تاریخ انتشار
شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۲۲
کد مطلب : ۴۰۰۲۵۰
کبنا گزارش می‌دهد

همزیستی با فاضلاب در دهدشت / کسی ککش گزیده نمی‌شود!

۴
۲
کبنا ؛سلامت شهروندان از اهمیت بالایی برخوردار است. شهرداری باید برای حفظ سلامت جامعه درانجام خدمات صحیح، نظافت عمومی تلاش ویژه‌ای داشته باشد.
به گزارش کبنا از دهدشت، فاضلاب‌های رها شده که در برخی محله‌ها از میان منازل مسکونی می‌گذرند، همچنان به عنوان دمل چرکینی بر پوست شهر دهدشت جولان می‌دهد.
با کمی مبالغه می‌توان گفت فاضلاب مجموعه‌ای کامل از تمام بیماریهای موجود در انسانها است، شایع‌ترین خطر رها بودن فاضلاب در شهر و محله‌های مسکونی  شیوع بیماریهای خطرناک است چرا که  فاضلاب مجموعه‌ای از مواد آلوده است که تماس این مواد آلوده با انسان باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. این بیماریها ممکن است از نوع ویروسی، عفونی، واگیردار و یا انواع دیگر بیماری باشند که هریک خطرات بسیاری بر سلامت انسان دارد و حتی در بعضی مواد باعث مرگ انسان می‌شود.

در این گزارش  به سراغ محله‌هایی در دهدشت می‌رویم که حتی نام مشخصی ندارند و تنها می‌توان گفت محله‌های پشت بیمارستان و صدا سیما! که به دلیل نیمه کاره رها شدن جدول گذاری  همچون دیگر طرح‌ها در کهگیلویه توسط شهرداری، تبدیل به لنجزاری شده که نه تنها زیبایی شهر را زیر سوال برده بلکه تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان به ویژه کودکان شده که به نظر می‌رسد  مسولان ککشان نمی‌گزد!

یکی از ساکنان این محله در این خصوص به خبرنگار کبنا، گفت: به دلیل نیمه کاره رها شدن جدول گذاری توسط شهرداری، جلوی خانه‌هایمان  فاضلاب راکد و بدون حرکت مانده  بوی غیرقابل تحملی ایجاد شده وبستری است برای حشرات و حیوانات موذی که خود عامل انتقال بسیاری از بیماری‌هاست. وی ادامه داد: پس از مراجعه مکرر به شهرداری چند ماه پیش آمدند چند متر جدول گذاری کردند و رفتند و حال  هر چه مراجعه می کینم برای  تکمیل جدول گذاری تا حداقل 50 متر دیگر این جدول گذاری را ادامه دهند تا شاید فاضلاب حرکت کرده   و این لنجزار کمی  از منازل ما دورتر  شود راه به جایی نبرده  و کسی درد ما را نمی‌شود!
وی افزود: چرا باید سلامتی کودکان و فرزندان ما با تهدید جدی مواجه شود  فقط چون شهرداری از پس بدهی‌های خود بر نمی‌آید تا خدمت رسانی کند؟! کسی که نمی‌تواند مشکلات را حل کند چرا مسئولیت می‌گیرد! هنر ایجاد درآمد پایدار را ندارند و  روز به روز فقط عوارض را بالا می‌برند ولی  خدمت رسانی هم نمی‌بینیم!
یکی دیگر از ساکنان به خبرنگار کبنا گفت: عرض کوچه ما بالای 14 متر است که طبق قانون وظیفه خود شهرداری است بدون خودیاری اهالی محله، آن را آسفالت کند که از سال 94 درخواست داده بودیم  ولی کسی توجه نکرد و امسال  هم در خواست دادیم که بی‌نتیجه بود، انگار هر مسئولی که روی کار می‌آید از مسئول قبلی بی تفاوت‌تر است!

برخه: از این محله بازدید می‌کنم

اسفندیار برخه شهردار دهدشت در این باره به خبرنگار کبنا، گفت: سعی می‌کنیم درچند روز آینده  از این محله بازدید کرده و کار جدول گذاری را تکمیل کنیم و با توجه به اینکه عرض خیابان بیشتر از 14 متر است آسفالت آن به عهده شهر داری است و سعی می‌کنیم آسفالت این محله را نیز در دستور کار قرار دهیم البته با کمبود قیر نیز مواجه هستیم.

به گزارش کبنا، باتوجه به اینکه فاضلاب حاوی مواد آلوده و گازهای سمی خطرناکی است که در صورت مهار نشدن باعث صدمه به محیط زیست و آلودگی هوا می‌شود. مقدار زیادی از این گازها برای انسان خطرناک است و باعث ایجاد مشکلات تنفسی، خفگی و مرگ انسان می‌شود، همچنین اگر فاضلاب در محیط رها شود، چه در سطح زمین و چه در زیر زمین، باعث آلودگی محیط زیست می‌شود. این آلودگی در مدت طولانی باعث نابودی موجودات زنده در طبیعت، آلودگی منابع خاک و زمین و از بین رفتن گیاهان می‌شود.
بنا بر این گزارش امید می‌رود مسولان تدبیری بیندیشند که این فاضلاب‌ها در محیط به ویژه محله‌های مسکونی به صورت غیر بهداشتی و غیر اصولی رها نشده وتنها به 50 متر یا بیشتر جدول گذاری بسنده نکنند!
  • همزیستی با فاضلاب در دهدشت/کسی ککش گزیده نمی شود!

    همزیستی با فاضلاب در دهدشت/کسی ککش گزیده نمی شود!

نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
مرکز شهر از این بدتره کمربندی اول خیابان بنگاها معاملاتی
علی
Iran, Islamic Republic of
واقعا عجیب هست تو دنیای امروز زندگی کنیم و و هنوز توی شهر ما فاضلاب جلوی خونه های مردم جمع شده و سلامتی مردم را تهدید کند و مسئولین ببیند و بی تفاوت از کنار قضیه بگذرند.
شعرونر
Iran, Islamic Republic of
دهدشت
شهرداری
فرمانداری
شورا .
تنها کمیته امداد و دادگاه دهدشت شلوغه
ایمان تقوی
Iran, Islamic Republic of
کسانی ک پشت سر هم مطلب میفرستادن کبنا الان کجا رفتن اگ دنبال منافع شخصی نبودن و طایفه ایی به قضیه نگاه میکردن حالا کجا رفتن شهردار ک عوض شده
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1