تاریخ انتشار
شنبه ۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۵
کد مطلب : ۴۰۴۷۷۵
کبنا بررسی کرد

مرور کارنامه مدیران ملی کهگیلویه و بویراحمدی؛ از الگوی موفق غریب پور در مدیریت تا ناکامی افشانی

۵۲
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
مرور کارنامه مدیران ملی کهگیلویه و بویراحمدی؛ از الگوی موفق غریب پور در مدیریت تا ناکامی افشانی
کبنا ؛در طول چهل سالی که از حیات جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد یکی از مسئلی که در دوره‌های گذشته به عنوان مطال مردم و نخبگان استان از مدیران تصمیم گیرنده در سطح کشور وجود داشت توجه و حمایت از نیروی انسانی استان کهگیلویه و بویراحمد در سطح کلان بود.
تا پیش از دولت یازدهم به ندرت از نیروی انسانی استان کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه‌های بالای کشوری استفاده شده بود جر موارد محدودی که از جمله می‌توان از علی مژدهی پور در سازمان تعزیرات حکومتی، صدرالله دولت در معاونت وزارت جهادکشاورزی، مسعود حسینی در سازمان صداوسیما، دانش و ایروان مسعودی در دانشگاه آزاد کشور نام برد.
در کنار این مدیران محدود جمع نمایندگانی که از استان به مجلس راه پیدا کرده بودند نیز محدود بودند و از میان آنها نیز تنها باقر موسوی و محمد موحد نمایندگان فعالی بودند که البته هر دو به‌ویژه موحد هنوز قصد رها کردن میدان انتخابات را ندارند. موحد عزم خود را برای انتخابات آینده مجلس در کهگیلویه جزم کرده است و باقر موسوی حکم مشاور از حجتی وزیر جهادکشاورزی گرفته است. نباید از قدرت و ارتباطات بالای محمد موحد از گذشته تا کنون به سادگی گذشت. وی حامی و پشتیبان جمع زیادی از نیروی انسانی جوان و بیکار استان در جاهای مختلف به‌ویژه حوزه وزارت نفت بود.
 با شروع دولت یازدهم از همان ابتدا حمایت و توجه خوبی به نیروی انسانی استان شد. معرفی یک استاندار بومی و هم چنین معرفی یکی از نیروهای این استان به عنوان استاندار در استان همدان و در ادامه معرفی محمد علی افشانی در استان فارس نوید از روزهای بهتری برای نیروی انسانی استان می‌داد.
 حضور سید ضیا هاشمی در معاونت مهم وزارت علوم یک اتفاق بزرگ و مهم بود هاشمی نه تنها معاون بود که بلکه به خاطر بی ثباتی در اتاق وزیر نقش مهمی را در این وزراتخانه بازی می‌کرد و همین نقش باعث شد بعدها در ابتدای دولت دوزادهم او بیش از هر گزینه دیگری برای این وزارتخانه مطرح باشد و حتی به عنوان سرپرست معرفی شد که این حکم بالاترین حکم برای یک کهگیلویه و بویراحمدی در ساختار دولت است حکمی که عمر چندانی نداشت و با معرفی غلامی به عنوان وزیر این حکم به پایان رسید و هاشمی از وزارت علوم به یک سازمان کوچکتر یعنی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران «ایرنا» نقل مکان کرد. او در این جایگاه برخلاف دوران حضور در وزارت عملکرد پر انتقادی داشته است و در استان به‌ویژه نسبت به انتصاب یکی از نزدیکان بی تجربه‌اش در مدیریت دفتر خبرگزاری «ایرنا» در استان مورد انتقاد شدید می‌باشد. عملکرد ضیاء هاشمی در خبرگزاری ایرنا نیز مورد انتقاد زیاد بوده است.
در کنار ضیا هاشمی مدیران بسیار دیگر نیز مسئولیت‌هایی در سطوح مختلف گرفتند. خدادغریب پور به همراه غلامرضا پناه از جمله این نیروها بودند.
