کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازدید «گوهرگانی» از نمایشگاه صنایع دستی یاسوج با لباس محلی

24 بهمن 1396 ساعت 21:40


معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از سومین نمایشگاه سراسری صنایع دستی، هنرهای سنتی و سوغات محلی در یاسوج بازدید کردند.
به گزارش کبنا، جعفر گوهرگانی در این بازدید با تقدیر از اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در راستای ایجاد اشتغال و تولید در استان، اظهار داشت: تولیدات هنرمندان استان در زمینه صنایع دستی از قبیل گلیم، گبه، سفال و غیره با حمایت میراث فرهنگی استان در محل نمایشگاه‌های دائمی استان به خوبی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد از عموم مردم استان دعوت کرد از این نمایشگاه بازدید داشته باشند و افزود: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی سبب تشویق و ترغیب هنرمندان در زمینه تولید، اشتغال و درآمدزایی را به همراه دارد، زیرا صنایع دستی صنعتی است که هم ذوق هنری هنرمندان را به نمایش می‌گذارد و هم توانمندی تولید را در عرصه استان ما به منصه ظهور می‌رساند.
گوهرگانی با بیان اینکه در بازدیدی که از تعدادی از غرفه‌ها داشتیم، دستاوردها و زحمات تعدادی از هنرمندان استان و کشور را مشاهده کردیم، گفت: برگزاری این نمایشگاه به طور قطع می‌تواند از بابت تولید و اشتغال‌زایی که این هنرمندان در کارگاه‌های کوچک خود دارند مایه دلگرمی مردم استان باشد.
وی تأکید کرد: وظیفه ما مسئولان حمایت از این هنرمندان و تولیدکنندگان است تا روز به روز هم تولید آنها بیشتر شود هم برای آنها بازاریابی کنیم که در این راستا اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت به تولیدکنندگانی که برای جوانان این استان اشتغال ایجاد کنند و همچنین ایجاد کارگاه‌های تولیدی در روستاها با اشتغال‌زایی افراد روستایی از بسته‌های حمایتی دولت برای ایجاد اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد است.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت‌های تولیدات صنایع دستی و سوغات محلی مردم استان، گفت: تلاش می‌کنیم با حمایت‌ها و برنامه ریزی های لازم تولیدات هنرمندان استان به نام کهگیلویه و بویراحمد در بازارهای داخلی و خارجی عرضه شود.
بر پایه این گزارش، معاون امور اقتصادی استاندار به همراه مدیرکل میراث فرهنگی و رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان با پوشش محلی مردان کهگیلویه و بویراحمد از این نمایشگاه بازدید کردند.

.........................................
گزارش و عکس: علی اکبر پاک


کد مطلب: 316930

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/316930/2/بازدید-گوهرگانی-نمایشگاه-صنایع-دستی-یاسوج-لباس-محلی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1