله موارد قابل ذکر برای طولانی شدن روند احداث این پل است و در برنامه پنجم توسعه تنها «پنج» میلیارد تومان برای این پروژه تزریق شده بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با ورود به استان در راستای بررسی موانع پیش روی توسعه ترافیکی و حمل و نقل شهر یاسوج هدفگذاری‌هایی انجام شد، ابراز کرد: تلاش شد که تمرکز بالایی بر این پروژه گذاشته شود و بهره برداری از این پل در کمترین زمان ممکن عملیاتی شود.



وی با اشاره به جزئیات پل سوم بشار بیان داشت: این پل دارای دو باند و چهار خط است که در صورت مساعد بودن شرایط جوی، فاز اول آن در روز عید سعید فطر به بهره برداری خواهد رسید.

احمدی ابراز داشت: دو رمپ این پل نیز در حال احداث است و باند دوم نیز با تکمیل رمپ‌ها تا پایان سال ۹۷ به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: در فاز دوم نیز اتصال پل به کمربندی جنوبی شهر یاسوج عملیاتی خواهد شد و  ‌با تکمیل این پل، یکی از گره های ترافیکی مرکز استان مرتفع خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ساخت پل «چهارم بشار»، خاطرنشان کرد: این پل در محدوده شهری و در حوزه شهرداری قرار دارد و بازدیدی نیز از این پل داشته ایم و امید است همزمان با بهره برداری از باند دوم پل سوم بشار، پل چهارم نیز به بهره برداری برسد.


استاندار در پاسخ به سوالی پیرامون احداث پل پنجم بشار، گفت: صحبت‌هایی در این حوزه شده است و باید متناسب با رشد جمعیت توسعه زیرساخت های ترافیکی نیز عملیاتی شود و مباحث مطالعه این طرح مطرح است.


همچنین در بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از روند اجرایی پل سوم بشار یاسوج عوامل اجرایی پروژه از دغدغه‌های معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تقدیر کرده و  اظهار کردند که عزیز فیلی تمام روز حتی در برخی مواقع نیمه شب از روند اجرایی پروژه بازدید و از نزدیک در جریان روند امور قرار می‌گیرد.


بنا بر این گزارش، فاز اول پل سوم بشار پس از قریب به ۱۶ سال در آستانه بهره برداری قرار گرفته و به نوعی طلسمی ۱۶ ساله شکسته خواهد شد.

نام شما

آدرس ايميل شما

دنا
Iran, Islamic Republic of
به قول بارمان شالا راست بگی
افشین
Iran, Islamic Republic of
درود بر استاندار و تعهد و تخصص و پیگیری های مهندس فیلی...
Iran, Islamic Republic of
پل سوم بشار فقط یه هزینه ای الکی بوده و هیچ ارزشی نداره
مردم نمیدونن که اون طرف پل فقط به جاده ی علی آباد ختم میشه
Iran, Islamic Republic of
بالاخره خروجی این بن بست هست یا نه ؟؟؟
حتما که نباید سر از جاده اسلام خلخال دراورد !!!!
نیک
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برا پل ساختن تون چون خروجی نداره ودرست وسط نجف آباد همون محل ترافیک قبلی وارد جاده میشه که مشکلاتی صد چندان بوجود میاد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1