کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تجلیل از صادرکنندگان برتر استان / هشدار جدی استاندار به این مدیران / کیانی: پروازهای تهران-یاسوج راه‌اندازی شود (+تصاویر)

23 اسفند 1396 ساعت 20:53


 
صبح امروز سی و پنجمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان با حضور اعضای شورا در سالن جلسات اتاق یاسوج برگزار گردید.
 
تسهیلات اشتغالزایی به کاهش مهاجرت به شهرها کمک می‌کند
http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2018/03/DSC_0043.jpg
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج در ابتدای این نشست با قدردانی از حضور و همراهی اعضای شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان در تمامی جلسات سال ۹۶، اظهار کرد: به واسطه یکسال تلاش همه جانبه اعضای شورای گفت و گو، چه مدیران دولتی و قوه قضائیه و چه نمایندگان بخش خصوصی گام‌های خوبی در جهت بهبود شرایط اقتصادی کاهش نرخ بیکاری وافزایش تولید و اشتغال برداشته شده است.
http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2018/03/DSC_0060.jpg
جبار کیانی پور در ادامه این نشست افزود: در راستای توسعه استان بخش خصوصی درخواست دارد که هرچه سریعتر پرواز تهران به یاسوج و بلعکس هرچه سریعتر راه اندازی شود چرا که فرودگاه و جابجایی هوایی یکی از محرکه‌های مهم استان برای توسعه اقتصادی است.
کیانی پور نقش توسعه حمل و نقل در تحقق صادرات غیر نفتی استان را بسیار مهم ارزیابی کرد و خواستار توجه به توسعه حمل و نقل فرودگاهی در استان شد.
وی ادامه داد: تقاضا داریم تقویم جلسات شورای گفت و گو در ابتدای سال مشخص شود تا ما در بخش خصوصی و دستگاه‌های دولتی با آمادگی کامل و با دستورکارهایی که از ابتدا تعیین شده‌اند در این نشست‌ها حضور پیدا کنیم، تا در فاصله‌های زمانی مشخص شده، اطلاعات، پیشنهادات و راهکارهای اساسی و کاملی را در این نشست آماده کرده و ارائه دهیم، چرا که برنامه ریزی مناسب در این حوزه لازم است و رویکرد جلسات نیز باید به شکلی باشد که پرشورتر از گذشته فعالیت شود.
کیانی پور در ادامه این نشست بیان کرد: توسعه هدفمند اشتغال روستایی و بهره گیری اصولی از تسهیلات اشتغالزایی به کاهش مهاجرت به شهرها کمک می‌کند.
رئیس اتاق یاسوج افزود: با تحقق نظارت و توزیع صحیح تسهیلات و منابع، علاوه بر کاهش مهاجرت به شهرها، توسعه اشتغال روستایی محقق می‌شود.
کیانی پور با بیان اینکه بخش خصوصی نیز برای توسعه برنامه ریزی دارد، ابراز داشت: نظارت جدی و مستمر به پیشبرد اهداف کمک می‌کند.
رئیس اتاق یاسوج همچنین با اشاره به اهمیت اشتغال روستایی بر مردمی کردن اقتصاد تاکید کرد.
http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2018/03/DSC_0041.jpg
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج عنوان کرد: از همه جشنواره‌ها و برنامه‌هایی که منجر به معرفی بیش از گذشته استان کهگیلویه و بویراحمد شود حمایت می‌کنیم و انتظار می‌رود تولید کنندگان در سال جدید تلاش بیشتری برای معرفی ظرفیت‌های استان انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با مهم ارزیابی کردن اشتغال در روستاها گفت: توجه به کسب و کار در روستاها موجب مهاجرت معکوس خواهد شد، لذا در این زمینه تلاش بیشتری شود.

کیانی با تأکید بر اینکه تقویم جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مشخص شود، گفت: با توجه به اهمیت فضای کسب و کار لازم است برای بهبود این فضا نشست‌ها و جلسات بیشتری با مسؤولان ارشد استان برگزار شود.