غلامرضا پناه عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی و از مدیران کل در وزارت کار در دوران اصلاحات با رایزنی و لابی نیروهای هم استانی که پیشتر از طریق برخی واسطه‌های اصولگرای به سازمان اقتصادی کوثر راه پیدا کرده بودند به معاونت اقتصادی این سازمان عریض و طویل و قدرتمند رفت و معاون اسکندری وزیر وقت کشاورزی در دولت نهم شد. وی بعدها از معاونت اقتصادی سازمان کوثر کنار رفت و به و وزارت رفاه نقل مکان کرد. پناه بعد عضو هیئت مدیره و معاون منطقه ازاد چابهار شد. وی چندی پیش با حکم مستقیم اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به عضو هیئت مدیره منطاق آزاد کشور شد. اینکه پناه عملکردش چگونه بوده است چندان روشن نیست او در دوران مدیریت خود هیچ حمایتی از نیروهای هم استانی نداشته است.
اما حکایت غریب پور با همه مدیران هم استانی متفاوت است او ابتدا و به‌واسطه عملکردش توانست مدیرعامل سیمان سیدکو و پتروشیمی شازند شد و بعد از عملکرد موفق در این منصب به عنوان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی انتخاب شد که 26 شرکت بزرگ زیر مجموعه این شرکت هستند. غریب پور را باید یک الگوی موفق مدیریتی نه در سطح استان که در سطح ملی دانست وی در دوران سخت اقتصادی در کشور با مدیریت قوی خود اولاً نه تنها چندین مجموعه بزرگ اقتصادی را زنده و سرپا نگه داشته است که به پیشرفت و ترقی این مجموعه‌ها نیز کمک کرده است. غریب پور هم چنین با درایت و شجاعت مثال زدنی نیروهای انسانی شایسته استان کهگیلویه و بویراحمد را نیز مورد حمایت قرار داد که مزد همین حمایت‌ها موفقیت مجموعه‌های تحت مدیریت غریب پور بوده است.
این نوع از مدیریت و توانمندی غریب پور سبب شده است شخصیت مثبت و موثری از وی در افکار عمومی استان ساخته شود و عملکرد بقیه مدیران را با شاخص غریب پور می‌سنجند.
برخی جایگاه غریب پور را خاص و متفاوت می‌دانند و معقتدند که این جایگاه به ایشان قدرت داده است که در جواب باید گفت: اولاً به دست آوردن چنین جایگاه مرهون تلاش و شایستگی یک فرد است و ضمناً چه بسیار نیروهایی از همین استان که در سطوح حتی بالاتر از این قرار دارند ولی ابداً اهل کار ماندگار نیستند و به همان روزمرگی و صندلی خود راضی هستند.
سید کامل تقوی نژاد نیز در این دو دولت رشد و ارتقا خوبی گرفت او ابتدا مدیرعامل بانک سپه شد و با وجودی که منتقدینش او را متهم به عدم سابقه بانکی می‌کردند توانست کارنامه خوبی از خود به جا بگذارد و همین کارنامه نیز باعث ارتقا وی به عنوان رئیس سازمان مالیاتی کل کشور شد. موفقیت در این حوزه باعث شد وقتی دولت در زیر فشار افکار عمومی از طیب نیا برای بانک مرکزی دعوت کند وی خواستار معرفی کامل تقوی نژاد به عنوان وزیر اقتصاد و امور دارایی شود.
اجبار افشانی به استعفا از شهرداری تهران باعث مطرح شدن یک کهگیلویه و بویراحمدی دیگر برای رقابت در انتخاب سومین شهردار پایتخت گزینه شهرداری شود که در نهایت کامل تقوی که احتمالاً در ابتدا قضیه را چندان جدی نگرفته بود با یک رای کمتر از پیروز حناچی به مرحله پایانی راه نیافت.
