تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۴۰۰۱۷۹
با حضور مسئولان استانی و شهرستان صورت گرفت

کلنگ‌زنی مسجد روستای بهره‌عنا شهرستان «باشت» (+تصاویر)

۲
۰
کبنا ؛با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان و مسوولان شهرستانی مراسم کلنگ زنی مسجد امام حسن مجتبی «ع» در روستای بهره عنا از توابع شهرستان باشت برگزار شد.
در این مراسم که با حضور جنتی پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، علیزاده رییس اداره اوقاف شهرستان، فرمانده سپاه ناحیه باشت، شهردار و اعضای شورای شهر باشت و فرماندار این شهرستان برگزار شد، حجت السلام جنتی پور مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان با تبریک ماه مبارک رمضان ابراز داشت: رمضان ماهی است که میزبان آن مهمانان را به مهمانی بزرگ و معنوی دعوت کرده است و خرسندیم که این بنای مقدس به نام امام حسن مجتبی «ع» نامگذاری شده است.
وی با تقدیر از همت بلند و ارزشمند سادات روستای بهره عنا و اهدا کنندگان زمین ابراز داشت: معتقدیم که مسجد باید با همت اهالی روستا بنا شود زیرا هر اندازه که مردم در این امر سهیم باشند قدر دان آن خواهند بود.
جنتی پور با بیان اینکه اعتبارات در زمینه احداث مساجد محدود است و اعتبارات سال 96 نیز در قالب اوراق خزانه سال 98 عرضه می‌شوند، ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی از باب وظیفه‌ای که بر دوش آن است در ساخت مسجد همکاری می‌نماید.
مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان از فرماندار باشت خواست تا در کمیته برنامه ریزی جهت اعتبارات فرهنگی نگاه ویژه‌ای به این بنا داشته باشند.
جنتی پور همچنین وعده داد در صورت بهبود وضعیت اعتبارات فرهنگی به این بنا نگاه ویژه‌ای خواهد شد.
 
حجت الاسلام عبودی اما جمعه باشت نیز در این مراسم با تقدیر از اقدام خانواده احمدزاده در اهدای این زمین ابراز داشت: کسانی که به دنبال ساخت و تعمیر مساجد هستند به روز قیامت اعتقاد دارند.
وی ساخت مسجد را ارزشمند توصیف کرد و با توصیه به اهالی در حضور پرشور و گرم در مسجد افزود: مسجد مکانی است که فردای قیامت علیه مردم شکایت خواهد کرد.
حجت الاسلام عبودی با تقدیر از حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در این مراسم، گفت: حضور حجت الاسلام جنتی پور یعنی اهمیت دادن وی به موضوع ساخت و آبادانی مساجد و انتظار است که در جهت ساخت این مسجد همکاری‌های لازم را انجام دهند.
وی تصریح کرد: علاوه بر کمک مسئولان در ساخت مسجد، مردم و اهالی روستا نیز باید یاری کنند زیرا مردم و اهالی سنگ بنای این موضوع هستند.
سید مسعود حسینی فرماندار شهرستان باشت نیز که خود از اهالی این روستا است، با تقدیر از اقدام نیکو و پسندیده در اهدای این زمین ابراز داشت: لازم بود که با توجه به افزایش جمعیت این روستا، مسجدی در شأن این مردم بنا شود.
وی ادامه داد: در گذشته تلاش‌هایی جهت اخت مسجد صورت گرفت اما با توجه به اینکه زمین مناسبی مهیا نشد ساخت مسجد متوقف شد.
حسینی گفت: در کمیته برنامه ریزی تا جایی که امکان داشته باشد تلاش خود را در جهت تخصیص بودجه از اعتبارات فرهنگی خواهیم کرد.
این مسئول از مسئولان و مردم روستتا خواست تا با همکاری در جهت ساخت این بنا کمک نمایند.
موسوی شهردار باشت نیز در این مراسم قول مساعد جهت تسریع در ساخت این مسجد را داد.
سید عنایت الله احمد زاده خیر و اهداکننده زمین نیز در این مراسم گفت: انسان‌ها باید همیشه میراث دار اجداد خود باشند نه میراث خور.
وی ادامه داد: شالوده انقلاب اسلامی از مساجد شروع شد و می‌طلبد که مسئولان در ساخت این مسجد همکاری لازم را داشته باشند.
احمدزاده با بیان اینکه مساجد باید احترام شوند، افزود: مسجد باید زیبا باشد تا مردم و جوانان را مجذوب خود کند.
وی تصریح کرد: وظیفه خیرین است که در صورت تمکن مالی در ساخت این مکان مقدس همکاری نمایند و مسئولان نیز باید در کنار مردم و خیرین به این امر مهم کمک کنند.
این خیر باشتی در پایان از فرماندار خواست تا با نگاه ویژه‌ای به ساخت این مسجد کمک کنند.
در ابتدای این مراسم نیز حیدری از فرهنگیان و اهالی روستای بهره عنا با تقدیر و سپاس از حضور مسئولین در این مراسم به بیان خلاصه‌ای از تاریخ این روستا پرداخت و گفت: روستای بهر عنا در دهه 1320 توسط طلبه‌ای به نام سید عبدالعظیم آناهیده بنیان گذاشته شد که زمین اهدایی به مسجد امام حسن مجتبی «ع» نیز توسط فرزندان و برادرزاده‌های این سید بزرگوار اهدا شده است.
وی مختصات زمین اهدایی را 850 متر مربع اعلام کرد و افزود: ساختمان این مسجد به مساحت 300 متر مربع و مابقی نیز محوطه سازی مسجد خواهد بود.
حیدری با تقدیر از سیدعنایت الله و سید کرامت الله احمد زاده واقفین این زمین، ابراز امیدواری کرد با همکاری مسئولان و اهالی روستا بتوان هر چه زودتر شاهد بهره برداری از این مسجد بود.
------------------------------
خبر از فتح الله پوران پور
 
نام شما

آدرس ايميل شما

رضا
Iran, Islamic Republic of
به جای مسجد یه زمین فوتبال احداث می کردین تا جوانان ورزش می کردن....
آناهید
Europe
کاش از مرحوم میر قوما محمدی عنا که اولین خیر بودند که نزدیک به دوازده هیکتار از زمین هایش را اوایل انقلاب برای ساخت روستای بهره عنا داده یود هم نام میبردند چرا ک نام نبردن از ان مرحوم و فرزندان آن مرحوم واقعا کم لطفی بوده و با گفتن از مرد خدایی و شریف حق و دین خود را در این باره ادا میکردیم
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1