کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

طرح «پاکسازی و نظافت عمومی» یاسوج اجرا شد (+تصاویر)

21 اسفند 1396 ساعت 17:47








 به همت شهرداری و با همکاری مردم، ادارات، دستگاه ها و نهادهای مختلف پاکسازی و نظافت عمومی شهر یاسوج انجام شد.
به گزارش کبنا، در این مراسم که با حضور شهردار یاسوج، اعضای شورای شهر و تعدادی از مسولان استانی و شهرستانی از ساعت ۸ صبح در میدان انقلاب شهر یاسوج برگزار و ۷ خیابان اصلی شهر پاکسازی شد.

شهردار یاسوج در ابتدای این مراسم گفت: پاکسازی شهر یاسوج به یک روز منحصر نمی شود و نیروها و عوامل شهرداری در تمام ایام سال مشغول پاکسازی و تنظیف محیط شهری هستند تا خواسته های مردم تحقق پیدا کند.
نستهن مقدم ابراز داشت: با تلاش نیروهای سازمان پسماند و خدمات شهری یاسوج طی سه ماهه اخیر وضعیت تنظیف شهر یاسوج متحول شده است و وضعیت بسیاری بهتری از گذشته در شهر یاسوج شاهد هستیم.
وی ادامه داد: طی ماه های اخیر برخی از معابر که در سالیان قبل هرگز تنظیف نشده بودند، پاکسازی شد و خوشبختانه رضایت عمومی را در پی داشته است.
شهردار یاسوج با اشاره به ضرورت مشارکت همگانی در بحث نظافت شهری و بیان اینکه تنها با مشارکت و همکاری شهروندان توسعه پایدار شهری رقم خواهد خورد، عنوان کرد: هدف اصلی این برنامه جلب مشارکت عمومی در بحث نظافت شهری است و قطعا با مشارکت مردم در تنظیف شهری وضعیت بسیاری بهتری خواهیم داشت و لازمه توسعه شهری مشارکت عمومی است.
وی افزود: یکی از اهداف اجرای این طرح فرهنگ سازی مشارکت عمومی بوده که با هماهنگی و ترغیب مردم در راستای نظافت شهر و پاکسازی آن در آستانه سال نو گام های جدی برداشته شود.
وی اضافه کرد: از دیگر اهداف طرح استقبال از بهار می توان به ایجاد چهره ای مطلوب از سیمای شهر، آماده سازی شهر برای رفاه حال شهروندان و استقبال از مسافران نوروزی اشاره کرد.
مقدم گفت: برای اجرای این طرح با استفاده از همه توان شهرداری که شامل یکهزار نیروی شهرداری در هفت اکیپ از هفت مسیر با همکاری و همراهی عموم کار جمع آوری زباله ها و پاکسازی شهر یاسوج را انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم برای زباله ای قامت کارگری خم شود، ادامه داد: شهر یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت نگین گردشگری در کشور است و می طلبد رسانه های جمعی برای افزایش مشارکت مردمی در پاکسازی شهر اقدام نمایند.
شهردار یاسوج به اقدامات شهرداری یاسوج برای پاک سازی و زیباسازی شهر در روزهای منتهی به سال اشاره کرد و گفت: در این زمینه می توان به خط کشی معابر، رنگ آمیزی جدول ها، درختکاری و کاشت گونه های گیاهی، گل های متنوع و افزایش فضای سبز اشاره کرد.
نستهن مقدم خاطرنشان کرد: خدمات شهرداری یاسوج در حوزه زیباسازی فضای شهر امسال بیشتر از سال های گذشته نمود داشته است.
وی ادامه داد: همچنین لکه گیری بیش از یکهزار نقطه در خیابان های شهر یاسوج انجام شده است و تا لکه گیری ۲۵۰۰ نقطه شناسایی شده کار لکه گیری ادامه پیدا خواهد کرد.
مقدم تصریح کرد: سال جاری در هفته درختکاری حدود یکهزار اصله نهال در میان دانش آموزان و سازمان ها توزیع شده و ۶ هزار اصله نهال نیز توسط شهرداری غرس شد.
شهردار یاسوج همچنین گفت: پس از پیگیری های گسترده توسط شهرداری دست فروشان و وانت بارها در مکان های تعیین شده ساماندهی شدند.


مژده شهرداری یاسوج به کارگران: پرداخت مطالبات تا قبل از عید نوروز



شهردار یاسوج گفت: مطالبات معوق کارگران شهرداری یاسوج که از سالیان گذشته مانده است، پرداخت می شود.
مقدم که در برنامه پاکسازی و نظافت عمومی شهر سخن می گفت، بیان کرد: مبلغی از مطالبات کارگران و نیروهای خدماتی سازمان های شهرداری از سال گذشته بر جای مانده است، که تا قبل از عید نوروز پرداخت خواهد شد.
وی تاکید کرد: دغدغه حقوق همه کارگران شهرداری و سازمان های وابسته به شهرداری را داریم.
مقدم ابراز داشت: بخش اعظمی از این بدهی ها از سال های گذشته برجای مانده است که تا شب عید بخشی از این مطالبات پرداخت خواهد شد تا کارگران زحمتکش در ایام نوروز دغدغه نداشته باشند.
شهردار یاسوج با تاکید بر حفظ شان کارگران و نیروهای خدماتی بیان داشت: برنامه ما اینست که اجازه ندهیم حقوق و مطالبات این عزیزان معوق شود و با حفظ کرامت و شان به موقع به آنها پرداخت کنیم.
گفتنی است؛ برنامه پاکسازی و نظافت عمومی شهر یاسوج صبح امروز (دوشنبه) با حضور شهردارف اعضای شورای شهر و برخی از مسئولین استانی و شهرستانی در هفت خیابان اصلی شهر یاسوج اجرا شد.


 





کد مطلب: 324948

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/324948/2/طرح-پاکسازی-نظافت-عمومی-یاسوج-اجرا-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1