وی در پایان با اشاره به نقش صادرات محصولات غیرنفتی در توسعه و رونق بخش اقتصادی استان افزود: پروازهای فرودگاه یاسوج بعد از وقفه‌ چند هفته‌ای مجددا از سر گرفته شود و سیستم حمل و نقل هوایی استان توسعه داده شود.

http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2018/03/DSC_0018.jpg
تذکر استاندار، حلقه‌های مفقوده را کامل کنید
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به تسهیلات ارزان‌قیمت ارائه شده در حوزه اشتغال روستایی، گفت: توسعه روستاهای استان بیشتر مبتنی بر خوشه‌های کسب و کار و اشتغال‌زا باشد.
علی‌محمد احمدی اظهار داشت: بیش از یک دهه است که بحث خوشه‌های صنعتی در کشور مطرح بوده و در برخی استان‌ها هم اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده اما در استان کهگیلویه و بویراحمد هنوز اتفاق خاصی در این باره رخ نداده است.
وی افزود: به جای اینکه مکرر در جلسات در مورد حلقه‌های مفقوده صحبت می‌شود، با توجه به اختصاص تسهیلات ارزان‌قیمت ۶ درصد با دوره بازپرداخت در این زمینه، تلاش شود این حلقه‌های مفقوده را گام به گام کامل کرده و گزارش دهید که تاکنون در این زمینه چه اقدامات عملیاتی انجام شده است.
http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2018/03/DSC_0042.jpg
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مشکلات روستاهای استان اشاره داشت و عنوان کرد: مشکلات در روستاهای استان در هم تنیده شده و علت این است که ما در روستاها متولی سازمانی و اداری نداریم فقط یک دهیاری داریم که برادری‌اش ثابت نشده و تنها دغدغه‌اش تأمین حقوق خودش است باید این را در بحث اداری و سازمانی حل کنیم که در این راستا، دولت و مجلس دنبال پیدا کردن یک متولی برای مسائل روستاها هستند.
احمدی بیان کرد: در شهرستان لنده با کمک بنیاد مستضعفان در حال اجرای یک طرح اقتصادی با مشارکت مردم هستیم که این پایلوت تاکنون موفق عمل کرده و اگر بتوانیم یک ساز و کار مشارکت مردم نهاد را در بحث اقتصادی در شهرستان لنده اجرا کنیم کم کم آن رابه دیگر نقاط استان تسریع می‌دهیم.
 برنامه توسعه روستاهای استان مبتنی برخوشه های کسب و کار باشد
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: توسعه روستاهای استان بیشتر مبتنی بر خوشه های تولیدی و اشتغالزا و رونق کسب و کار باشد.
احمدی با اشاره به اینکه، رونق اقتصادی و توسعه از طریق ابداء خوشه ای نقش محوری ایفا می کند، افزود: کسب و کار خرد و گارگاه ها و طرح های کوچک روستایی در قالب شبکه مورد توجه است.
استاندار با تاکید براینکه، عمده فعالیت های شبکه ای و یا خوشه ای در مناطق روستایی و حاشیه روستاها انجام گیرد، گفت: از تسهیلات با بهره کم شش درصدی برای اشتغال روستائیان جهت رونق این گونه فعالیت ها و ایجاد اشتغال استفاده شود.
استاندار با بیان اینکه، بیش از یک دهه توسعه صنعتی مبتنی بر خوشه ها به عنوان یک راهبرد نوین مورد توجه برنامه ریزان است، اظهار داشت: انجام کارهای پراکنده ثمربخش نیست وباید بر حلقه مفقوده یک طرح تمرکز کرد و گام به گام پیش رفت.
احمدی، خطاب به مسئولان و سرمایه گذاران، گفت: استفاده از عبارات خارجی جز اتلاف وقت خروجی دیگری ندارد و می طلبد بخش خصوصی از فضای مهیا شده نهایت بهره وری و استفاده را ببرند.
http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2018/03/DSC_0048.jpg
وی گفت: به عنوان مثال برای تهیه فرش دستبافت ابتدا باید زمینه و زیرساخت مواد اولیه و رنگرزی را مهیا کرد و بعد از تکمیل این زنجیره جهت تکمیل خوشه های بعدی به شکل اصولی اقدام شود.
احمدی تاکید کرد: در نشست بعدی گزارش کاملی از فعالیت های عملیاتی برای تکمیل حلقه های مفقوده در هر خوشه مانند نمایشگاه، کنسرسیوم صادراتی، حمل و نقل، تسهیلات و ....ارائه داده شود.
http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2018/03/DSC_0020.jpg
وی با اشاره به اینکه، یکی از مشکلات اساسی ما در سطح کشور نبود متولی سازمانی و اداری در روستاها است، گفت: اکنون دهیار برخی از کارهای مربوط به روستاها را انجام می دهد که این افراد بیشتر دغدغه وضعیت بیمه و شغلی خود را دارند و توانایی و امکان رفع مشکلات روستاها را ندارند.
وی افزود: در استان هایی همچون کهگیلویه وبویراحمد نبود متولی در روستاها یک مشکل بزرگ است و دولت در حال ساماندهی این وضعیت است.
احمدی با بیان اینکه در حال حاضر اشتغال ساکنان روستاها به شکل سنتی انجام می شود، ابراز کرد: اگر به دنبال ایجاد اشتغال پایدار در این جوامع هستیم باید با مشارکت و همکاری تسهیلگران زمینه بازاریابی را برای این قشر فراهم کرد.
مقام عالی دولت در استان گفت: شهرستان لنده با کمک بنیاد مستضعفان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شده است و خوشبختانه تاکنون این طرح موفق بوده است.
 
