کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نامناسب بودن زیر ساخت های گچساران برای افراد نابینا و معلول

30 مهر 1395 ساعت 11:07


رئیس اداره بهزیستی شهرستان گچساران در مراسم بزرگداشت روز عصای سفید و نابینیان که با حضور امام جمعه و فرماندار گچساران،جمعی از مدیران شهرستان در سالن اجتماعات بهزیستی برگزار شد، اظهار داشت:  ۱۵ اکتبر مصادف با ۲۳ مهرماه روز بزرگداشت نابینایان و عصای سفید است و  شهرستان گچساران دارای ۲۶۰ نفر نابینای مطلق و کم‌بینا است که حدود ۵۰ نفر از این افراد دارای مدارج تحصیلی دانشگاهی و دانشجو و از قشر جوان هستند.
مهران کشاورز خدمات این نهاد حمایتی به معلولان را شامل عصای سفید، باطری سمعک، ساعت بریل، ساعت گویا، تشک مواج، ولیچر و ضبط صوت ذکر کرد و افزود: این تجهیزات با اعتبارات دولتی تهیه و به صورت رایگان در اختیار مددجویان قرار می گیرد.
کشاورز بر نقش مشارکتهای مردمی و خیران در یاری رساندن و خدمت رسانی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی تاکید کرد و افزود: اعتبارات این اداره با توجه به گستردگی وظایف بهزیستی و تعداد مددجویان جوابگو نیست.
وی تصریح کرد: مسئولان باید در زمینه توانمندسازی این افراد همکاری کنند تا این افراد به خود‌باوری برسند تا بتوانند توانمندی‌های خود را به روز کنند.
رئیس بهزیستی شهرستان گچساران خاطر نشان کرد: دولت موظف است که اماکن عمومی نظیر خیابان‌ها، پیاده‌روها، بانک‌ها، ادارات دولتی و اماکن تفریحی و مذهبی را بر اساس قانون وظیفه مهیا کند و عدالت اجتماعی باید بین افراد نابینا و یک فرد سالم برقرار شود.
 
وی با بیان اینکه تیم گلبال بهزیستی این شهرستان در سال‌های گذشته دارای مقام خوبی در استان بود، تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل پاره‌ای مشکلات این تیم وضعیت خوبی ندارد.
کشاورز در ادامه بیان کرد: متاسفانه تیم گلبال بهزیستی گچساران سالن تمرین ندارد و در این خصوص مکاتباتی با ادارات و نهادها صورت گرفت که در نهایت با جواب منفی ادارات مواجه شدیم، که دل ما برای خود آنها سوخت.
رئیس اداره بهزیستی گچساران به توانمندی این افراد اشاره کرد و گفت: اختصاص یک غرفه در پارک بانوان برای عرضه و فروش صنایع دستی نابینایان و همچنین  ادارات دولتی که ارباب رجوع زیاد دارند با خرید یک دستگاه کپی و در اختیار قرار دادن این دستگاه می‌توانند افراد نابینای بیکار را مشغول به کار کنند.
کشاورز افزود: هم اینک ۴۷ دانشجو و دانش آموز نابینا و کم بینا از خدمات این اداره بهره مند هستند.
وی در پایان با انتقاد از نامناسب بودن محیط شهری برای نابینایان اذعان کرد: بیش از ۶۰درصد زیر ساخت‌های شهرستان گچساران مناسب نیستند که با توجه به مناسب‌سازی خیابان بلادیان که اصلی‌ترین مکان برای عبور و مرور این افراد است باید زیرساخت‌ها فراهم شود تا افراد معلول و نابینا دچار مشکل نشوند.
گفتنی است: در این آیین از ۲۸ نفر نابینا و کم‌بینا شهرستان گچساران تجلیل شد.
 
۰ ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰ img_6152 img_6153 img_6161 img_6166 img_6178 img_6181 img_6187 img_6204 img_6205 img_6208 img_6216 img_6217 img_6220 img_6221 img_6225 img_6227 img_6229 img_6230 img_6231
 
 


کد مطلب: 206681

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/206681/2/نامناسب-بودن-زیر-ساخت-های-گچساران-افراد-نابینا-معلول

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1