کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

راه‌اندازی غرفه «روز بدون پلاستیک» در یاسوج (+تصاویر)

22 تير 1396 ساعت 14:37


به مناسبت روز جهانی بدون پلاستیک غرفه «روز بدون پلاستیک» در پارک تفریحی چشمه نباتی یاسوج راه اندازی شد.
امید سجادیان درحاشیه اجرای این برنامه به خبرنگاران، گفت: روز جهانی بدون پلاستیک از موارد مهم درتقویم جهانی بوده ولازم است مورد توجه همه قرار گیرد.
دبیر اجرایی تشکل مردمی نهضت سبز زاگرس در کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه امروز طبق تقویم ما،۲۱ تیرماه به نام "روزجهانی بدون پلاستیک " نامگذاری شده است، گفت: باید اهمیت این موضوع به درستی برای مردم در جامعه تبیین شود.
وی با اشاره به افزایش سرانه مصرف پلاستیک در سال‌های اخیر، خاطرنشان کرد: مردم امروزه به صورت زیاد از کیسه‌های پلاستیکی ودیگر وسایل پلاستیکی استفاده می‌کنند.
این مسئول به مضرات ماندن مواد پلاستیکی در محیط وآثار خطرناک آن بر سلامتی انسان اشاره کرد و یاد آور شد: ماندن این مواد علاوه بر ایجاد آلودگی و زشت کردن چهره طبیعت باعث بروز وشیوع انواع بیماری‌ها نیز می‌شود.
سجادیان راه اندازی غرفه " بدون پلاستیک" را در راستای تحقق شعارجهانی" روز بدون پلاستیک " عنوان کرد وبا بیان اینکه این غرفه به همت تشکل نهضت سبز زاگرس استان وهمکاری پایگاه بسیج شهید آزادی چشمه نباتی برپا شده است یادآورشد: اجرای چنین برنامه‌هایی در مکان‌های تفریحی وگردشگری که ازدحام جمعیت در آن مکان‌ها وجود دارد موثرتر است.
وی تصریح کرد: دراین غرفه انواع وسایل ودست سازه‌هایی که به وسیله مواد زاید و دور ریختنی پلاستیکی درست شده‌اند به نمایش عموم گذاشته شده تا مردم بدانند با همین وسایل می‌توان کارهای زیبای هنری وتزیینی درست کرد.
دبیراجرایی تشکل نهضت سبز زاگرس در کهگیلویه وبویراحمد از آموزش چهره به چهره توسط اعضای تشکل با مردم در رابطه با این موضوع خبر داد وگفت: توزیع کیسه‌های پارچه ای به جای کیسه پلاستیکی میان مردم از دیگر برنامه‌های روز جهانی روز بدون پلاستیک در یاسوج است.
وی افزود: به منظور تشویق کودکان برای توجه به رها نکردن پلاستیک درطبیعت وفرهنگ سازی دراین حوزه ازکودکان خواستیم با جمع آوری درب پلاستیکی بطری وتحویل آن به غرفه " روز بدون پلاستیک " درعوض آن گلدان تحویل بگیرند.
این مسئول اطلاع رسانی وفرهنگ سازی را از عوامل موثردر موفقیت هرکاری دانست وخاطرنشان کرد: اگر فرهنگ سازیبرای کنترل مصرف پلاستیک را از زمان کودکی آغاز کرده ونهادینه کنیم می‌توانیم با اعتماد بیشتری آینده سالم زمین ومحیط زیست را تضمین کنیم.
سجادیان ادامه داد: اگر همه به این موضوع توجه داشته وبه جای رها کردن مواد پلاستیکی در طبیعت آن‌ها را جمع آوری ودر چنین زمینه‌های به کار گیرند، علاوه بر پاک ماندن محیط زیست از آلودگی می‌توان از آن‌ها برای ساخت وسایل تزیینی وزیبایی منزل وطبیعت استفاده کرد.
دبیر اجرایی تشکل نهضت سبز زاگرس در استان استفاده از این مواد برای ساختن چنین مواردی را اقدامی مهم در راستای بروز خلاقیت دانست وافزود: می‌توان از فرصت استفاده کرد و زمینه ایجاد اشتغال وارتقای اقتصاد را فراهم کرد.
وی چنین اقداماتی را راهکاری مهم برای توسعه وترویج فرهنگ جمع آوری مواد پلاستیکی در محیط زیست دانست وگفت: توسعه چنین فرهنگ‌هایی در جامعه از ضروریات مهم ومورد توجه است.


کد مطلب: 260196

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/260196/2/راه-اندازی-غرفه-روز-بدون-پلاستیک-یاسوج-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1