http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2018/03/DSC_0031.jpg
وی افزود: هدف از اجرای این طرح بهره وری از ظرفیت های مردم نهاد و مشارکت آنها در بحث های اقتصادی است و مصمیم گام به گام این طرح را در شهرهای دیگر استان تعمیم دهیم.
احمدی از ساماندهی دهیاری های استان خبر داد و گفت: مسئله ایجاد اشتغال روستایی و جلوگیری از مهاجرت مردم روستایی به مناطق شهری مقوله جداگانه ای از خوشه های صنعتی است و باید مسئولان از تمام توان خود برای تحقق اشتغال پایدار در روستاها استفاده کنند.
هشدار استاندار
http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2018/03/DSC_0031.jpg
وی با انتقاد از روند مدیریتی برخی از مسئولان، تصریح کرد: با مدیرانی که مسائل مربوط به حوزه مدیریتی خود را برطرف نکنند و موجب نارضایتی مردم و تجمع جلوی ادارات و استانداری شود به شدت برخورد می کنیم.
احمدی تاکید کرد: وظیفه مسئولان است که برای پیگیری مشکلات مردم و سرمایه گذاران از هیچ تلاشی دریغ نکنند و در این راستا همگام با سرمایه گذار حرکت کنند.
استاندار عنوان کرد: در نشست بعدی این شورا وضعیت استان در حوزه اقتصادی، سرمایه گذاری و صادرات تشریح و برنامه های آینده برای توسعه صنعتی و سرمایه گذاری استان ارائه داده شود.
 
http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2018/03/DSC_0091.jpg
آمادگی ۱۵ مشاور در برگزاری مناقصات خوشه‌های صنعتی
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست از تدوین سند راهبردی و تشکیل کنسرسیوم صادراتی خوشه دست‌بافته‌های استان خبر داد.
سهراب بنام اظهار داشت: خوشه‌های صنعتی مجموعه‌ای از واحدهای کسب و کار هستند که در یک منطقه متمرکز شده‌اند، حصول و خدمت مشترکی تولید می‌کنند، فعالیت‌های همدیگر را تکمیل می‌کنند و با چالش‌ها و فرصت‌های مشترک مواجه هستند.
وی با بیان اینکه ۱۵ مشاور در استان آمادگی دارند در مناقصات مرتبط با خوشه‌های صنعتی شرکت کنند، افزود: تعداد خوشه‌های شناسایی شده در کشور ۴۲۹ مورد است که از این تعداد، خوشه‌های شناسایی شده در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۳ مورد است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۴۳ خوشه در سطح کشور در حال اجرا است، گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز خوشه دست‌بافته‌ها در حال پیاده‌سازی بوده و کنسرسیوم صادراتی آن نیز تشکیل شده است.
http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2018/03/DSC_0015.jpg
بنام بیان کرد: تاکنون اقداماتی از قبیل تشکیل بانک اطلاعاتی و تدوین سند راهبردی خوشه دست‌بافته‌های استان انجام شده و پورتال و سایت آن نیز راه‌اندازی شده است.
وی با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی تاکنون نیم میلیارد تومان روی خوشه دست‌بافته‌های استان هزینه کرده، اظهار کرد: تاکنون در زمینه خوشه دست‌بافته‌های استان، ۳۸ دوره آموزشی تخصصی با شرکت ۱۰۵۰ نفر در سطح استان برگزار کرده‌ایم.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از برنامه‌های اصلی در بحث اقتصاد مقاومتی تقویت خوشه‌های کسب و کار است که در این راستا ۶ برنامه را در سطح استان در دستور کار داریم.
در پایان این نشست با اهدا تندیس ویژه صادرکننده نمونه، از صادر کنندگان برتر استانی تجلیل به عمل آمد.
 
http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2018/03/DSC_0035.jpg
 
http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2018/03/DSC_0020.jpg
http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2018/03/DSC_0080.jpg
http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2018/03/DSC_0023.jpg
http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2018/03/DSC_0062.jpg
http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2018/03/DSC_0044.jpg
http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2018/03/DSC_0023.jpg


کد مطلب: 325704

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/325704/2/تجلیل-صادرکنندگان-برتر-استان-هشدار-جدی-استاندار-این-مدیران-کیانی-پروازهای-تهران-یاسوج-راه-اندازی-شود-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1