کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نوروزی: دو پروژه پل سوم و چهارم بشار یاسوج حیثیتی است / مشکل نقدینگی وجود ندارند / هیچ عذر و بهانه‌ای از پیمانکار قابل قبول نیست / پل سوم بشار عید امسال زیر بار ترافیک می‌رود (+تصاویر)

18 آذر 1396 ساعت 20:31


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال ۹۶، ۱۹ میلیارد تومان به پروژه پل سوم بشار یاسوج اختصاص یافت.
به گزارش کبنا از یاسوج، امروز (شنبه‌‍ ۱۸ آذرماه ۹۶) حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با همراهی مدیرکل راه و شهرسازی و جمعی از مسوولان استانی از دو پروژه مهم پل سوم و چهارم بشار یاسوج بازدید کرد.
نوروزی در این بازدید ضمن بررسی از وضعیت پروژه و روند اجرایی آن با مدیرکل راه و شهرسازی و پیمانکار این دو پروژه بحث و گفت‌وگو کرد.
نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حاشیه این دیدار در جمع مسوولان راه و شهرسازی و خبرنگاران با بیان اینکه ۴ پروژه مهم در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، که برای این استان حیثیتی هستند، اظهار کرد: ۱۵ سال از عمر پروژه پل سوم بشار یاسوج می‌گذرد که تنها در سال ۹۶، ۱۹ میلیارد تومان به این پروژه تخصیص داده شد و اصلاً قابل مقایسه با ۱۴ سال گذشته نیست.
وی تضریح کرد: پروژه پل سوم بشار از سال ۸۱ عملیات اجرایی آن آغاز شد که تنها ۶ میلیارد تومان به آن تخصیص داده شد، اما در سال ۹۶ به دلیل اهمیت این پروژه ۱۹ میلیارد تومان به آن اختصاص داده شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اضافه کرد: این دو پروژه (پل‌های سوم و چهارم بشار یاسوج) از اولویت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد است. و باید با توان هر چه بیشتر سرعت انجام این پروژه قوت بگیرد.
نوروزی خواستار رفع معارضات اجتماعی آن از سوی دفتر فنی استانداری، شهرداری یاسوج و راه و شهرسازی استان شد که علیمردانی مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد همه معارضات اجتماعی آن را برطرف کردیم.
وی با تاکید بر اینکه مبالغی به زودی به پروژه پل سوم بشار یاسوج تزریق خواهد شد، افزود: ۵/۶ میلیارد تومان از اسناد خزانه تا هفته‌های آینده به پیمانکار خواهیم داد که قابل خرید و فروش هم است و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: پروژه پل سوم بشار یاسوج دغدغه نقدینگی ندارد و افتتاح این پروژه یک مطالبه اجتماعی است و باید هر چه زودتر یک باند آن که اولویت اول استان نیز می‌باشد با رعایت نکات ایمنی و فنی افتتاح شود.
نوروزی گفت: به صورت هفتگی روند اجرایی پروژه پل سوم بشار را مورد بررسی قرار می‌دهیم و با توجه به تخصیص اعتبار دیگر هیچ‌گونه تعلل و بهانه‌ای از پیمانکار پذیرفته نیست.
به گزارش کبنا، پیمانکار این پروژه نیز گفت: تمام توان و امکانات و منابع مالی خودم را می‌گذارم تا ظرف ۵ ماه آینده این پروژه به زیر بار ترافیک برود که سهمگین دبیر فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با بیان اینکه من خودم ناظر این پروژه بودم، اظهار کرد: ۵ ماه برای انجام این پروژه زیاد است و شما باید ظرف ۲ و نیم ماه دیگر این باند را که اولویت استان نیز می‌باشد را با لحاظ نکات فنی و ایمنی افتتاح کنید.
پیمانکار نیز در ادامه گفت: اگر به من یک برنامه زمان‌بندی در خصوص پرداخت و تأمین منابع مالی به من بدهید، چرا که منابع من هم محدود است، و قول می‌دهم با نهایت سرعت فنی کار کنم که پروژه به اتمام برسد.
در نهایت حسن نوروزی خطاب به پیمانکار گفت: از محل ارتقاء شاخص‌ها تا ۱۵ دی‌ماه اعتبارات (پول) را به شما می‌رسانیم.
نوروزی تاکید کرد: هیچ گونه نگرانی به لحاظ نقدینگی برای دو پروژه پل سوم و بشار یاسوج وجود ندارد و هیچ گونه تعللی هم پذیرفته نمی‌شود و این پروژه مطالبه مردم است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در نهایت به خبرنگاران گفت: ظرف سه ماه آینده کار آسفالت یک باند پروژه سوم بشار یاسوج انجام می‌گیرد و تا قبل از عید زیر بار ترافیک خواهد رفت.
 
در ادامه حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد، شهردار یاسوج و برخی از مسوولان استان از پروژه پل چهارم بشار یاسوج (بیمارستان امام سجاد(ع) بازدید به عمل آمد.
نوروزی در این بازدید خطاب به پیمانکار گفت: ۷۵ درصد از مبلغ قرارداد پیمانکار با کارفرما تاکنون پرداخت شده است و چون این پروژه همانند پروژه پل چهارم بشار یاسوج برای استان حیثیتی است و برای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هیچ عذر و بهانه‌ای قابل قبول نیست.
وی ادامه داد: این پروژه را هم به شکل هفتگی رصد خواهیم کرد، ما به تمام تعهداتمان نسبت به پیمانکار عمل کرده‌ایم و پیمانکار نیز نباید در انجام کارهای پروژه کوتاهی کند، بلکه باید به تعهداتش نیز عمل کند.
 
شهردار یاسوج در این بازدید گفت: تلاش خواهیم کرد با همکاری مسوولان ارشد استان و به ویژه پیمانکار این پروژه به زودی مشکلات پروژه پل سوم بشار بررسی و برای برطرف کردن آنها اقدامات لازم صورت گیرد.
                   
        


کد مطلب: 298423

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/298423/2/نوروزی-دو-پروژه-پل-سوم-چهارم-بشار-یاسوج-حیثیتی-مشکل-نقدینگی-وجود-ندارند-هیچ-عذر-بهانه-ای-پیمانکار-قابل-قبول-نیست-عید-امسال-زیر-بار-ترافیک-می-رود-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1