تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب : ۴۰۰۱۳۵
در نشست گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت مطرح شد

کیانی: یک شرکت 100 میلیارد گیرش می‌آید، یکی زمین‌گیر می‌شود

۰
کبنا ؛
جبار کیانی پور رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد افزود: واحدهای تولیدی در استان وجود دارد که کالاهای با کیفیت و رقابت پذیر تولید می‌کنند، اما برخی از دستگاه‌ها محصولات مورد نیاز خود را از سایر استان‌ها تامین می‌کنند.
کیانی پور تصریح کرد: باید از تولیدات استان به نحو مطلوب استفاده شود و دستگاه‌ها کالاهای استاندارد را در لیست خود قرار دهند.
رئیس اتاق یاسوج با اشاره به اهمیت توسعه خوشه‌ها و تکمیل زنجیره تولید بخش فرش، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های تولید فرش در این استان بالاست و به دلیل سابقه تاریخی استان در این حوزه، باید در بخشی مانند فرش دستباف فعالیت‌هایی عملیاتی و اجرایی شود.
کیانی پور به ایجاد مرکز تجاری و گسترش ظرفیت نمایشگاهی برای فعالین اشاره کرد و بیان داشت: باید بسیج شویم و برای توسعه کسب و کارها گام برداریم و نهضتی برای توسعه ظرفیت‌ها ایجاد شود.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج بر رفع مشکلات صنعت احداث و خدمات فنی مهندسی تاکید کرد و گفت: پروژه‌های عمرانی و صنعتی احداث، ظرفیت مناسبی برای ایجاد اشتغال دارند و باید نسبت به اجرای هدفمند این پروژه‌ها اقدام کرد.
وی در حوزه پروژه‌ها و واگذاری، چالش‌های مشکلات مالیاتی، فساد رانت، مشکلات بانکی و عدم استفاده صحیح از ظرفیت‌هایی مانند اسناد خزانه را از جمله موارد قابل طرح برای بررسی و رفع آنها دانست.
کیانی پور همچنین افزود: ایجاد فرصت برابر برای شرکت‌های مختلف پیمانکاری نیز کمک فراوانی به فعالیت شرکت‌های ضعیف‌تر و تحقق عدالت می‌کند.
وی ابراز داشت: اینکه به یک شرکت پیمانکاری ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه داده شود و یک شرکت با توانمندی برابر پروژه‌ای نداشته باشد، صحیح نیست و این موضوع باعث زمین گیر شدن شرکت‌ها و بنگاه‌ها می‌شود.
 علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست اظهار داشت: با هدف عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال پایدار، دولت تسهیلات ارزان قیمت با نرخ سود ۶ درصد به فعالان جویای کار ارائه می‌دهد.
وی افزود: سهم کهگیلویه و بویراحمد از تسهیلات اشتغال روستایی ۲ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال است که با جذب به موقع آن امکان افزایش این تسهیلات تا سقف ۴ هزار میلیارد ریال توسط دولت وجود دارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دستگاه‌های نظارتی برای اجرای قانون و عدالت نیاز به کسب اجازه از استاندار ندارند و با هیچ مدیر و دستگاه اجرایی نباید تعارف داشته باشند.
احمدی با اشاره به تکمیل حلقه مفقوده خوشه دست بافته‌ها در کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: با توجه به پیشینه مردم این استان در بحث دست بافته‌ها، این خوشه باید به طور جدی پیگیری شود و زمینه توسعه آن فراهم شود.
وی گفت: راه اندازی کارخانه‌های راکد سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی در این استان شده و اشتغال پایدار برای جوانان ایجاد خواهد شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مدیران باید به سمت مناقصه‌های عمومی بروند و هم اینک ترک تشریفات در این استان اجرایی شده است.
  • نشست گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولتی یاسوج

    نشست گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولتی یاسوج

نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1