کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

احداث تونل ۱۲۵ میلیارد تومانی در گچساران / این پروژه بویراحمد گرمسیر را نجات می‌دهد/ تشکر «تاجگردون» از آخوندی دو روز پس از استیضاح (+تصاویر)

24 اسفند 1396 ساعت 20:32


آغاز عملیات اجرایی قطعه دوم راه اصلی گچساران به چرام با حضور حضور محمدرضا کدخدا زاده معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل، نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت، مدیر عامل موسسه حرا، مسئولان استانی و شهرستانی در روستای آبریگون برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز: نماینده مردم گچساران و باشت در آیین کلنگ‌زنی اظهار کرد: این پروژه تاثیر بسزایی در منطقه خواهد داشت چرا که با ایجاد یک راه می‌توان یک منطقه را نجات داد.
غلامرضا تاجگردون افزود: از مسیر کهگیلویه که پروژه پاتاوه - دهدشت که در حال انجام است که انشالله به نتیجه خواهد رسید تا این پروژه به حوزه بویراحمد گرمسیر و جنوب گچساران که یک منطقه بسیار محرومی بود که به آن بی‌توجهی صورت گرفته بود.
تاجگردون افزود: باید کارهایی انجام شود تا دوباره این مناطق احیا می‌شدند و خدا را شکر کارهای زیرساختی به  برکت نظام جمهوری اسلامی و تلاش همه عوامل و مدیران کل که امروز آمدند کارهای زیر ساختی انجام شده است.
وی با بیان اینکه انجام این پروژه امروز شاه کلید اصلی موضوع است، عنوان کرد: زمانی که پروژه پاتاوه به دهدشت تمام خواهد شد، پروژه چرام و ضرغام آباد و یک جاده فرعی درجه ۲ تبدیل به یک جاده اصلی با یک تونل وزین انجام خواهد شد.
نماینده مردم گچساران و باشت اذعان کرد: با نگاهی به محور جنوب و محور باباکلان و بعد میشان وگناوه کارهای بزرگی در حال انجام است و این پروژه قطعا یک پروژه سنگینی خواهد بود که موجب اعمران و آبادانی منطقه خواهد شد.
وی با اشاره به اجرای چندین طرح در شهرستان گچساران توسط موسسه حرا گفت:  پروژه‌های سختی مانند آب رسانی به اراضی باباکلان توسط همین موسسه در این شهرستان در حال اجرا است و پروژه احداث تونل در این شهرستان قطعا  یک پروژه سنگین خواهد بود که موجب عمران و آبادانی منطقه خواهد شد.
نماینده مردم گچساران و باشت  با اشاره به قرارگاه خاتم الانبیاء عنوان کرد: من از قرارگاه خاتم به خصوص این موسسه تقدیر و تشکر می‌کنم که به جرات می‌توان گفت جور سازندگی را در بسیار عالی متقبل می‌شوند.
نماینده مردم گچساران و باشت ادامه داد: مهمترین فعالیت موسسه حرا در احداث تونل در کشوراست که با بهترین تجهیزات این پروژه‌ها را در دست دارند که من از ایشان خواهش کردم به منطقه بیایند و این کار سنگین را انجام دهند.
تاجگردون در ادامه با اشاره به مسیر  اصفهان به گناوه عنوان کرد: با احداث این مسیر مسافت  صد کیلومتر کاهش خواهد یافت.
وی در ادامه با اشاره به احداث تونل در مسیر گچساران- چرام  ابراز کرد: این پروژه  بویراحمد گرمسیر را نجات خواهد داد.
تاجگردون با بیان اینکه تلاش‌های بسیاری صورت گرفت تا این پروژه و روستاهای اطراف از بن‌بست خارج شوند، خاطرنشان کرد:  چندین سناریو برای پروژه کارشد و سنگین‌ترین پروژه است که در آن نگذاشته‌ایم روستای دیل که قدیمی‌ترین روستای این شهرستان است در این مسیر حذف شود.
نماینده مردم گچساران و باشت خاطرنشان کرد: این تونل با اعتبای به مبلغ ۱۲۵ میلیارد تومان احداث خواهد شد و با پایان یافت این پروژه مردم از این مسیر بهره‌مندخواهند شد.
وی با تقدیر و تشکر از قرارگاه خاتم بیان کرد: این هدیه‌ای از نظام به مردم در شب عید است.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در بخشی از صبحت هایش عنوان کرد: از عباس آخوندی  وزیر راه و شهرسازی که با اصل موضوع  و همچنین طراحی مسیرموافقت  کردن تا شرکت زیر ساخت و توسعه بتواند این فرآیند راطی کند تقدیر و تشکر می کنم.
گفتنی است: این در حالی است که دو روز قبل نماینده شهرستان های گچساران و باشت یکی از نمایندگان بود که نقش پررنگ و سرسختانه بدنبال استیضاح وزیر راه و شهرسازی بود که در نهایت استیضاح رای نیاورد و عباس آخوندی مجددا در وزارت راه و شهرسازی ابقا شد.
خاطر نشان می سازد: محورهای استیضاح وزیر راه و شهرسازی عدم توانایی در مواجهه با بحران‌های موجود در سیستم حمل و نقل کشور،‌ عدم نظارت بر سیستم ناوگان هوایی و ریلی و بروز مشکلات در کشور و مرگ تعداد بسیار زیادی از هموطنان، عدم اجرای برنامه‌های ارائه شده به مجلس در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی،بی‌انگیزگی در اداره امور این وزارتخانه و عدم پاسخگویی مناسب به مردم و نمایندگان بود.

 


کد مطلب: 326077

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/326077/2/احداث-تونل-۱۲۵-میلیارد-تومانی-گچساران-این-پروژه-بویراحمد-گرمسیر-نجات-می-دهد-تشکر-تاجگردون-آخوندی-دو-روز-استیضاح-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1