تقوی نژاد علاوه بر موفقیت در کار به رشد برخی نیروهای هم استانی نیز کمک کرد. وی در دوران مدیریت در بانک سپه چند نیروی هم استانی از جمله سید علی اسماعیلی فرد و شاپور شرافت را در منصب مدیریتی بعضی شرکت‌های زیر مجموعه بانک سپه به کار گرفت. برخی نیز می گویند او ابداً میلی به حمایت از نیروی هم استانی ندارد.
حکایت محمد علی افشانی در نوع خود پر حادثه‌ترین مدیریت در میان نیروهای استان بوده است. او که در دوران دولت اصلاحات رئیس سازمان نوسازی مدارس کل کشور بود بعد از ضعف احمدی در استانداری فارس و با لابی حزب اعتماد ملی در میان موج مخالفت‌ها در فارس به عنوان استاندار فارس معرفی شد. اخبار و گزارشات گواه عملکرد خوب افشانی در این منصب بود وی در ابتدای دولت دوازدهم گزینه وزارات راه و شهرسازی بود اما درمقابل قدرت و نفوذ سیاسی آخوندی راه به جایی نبرد. هم چنین افشانی با شروع شورای پنجم شهر تهران از سوی اعضای شورای شهر که عضو حزب اعتماد ملی بودند به عنوان یکی از گزینه‌های شهرداری تهران معرفی شد که این بار در مقابل قدرت و نفوذ محمدعلی نجفی بازی را واگذار کرد. نجفی به خیابان بهشت رفت و افشانی از فارس به خیابان فاطمی فراخوانده شد تا کلید معاونت عمرانی وزیر کشور به وی سپرده شود. حواشی مربوط به نجفی و رفتن وی از خیابان بهشت بار دیگر افشانی را بر سر زبان‌ها انداخت و در یک صبح بهاری که کمتر کسی باورش را می‌کرد نام افشانی از میان برگه‌های توزیع رای شورای شهر تهران بیرون آمد تا یک کهگیلویه وبویراحمدی بالاترین جایگاه کشوری را به دست آورده باشد.
اما قسمت تراژیک موضوع خیلی زود شروع شد او زیر فشار نیروهای مختلف ابتدا متهم به قوم گرایی شد در حالی که هیچ نشانه‌ای از این عمل وجود نداشت و تنها وی چوب نیرو گزینی ابراهیم امینی عضو نورابادی شورای شهر شهر تهران را می‌خورد. افشانی در یک اقدام معمول در میان سیاسیون علی اسماعیلی فرد را به عنوان مدیرکل دفتر شهردار معرفی کرد. انها در همان ابتدا معلق گونه کار را شروع کردند و در هیاهوی قانون بازنشستگی که به ادعای اکثر کارشناسان صرفاً برای زدن افشانی بود گرفتار آمدند و هرگز مجال کار و فعالیت به افشانی داده نشد. در نهایت با وجود برخی مخالفت‌ها و استدلال‌های حقوق دانان که این قانون شامل شهرداران نمی‌شود افشانی از شهرداری تهران رفت و یک تجربه تلخ از خود به یادگار گذاشت. راجع به نوع مواجهه افشانی و اسماعیلی با این موضوع زیاد گفته‌اند و نوشته‌اند و خیلی تعلل وانفعال این گروه را ریشه در بضاعت تاریخی مردمان این دیار می‌دانند که خیلی دیر دست به کار شدند که کار از کار گذشته بود. خیلی‌ها هم حوادث مربوط به افشانی و اسماعیلی را یک پایان سیاسی برای این دو می‌دانند.
