تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب : ۳۱۳۶۵۲

همایش جایگاه زنان در یاسوج / صفایی‌نیا: خودباوری آغاز خودشکوفایی زنان است (+تصاویر)

۱۲
۱
کبنا ؛
مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: حرکت توسعه‌وار جامعه منوط به درک جایگاه زنان است.



به گزارش کبنا از یاسوج، بعد از ظهر امروز همایش نقش «خودباوری در اعتلای جایگاه زنان» با حضور حجت‌الاسلام میرمحمدی مدیرکل اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، آذر صفایی‌نیا مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد، «حلیمه عنایت» رئیس مرکز مطالعات زنان دانشگاه شیراز، «حمیرا وفایی» رئیس انجمن نظام پزشکی شیراز، «فرزانه آرامش» رئیس دانشکده دخترانه در یاسوج و جمعی زیادی از بانوان شاغل در ادارات و فعالان اجتماعی در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
آذر صفایی‌نیا مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این همایش با تبریک دهه فجر و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، بابیان اینکه رسیدن به یک لازمه رسیدن به یک نظام اجتماعی قوی، تجزیه‌وتحلیل درست و اصولی از مفهوم بنیادهای اجتماعی است، اظهار کرد: بنیان اجتماعی بر پایه نهاد خانواده، آموزش‌وپرورش، نظارت اجتماعی، طبقات اجتماعی، تحرک اجتماعی و اجتماع شهری و روستایی برقرار است،  و در این بین موضوعی که در همه ارکان بنیان اجتماعی ثابت و جدایی‌ناپذیر محسوب می‌شود، جایگاه زنان است.
مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد
حضور کمرنگ زنان در جامعه مسیر توسعه را با مشکل مواجه می‌کند
صفایی‌نیا افزود: زنان با همه توانایی‌های خود به گلایه‌های مختلف اجتماعی مشروعیت می‌دهند، و مفعولیت جامعه را برای عموم رقم می‌زنند، اگر زنان در جامعه نقش کمرنگی به خود بگیرند، با قاطعیت می‌توان گفت که جامعه در مسیر توسعه با مشکل روبه‌رو خواهد شد.
وی بابیان اینکه توسعه همه‌جانبه جامعه و نسبت آن با زنان به شناخت آسیب‌های اجتماعی و شناسایی توانمندی‌های زنان، ایجاد جایگاه‌های مناسب و در شأن و خور زنان در همه زمینه‌ها باز می‌گردد، اظهار داشت: دولت‌های توسعه‌یافته نگاهی دقیق، علمی و متمرکز به این موضوع دارند، زیرا اعتقاد دارند، که حرکت توسعه‌وار جامعه منوط به درک واقعیت شرایط زنان است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری با اشاره به اینکه امروزه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و با تغییر رویکرد در فضاهای جامعه ایرانی جایگاه شایسته‌ای برای زنان در نظر گرفته‌ شده است، گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت جمهوری اسلامی که مورد تأکید ریاست‌ محترم جمهوری نیز هست، نگاه ویژه به جایگاه زنان در جامعه و پیگیری برای ارتقا و رشد این جایگاه می‌باشد.
صفایی نیا بابیان اینکه اولین قدم اصولی برای ارتقای جایگاه و اثبات وجودی زنان رسیدن به اصل انکارناپذیر خودباوری است، بیان داشت: خودباوری آغاز فصل رشد و خودشکوفایی زنان است، و امروز جمعی از زنان فرهیخته، اندیشمند، برجسته و توانا که خود و وجود خویش را باور کردند، آمده‌ایم تا در جهت ارتقای جایگاه زنان که همان جایگاه ایران ما است، هم‌افزایی کنیم.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان افزود: یادی کنیم از رشادت‌ها و دلاوری همه‌کسانی که با خون خویش درخت تنومند انقلاب را آبیاری کردند، به‌ویژه شهدای استان و دوران انقلاب و در رأس آن سید عشایر جنوب حضرت آیت‌الله ملک حسینی که پرچم‌دار مبارزه با طاغوت در استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.
به گزارش موج، در این همایش از زنان فعال در حوزه‌های مختلف تجلیل شد.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

شورا
Iran, Islamic Republic of
. بهتری نبود ..... جهت اطلاع اقای استاندار .باید همه جوانب را در نظر بگیرند
یانو
United Arab Emirates
. نمیتونه پشت خانم صفایی قایم بشه که بمونه .الگوهای.ز هر نظر
ترسو
Iran, Islamic Republic of
کبنا چرا اسم رو حذف می کنی مدیریت را نداره همه میدونن
طاهری
Iran, Islamic Republic of
بگو چه خبر
Iran, Islamic Republic of
این برنامه چون از طرف استانداری بود باید از شهرستانهای گچساران ودهدشت و...هم دعوت میشد.همش هم فقط به مهمانان شیراز خوش آمد میگفتن.خودباوری یعنی اینکه ما خودمان واستان خودمان را قبول داشته باشیم.زنان توانمند در استان کم نداریم.چرا از شیراز دعوت میکنیم برای سخنرانی.نشون میده خودباوری نداریم.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا برنامه خوبی بود خدایا دل این مردم را دریایی کن تا از دیدن موفقیت دیگران دچار بدگویی و بی انصافی در گفتار نشوند .خدایا به زنان ما مهربانی مادران قدیم را عطا کن تا از بانوان پرتلاش به نیکی یاد کنند
انصاف
Iran, Islamic Republic of
حسادت به حدی در وجود خیلی زنان ماست که چشم دیدن خوب بودن کسی را ندارن ولی حقیقتا این فقط یه نمایش بود دردی از زنان ما کم نمی کنه از فقر نداری مشکلات اجتماعی بیکاری و هزاران.مشکل و همایش ها را هم دولت ممنوع کرد این رونمایی و... فقط یک نمایش بود برای اینکه بگم یه کاری شد ولی کار این نیست دور هم نشستن های شما و حرفه ای روخوانی کاعد در زنان ما بیش از آینه دختران زیلایی ما همشون از این همایش چی بود دیشموک دیل و ارو چی نصیب زنان و دخترانش شد !!!
بزرگوار
Iran, Islamic Republic of
بهتره یرید دنبال زندگیتون.
بچه و شوهر و زندگی رو ول کردید نه معلوم ودین چه ایگردید!
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
اینها نتوانستند بدون .جلسه خصوصی شان را به اتمام برسانند
United States
متاسفانه زنان مسئول ما دل دریایی ندارن وجز خودشون رو نمیبینن.چرا زنان ما وقتی کاره ای میشن به همجنس های خود بها نمی دهند؟چند نفر از شما دل دریایی دارید؟
United States
ما ندیده بودیم از یه عکس رو نمایی بشه.
تقلید
Iran, Islamic Republic of
چون در تودیع معاونین استاندار از عکس آنها رونمایی شد خانم صفایی بنده خدا دیده تقلید کرد از عکس یه خانم رونمایی کرد به حق چیزهای ندیده
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1