تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۵۶
کد مطلب : ۴۰۹۵۹۱
یادداشت|

استشمام بوی باروت؛ خلیج‌فارس آبستن جنگی دیگر

امیر محبی‌فر
۹
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
استشمام بوی باروت؛ خلیج‌فارس آبستن جنگی دیگر
کبنا ؛این روزها با ضرب‌الاجل شصت‌روزه ایران به اروپا و اعضای باقیمانده در برجام همه نگاه‌ها به عکس‌العمل اروپا به این ضرب‌الاجل دوخته‌شده تا مشخص شود آیا اروپا کما فی السابق فقط به حمایت سیاسی خود از برجام ادامه می‌دهد یا بر اساس آنچه متعهد شده به اولتیماتوم جمهوری اسلامی برای اجرایی کردن تعهدات خود عمل می‌کند.
هرچند اعضای اروپایی برجام و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اولین واکنش نسبت به بیانیه‌ی شورای عالی امنیت ملی ایران اعلام کردند که هیچ‌گونه ضرب‌الاجلی را نمی‌پذیرند و به‌نوعی نشان دادند که خواسته‌ی آن‌ها منطبق بر خواست ایالات‌متحده و هم‌راستا با آن‌هاست اما به خوبی به این امر مهم واقف‌اند که حفظ برجام برای تأمین امنیت منطقه و جهان ضروری و لازم است و هرگونه بی‌اعتنایی به خواسته‌های ایران و عدم انجام تعهداتشان منطقه را به سوی ناامنی و بی‌ثباتی خواهد کشاند.
به باور همه تحلیل گران سیاسی مرگ برجام و خروج ایران از آن با توجه به کارشکنی طرف‌های مقابل در اجرای تعهداتشان نزدیک است و آمریکا نیز منتظر خروج ایران از برجام است تا بهانه‌ای برای آغاز جنگی دیگر در خلیج‌فارس پیدا کند اگرچه تحلیل گران نظامی هرگونه درگیری مستقیم ایران و آمریکا را رد کرده‌اند اما احتمال جنگ نیابتی کشورهای مرتجع منطقه با هماهنگی آمریکا دور از ذهن نیست.
بی‌تردید دولت‌مردان آمریکا به قدرت نظامی و دفاعی ایران به خوبی آگاه‌اند و می‌دانند که در صورت هرگونه تعدی و تجاوزی منافع آن‌ها از خلیج‌فارس تا دریای مدیترانه و از تنگه هرمز تا تنگه باب المندب با توجه به حضور نیروی‌های مقاومت در لبنان، یمن، عراق و سوریه به خطر خواهد افتاد و پاسخ ایران پاسخی سخت ویرانگر و پشیمان کننده خواهد بود اما تیم جنگ‌طلب کاخ سفید و به قول جناب دکتر ظریف تیم (ب) درصدد ترغیب واشنگتن به جنگی دیگر در منطقه هستند که در صورت چنین اتفاقی؛ شاید آغازگر جنگ آن‌ها باشند، اما این ایران است که پایان آن را مشخص خواهد کرد.
گسیل ناوها و رزم‌ناوهای آمریکا به خلیج‌فارس و اعزام جنگنده بمب‌افکن‌های استراتژیک ب ۵۲ به منطقه‌ی می‌تواند نشانه‌ای از حوادث ناخوشایندی باشد که منطقه خلیج‌فارس آبستن آن است و از سویی شاید بتوان گفت اقدامی در جهت جنگ روانی برای تحمیل خواسته‌های خود به دولت ایران باشد.
به‌هرروی باید تا کمتر از دو ماه دیگر به انتظار نشست و دید که آیا اروپا به خواسته‌های به حق ایران پاسخ مثبت می‌دهد یا زمینه‌ساز یک بحران دیگر در منطقه با خروج ایران از برجام خواهد بود.

امیر محبی‌فر
نام شما

آدرس ايميل شما

جواد
Iran, Islamic Republic of
جمع کن بابا توهم معلومه از همون . موهاتو سشواربگیر تو وتحلیل
دنا
Iran, Islamic Republic of
مهندس امیر ،
هیچ جنگی درنیگره . ففط ایخان اصلاح طلبله بترسونن و تسلیم کنن . جنگ اصلی جنگ اقتصادیه که ۸۰٪ عامل اصلیش دولت ژنرالهای پیر و فرتوت و بی برنامین.
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام آقای محبی آمدن با اسلحه رنگارنگ نشان از نمایش است نه جنگ کسی درفاصله دورتر قادربه جنگ هست نیاز به کشتی ندارد نگاهی به یک پرگارکه مرکز آن تنگه هرمز ّباشد حتما نه درهرمز تاثیر پرگارتیرارش خواهدرفت
حسن
Romania
من بیسواد اگه بخوام با کشوری بجنگم اگه ناوی داشته باشم نمیرم ناو با اون امکانات بذارم جلو تیر رس موشکهای کشور مقابل. این شومن بازیا برای ترسیدن ترسوهاست.
سامان
Iran, Islamic Republic of
و باز هم امیر محبی فر ...
واقعا چرا تو این بحران کمبود کاغذ به این اجازه نوشتن میدن؟
این داستان ادامه دارد🤣😂🤣😂
همکار
Iran, Islamic Republic of
جناب شما نگران نباش
بوی چلوکباب در تالار پارسیان و اناخابات شوراها میاد.
بیسشته
Iran, Islamic Republic of
بوی چلوکباب در تالار پارسیان میاید.
Iran, Islamic Republic of
عالی بود
میثم
Iran, Islamic Republic of
هرچه پیش اید خوش اید ، جنگ برای ما تفریح است ما همه اماده جنگیم البته که سالهاست در جنگیم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1