در مورد عملکرد خادمی و نیکبخت در مقام استاندار نیز باید گفت هر اندازه خادمی در چشم رسانه‌ها و مردم بوده است اخبار مربوط به عملکرد و فعالیت نیکبخت هرگز در میان مردم مطرح نبوده است. تا قبل از معرفی نیکبخت به عنوان استاندار استان همدان کمتر کسی می‌دانست او یک مدیر در این سطح است ولی به گواه آگاهان نیکبخت عملکرد اقتصادی خوبی در استان بزرگ همدان داشته است. قانون منع به کارگیری بازنشستگان پایان مدیریت میانه نیکبخت بود.
اما خادمی را باید در کنار غریب پور یکی از موفق‌ترین مدیران ملی کهگیلویه وبویراحمد دانست. دوران پسا خادمی در کهگیلویه و بویراحمد به خوبی گواه این مهم است. این در حالی است که خادمی یک نیروی بومی بود و حساسیت‌ها بر نیروی بومی به مراتب بیشتر است. اگر چه نمی‌توان کار خادمی را بی ایراد دانست ولی دوران مدیریتش در استان دوران درخشانی بود و همین هم باعث اعتماد تهران به خادمی و پیشنهاد چند مسئولیت جدید در ابتدای دولت دوازدهم شد که وی در نهایت به استان لرستان رفت و تاکنون نیز عملکرد قابل قبولی در لرستان داشته است.
در مرور برسی کارنامه مدیران ملی هم استانی نباید از جایگاه و عملکرد محمد علی وکیلی به‌سادگی گذشت. درست است وی جایگاه اداری و اجرایی ندارد و نماینده مردم تهران است ولی حمایت خوبی از نیروهای بومی استان کهگیلویه و بویراحمد داشته است و خود نیز توانست در میان اعضای هیئت رئیسه مجلس حضور داشته باشد. برخی رفتارهای وکیلی حساسیت برانگیز بوده است و این رفتارها مدام در حال تکرار است. برخی تلاش‌ها برای آوردن وکیلی به بویراحمد و دنا وجود دارد که بعید است این برنامه‌ها با توجه به عدم اجماع اصلاح طلبان این حوزه و هم چنین مسائل مربوط به نظارت استصوابی این اتفاق بفتد.
علاوه بر وکیلی دیگر نماینده موفق بدون شک غلامرضا تاجگردون است که وی یک سر وگردن از بقیه بالاتر قرار می‌گیرد. البته عملکرد او در استان پر از انتقاد بوده است و وی متهم به تشدید منطقه گرایی شده است. نفوذ و حضور تاجکردون در تصمیمات کشوری غیر قابل انکار است.
اما هر اندازه تاجگردون و وکیلی نمایندگان موفق و فعالی بودند زارع و عدل هاشمی پور هیچ نشانه‌ای از یک نماینده قوی نداشتند زارع محدود در چهارچوب ادارات حوزه انتخابیه‌اش ماند و عدل هاشمی پور هم هنوز در همان فضای کارگاه و پروژه عمرانی است و دوست دارد سیاستی را که خوب نمی‌داند نداشته باقی بگذارد.
یک نیروی دیگر نیز سید صفدر حسینی است خیلی‌ها او را کهگیلویه و بویراحمدی نمی‌دانند ولی روابط خویشاوندی و نزدیکان وی اکثراً از همین استان هستند. موضوع فیش‌های نجومی اگر تنها یک قربانی داشته باشند آن قربانی کسی جز صفدر حسینی نیست که وی را نه تنها از رسیدن به وزرات اقتصاد و امور دارایی محروم کرد که مجبور شد از صندوق توسعه ملی نیز استعفا دهد. با شاخص‌های این وجیزه نمی‌توان فاطمه حسینی را یک کهگیلویه و بویراحمدی دانست و حتی اگر هم چنین چیزی صادق باشد او هرگز حضوری در سپهر سیاسی کشور نداشت و تنها یک کرسی مهم را پر کرد که هزینه‌اش را پدرش به شدیدترین شکل ممکن پرداخت.
