تاریخ انتشار
پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۱۴
کد مطلب : ۴۲۱۴۱۶
یادداشت؛

دومینوی افتادن بلوط ها یا خواب گهواره ای مسئولین؟

مهتاب مصلح
۲
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
دومینوی افتادن بلوط ها یا خواب گهواره ای مسئولین؟
کبنا ؛چندین سال است که با گرم شدن هوای گچساران کوه‌های اطراف این شهر دچار حریق می‌شوند و هرساله شاهد نابودی هکتارها درخت بلوط واز بین رفتن گونه های جانوری هستیم.حال اصلا سوال اینجاست که آیا آقایان و خانم های مسئول اصلا به چگونه حل کردن این بحران هرساله فکرمی کنند؟ آیا وقتش نرسیده که اقای فرماندار و جناب نماینده به فکر روسای چند ساله و نه سلیقه ای برای ادارات مربوط به این بحران باشند ؟ باید چند هکتار دیگر بسوزد و کربن شود تا از خواب غفلت بیدار شوید ؟باید چند گونه ی جانوری و چند اصله درخت نابود شود تا تصمبیم به یک اقدام و طرح پیشگیرانه بگیرید؟
آقایان سرشان کجا گرم است که هرسال هکتار هکتار از محصولات زراعی و درخت های گچساران در اتش بی تدبیری شان میسوزد ؟یکسال خان احمد و شلال دان؛یکبار سرآب بیز و خنگ بنار و ....آقایان چندبار دیگر باید طبیعت گچساران بسوزد تا شما بیدار شوید ؟نکند گمان برده اید این شعله ها مانند شعله های چاه های نفتی ست که آورده ای داشته باشد ؟نه خیر این آتش کم کاری های شماست که هرساله به جان بلوط ها و گندم های ما می افتد.
درچند سال گذشته با شروع حریق شاهد آن بودیم که نیروهای بسیجی ومردمی با کمترین امکانات موجود سعی در متوقف کردن آتش داشتند واین به رسمی هرساله برای آنها تبدیل شده ؛هرسال هم خبراز کمبود امکانات برای خاموش کردن آتش می دهند !! آخر آقایان بنظر شما امکانات کم است یا عزیران بی دغدغه اند ؟هر سال که نمیشود گفت کمبود امکانات !تا کجا ؟تا کی؟
به محض خاموش شدن آتش پرونده این بحران بسته می‌شود تا حریق سال آینده و افتادن هزار ها هزار درخت دیگر و هیچکس سعی دررفع این بحران یا حل کمبود امکانات برای مقابله با آتش را نمی کند آتشی که اگر در همان اوایل حریق با آن مقابله شود شاید به سوختن هزاران هکتار منتهی نشود ؟
چرا تیم های توجیهی برای توجیه خانه به خانه کشاورزان جهت آگاه سازی آنان اقدام نمیکنند و نمی گویند که نباید ته مانده خشت درون زمین شان را به آتش بکشند هم برای زمین ضرر دارد هم هرسال اینهمه خسارت به بار می آورد.
چرا جهاد و دانشگاه کشاورزی در پی باب کردن یک روش جایگزین برای کشاورزان نیستند ؟
چرا از بازداری جریمه های قابل توجه و قابلیت گشت های سیار برای کاهش إسیب و جا افتادن این فرهنگ بهره برده نمیشود؟
شاید اگر اعلام کنید هر کس که زمینش را آتش بزند جریمه اش را همسایه گانش باید بپردازند خود مردم دست به نهی از منکر یکدیگر کنند
گاهی شاهد آن بوده ایم که آتش در شب و جایی دور از زمین های کشاورزی شروع شده اگر این بحث تعمدی باشد چه؟چرا منابع طبیعی و وزارت اطلاعات دست به کنترل گشت و بررسی نمی زنند ؟مگر بلوط یک پوشش گیاهی استراتژیک برای زاگرس نیست ؟
وقتی بحران حل نشود هر ساله هزینه گزافی باید برای مهار آن پرداخت کرد هزینه‌ی که نامش بیت‌المال است و با مقادیر کمتری از آن میتوان برای پیشگیری اقدام نمود
آقایان و خانم های رده بالا و پایین مسئول
اینک شما و خدای درختان بلوط!
خدای آفریننده طبیعت !
...............................................................................................
مهتاب مصلح
جانشین خواهربسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1