محسن دلاویز یکی از مدیران جوان هم استانی تا یک قدمی مسئولیت مهم مدیرعاملی شرکت ملی گاز ایران رفت ولی در آخرین لحظات از رسیدن به این منصب مهم باز ماند.
همه اینها منهای برخی نیروهای هم استانی است که در استان‌ها دارای مسئولیت‌هایی از جمله مدیرکلی و یا در وزارتخانه‌ها در سطوح میانی دارای مسئولیت هستند، کسانی مثل البرز محمدی، فرود محمدی، لطیف رستاد...
توجه به نیروی انسانی یک نیاز ضروری در مسیر توسعه است و تا نیروی انسانی یک سرزمین رشد نداشته باشند هیچ اتفاقی در آن دیار نخواهد افتاد. نیروی انسانی نیز کار خود را با خطا و آزمون شروع خواهد کرد و نمی‌توان یکباره انتظارات بزرگ از آنها داشت رشد نیروی انسانی به رشد اعتماد به نفس جمعی کمک می‌کند و حداقل مانع از بروز تبعیض در تصمیم گیری‌های کلان می‌شود.
با این اوصاف هنوز مانده است تا این نیروها بتوانند جایگاه‌های بهتر به‌ویژه در نهادهای حکومتی را به دست بیاورند. تنها نیروی مستعد در این بخش ستار هدایتخواه است که چند سال پیش صحبت از معرفی وی به عنوان معاون پارلمانی بسیج کشور می‌شد که در نهایت ره به جایی نبرد و هدایتخواه هم اینک مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان است. وی هم چنین در دوران نمایندگی‌اش از قدرت و نفوذ خوبی در میان بخشی از ساختار قدرت برخوردار بود که از معبر این نفوذ اتفاق و یا ارتقایی برای استان و نیروی انسانی استان کهگیلویه و بویراحمد رخ نداد.
قطعاً این لیست بیش از مواردی است که اشاره شد و می‌توان باز در یک مجال دیگر مفصلاً به نقد و برسی عملکرد همه‌ی این نیروها پرداخت. ولی باز انچه که عملکردها نشان می‌دهند و نوع نگاه مرکز و رضایت افکار عمومی همه گواه کارنامه درخشان خداداد غریب پور است. مردی که به دور از حاشیه، بی سر وصدا و با اقتدار و تدبیر مدیریتی هم به اقتصاد کشور کمک می‌کند هم افتخاری برای استان است و هم یک حامی و پشتیبان واقعی برای نیروی انسانی شایسته استان است.
نام شما

آدرس ايميل شما

شما
United States
نیکنام حسین پور رییس خانه کتاب کشور رو از یاد بردی
Iran, Islamic Republic of
اگر اینها بیل زن بودن یه بیل توو خاک استان خودشون اول می زدن که همیشه از اخر اول نباشه. این بحثها همش بخاطر قومیت گرایی هست. دعواهای شما هم همه از همین جنس هست. مردم هم این وسط بازیچه. شما به جای اینکه عملکرد این افراد رو نقد کنی میگی کی چه پستی گرفته کی نگرفته. مردم هم بدونن اینا اگر عملکرد موفقی داشته باشن برای کشور اول از همه نفعش به خودشون میرسه ولی اگر پارتی بازی و از این مسائل انجام بدن اول از همه ربطش میدن به قومیتش و اینکه لر هست بنابراین بی خود دلتون رو به این چیزا خوش نکنید. دلتون زمانی خوش باشه که اینها برای شما کاری کرده باشن که زندگیتون بهتر بشه
United States
معلومه نویسنده کاسه لیس هدایت خواه هست
ایزدی
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم
Romania
غریب پور درمعادلات سیاسی نقشی ندارد.یعنی به تعبیردیگر خودش را حذف کرده در حوزه کلان سیاسی واجرایی .حوزه کاری ومدیریتی وی هرچند گسترده است اما همه ان منتهی به یک شرکت خصوصی بنام گروه توسعه ملی است.چنین مسولیت خطیر وگسترده ،ولی با نظر یک عضو هیت مدیره یک بانک میتواند نصب یا عزل شود .ایشان حامی خیلی از نیروهای استان بوده وبه انان رشد داده.هرچند این حمایت هایش،جناحی وخطی نبود وعمل نکرد،اما شایسته سالاری را مدنظر هم قرار نداد وصرفا رفقا وغیر جناحی وحتی غیر سیاسی وحتی معدودی از منتقدین سرسخت سیاسی خودرا بیشترمورد حمایت قرار داده است.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
پ کی رای و وکیلی ایه ‌ک بخو بیا سی نمایندگی بویراحمد؟
سیچه الکی مردمه گپو ایکنیتو.؟
ک کم گپ گپو من سایتل پخش کنیتو..
خدایا د بسه..
فقط دکتر هدایتخواااااااااه
Russian Federation
چند گرفتی مطلب نوشتی
دالو
Iran, Islamic Republic of
نوروز کمایی کارش همینه...حرومش باشه هر چی گرفته..از گلوش پایین نره ب حق پنج تن
سید
Iran, Islamic Republic of
سلام لطف کن ایقد خادمی خادمی میکنی یه کار عمرانی در دوره خادمی به جز جاده سردسیر کنار منزل خودش و انتخاب مدیر کل های که معلم استثنایی بودن موفقیتش چی بود
Iran, Islamic Republic of
تو را بخدا این اصطلاح مدیران ملی حال آدم رو بهم میزنه اصطلاح بهترش همون مدیران خانوادگیه
اینها هیچ افتخاری برای استان ندارن
مگه نه غریبپور پسر کوچک خودش رو میگذاره هیئت مدیره سیمان یاسوج
مگه نه ضیا هاشمی شوهر خواهرش رو میگذاره مدیر ایرنای استان
مگه نه وکیلی پسرهاش رو رایزنی میکنه میگذاره هیئت مدیره ...
و ...
تو را بخدا دیگه حالمون رو بهم نزنید و این اصطلاح ملی رو بکار نبرین
Iran, Islamic Republic of
&نون عسل و گردوها را می خوره وگرنه توان مدیریتی نداشت
Iran, Islamic Republic of
در این متن کاملا یک طرفه و با زبرکی بقیه نیروها له شدن فقط داره از غریب پور تعریف میکنه. غریب پور بعدا صداش در میاد. خدا میدونه چه نفعی به تو رسونده.
مدیرشناس
Iran, Islamic Republic of
سلام شما دو مدیر بسیار خوب رو جز این نفرات نیاوردید
دکتر محمدحسین دانشفر معاون حراست وزارت نفت در دوران احمدی نژاد و مدیر حاضر تولیدات فلات قاره
دکتر ایروان مسعودی اصل معاونت مرکز پژوهش های مجلس
مهدی
Iran, Islamic Republic of
کبنانیوز &تو نظرت که هر ادم بی خودی رو قاتی کردی با لیست نظرات رسانه ای که ایجانبه هست رسانه نیست باج گیره
گودرز
Iran, Islamic Republic of
دلتون خوشه، مدیر ملی مدیر ملی
به اندازه دهدار کوچکترین روستای استان هم خدمت به این استان نکرده اند
فقط خودشون و بچه هاشون و خانواده شون ما هم هی بشینیم بگیم فلانی مایه افتخاره
گودرز
Iran, Islamic Republic of
دلتون خوشه، مدیر ملی مدیر ملی
به اندازه دهدار کوچکترین روستای استان هم خدمت به این استان نکرده اند
فقط خودشون و بچه هاشون و خانواده شون ما هم هی بشینیم بگیم فلانی مایه افتخاره
گودرز
Iran, Islamic Republic of
دلتون خوشه، مدیر ملی مدیر ملی
به اندازه دهدار کوچکترین روستای استان هم خدمت به این استان نکرده اند
فقط خودشون و بچه هاشون و خانواده شون ما هم هی بشینیم بگیم فلانی مایه افتخاره
بهمیی
Iran, Islamic Republic of
حساب دو نفر را باید از بقیه جدا کرد .
اول ## بخاطر بنیاد گذاشتن کینه تاریخی با بویراحمد که هرگز پاک نخواهد شد و بعد از ایشان گچساران آماج تاخت و تاز &بخاطر تمام نفاق های تاج قرار خواهد گرفت/
دوم
&&که هیچ وقت نتوانست خودش را از حصار بویراحمدی گری رها سازد و متاسفانه مدیریت خود را به نماد قوم گرایی باخت و با چنگال خود به سکته سیاسی تسلیم شد/

بقیه را میشه معقولانه نقد کرد /کاش استان ما این دو شخص را از اول نداشتند
محمود
Iran, Islamic Republic of
چه تحلیل جانبدارانه و مسخره ای!!!!!
همون اول میگفتی ک قصدم تعریف و تمجید و معرفی غریب پور هست
شاهد
Iran, Islamic Republic of
این مدیرانی که شما فرمودی هیچکدام برای بچه های استان در خارج استان مفید نبوده اند فقط به فکر دوستان و اقوام خود بوده اند.
چه استعدادهایی داریم در استان چون صاحب ندارند دارند خراب می شوند
اقای تاجگردون خیلی بیشتر از اینها می توانست برای بچه های گچساران و باشت در بیرون از استان کار کند که تا کنون بخوبی عمل نکرده است.
اقای تاجگردون برای بچه های بویراحمدی بیشتر کار کرده و می کند. نمی دانم چرا
اصلاحاتی
Iran, Islamic Republic of
اقای پناه از نردبان اصلاحات بالا رفته شما بفرمایید تا بحال بغیر از برای خانواده و دوستان خود، چه خیری از ایشان به استان و بچه های استان رسیده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اصلاحاتی
Iran, Islamic Republic of
اقای خوادا غریب پور هم فقط به فکر بویراحمدی های و اقوام خود بوده بچه سید باقر را مدیرعامل سیمان و بچه خودش و وکیلی را سهام دار کرده
بقیه فیققققققققققققققق
مرتضوی نیا جواد دشتروم
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز جناب دکتر غریب پور شخصیتی کاریزماتیک و فراجناحی داره و برای بچه های استان از هر شهرستانی زحمات زیادی کشیده و در بحث ا‌شتغال زایی بسیار موفق عمل کردند در مورد فرزند ایشون اولا دارای تحصیلات دانشگاهی و بسیار جوان کاربلد و پخته ای هستند که نسبت به مردم استان به مانند پدر گرامیشان احساس تکلیف میکنند خدا رو گواه میگیرم من خودم با دکتر غریب پور رابطه فامیلی دارم و الان قریب به 2 ساله دنبال اشتغال هستم ولی نمیشه از دایره انصاف خارج شد و زحمات دکتر عزیز را در حق بچه های استان نادیده گرفت
هه
Iran, Islamic Republic of
خخخخخ
بیچاره
Iran, Islamic Republic of
نوروز کمایی فک کنم با این خبری که زدی گور خودتو کندی...جیره خوار بدبخت
Iran, Islamic Republic of
سلام.پرافتخارترین وشایسته ترین افرادی که نام بردید دردوران انقلاب اسلامی اول تاجگردون دوم موحد سوم غریب پورازبقیه چیزی ندیدیم ماکه ارزوداریم همه هم استانی هایمان کارنامه خوبی ازخودکه درپایتخت که دراستان به جابگذارند.موفق باشند.
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
سلام در مورد داریوش بیات مدیرکل بهزیستی استان تهران وسوابق ایشان حرفی به میان نیست
Iran, Islamic Republic of
حاج زمان سابقه معاونت استانداری فارس و همچنین معاونت میراث فرهنگی کشور داشت و کارنامه موفقی هم بجا گذاشت در دروی که ایشون در فارس بودن خیلی از مدیران لایق استان به بعنوان فرماندار و مدیر کل انتخاب شدن! هاشمی نوراباد خرسندی رستم دانش مشاور استاندار واعظی مدیرکل رزمجو مدیر کل و....
دشترومی
Iran, Islamic Republic of
ضمن ادای احترام به سایت وزین و خوب کبنا نیوز
اتفاقا بدترین عملکرد را غریب پور داشته ایشان بسیار قومیت گرا و طایفه گرا هستند در نزد غریب پور شایستگی معنایی ندارد بلکه مهم قدرت فرد در طایفه و جایگاه ان است ایشان هرگز دست نخبه ای را نگرفته بروید و استخدامی های ایشان را بررسی کنید
غریب پور هرگز شفافیت سیاسی ندارد و هیچ گاه روشن و آشکار از اصلاحاتی که نان آن را میخورد دفاع نکرده است نگاهی به شدت طایفه ای و قومیتی دارد
Iran, Islamic Republic of
انقلابی ترین و بی ادعاترین مدیر این استان کسی نبود جز محمدی اسدی که آرام و بی صدا گره از مشکلات غریبه و آشنا باز می کند و صد البته همنشین با مهره های کلیدی کشور...
Iran, Islamic Republic of
رئیس زندانهای کشور کیه
یکی از هزاران
Iran, Islamic Republic of
جا داشت از دو نیروی دیگر هم یاد میشد:سید قاسم حسینی که مدتی معاونت وزبر اقتصاد بود.دیگری جعفر گرجی پور که تا معاونت وزارت کشاورزی پیش رفت.گرچه هردو در دولتهای اصولگرا بودند اما بخصوص گرجی پور جناح گرا و منفعت طلب نبود،ولی قربانی تسویه حسابهای جناحی شد.گرچه خودش اصول گراست و بنده سمپاتی نسبت به این جناح ندارم.
علی
Netherlands
همه ارتقا هارو از مدیریت خوب میدانید اگه این چنین هست چرا وضیت کشور اینطوری هست
سوال بعدی از نویسنده متن این است که تکلیف مالوندن در ارتقا شغلی چی شده
بویر
Iran, Islamic Republic of
مهندس غریب پور فقط به تعدادی از مخالفین و مخربین خویش پست و جایگاه داد، این کار معقولی نبود زیرا بواسطه همین نوع عملکرد خیل عظیمی از دوستان و طرفدارانش از وی بی اعتماد شدند
Iran, Islamic Republic of
خیلی مسخره است این گزارش؟؟؟؟؟؟؟¿؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
املا نانوشته غلط ندارد. یک مسئله خادمی را موفق کرد آنهم این بود که کاری نکرد. و آهسته آمد و آهسته رفت. این چه مدیریت .!!
ملت لر
Iran, Islamic Republic of
نویسنده هم قلم خوبی داره و هم اطلاعاتش بد نبود
اما از کنار بعضی ها به راحتی گذشت و به یه عده که رسید کلی غلو داشت.
غریب پور،وکیلی باید. به افکار عمومی پاسخگو باشن.
لری
Iran, Islamic Republic of
داداش چی میفرماییی
یه سر تشریف ببرید همدان ببین یه استانی که فقط کشاورزی و دامپروری قطب درآمدشه،ببینید آقای نیک بخت چیکار کرده
9 هزار میلیارد تومان فقط در طی این مدت وام اشتغالزایی روستایی پرداخت شده.
1000 تخت بیمارستان به تعداد تخت های استان در این مدت 5 سال افزوده شده،البته بیمارستان های افتتاح نشده هم از این حساب خارجه.
فرودگاه همدان با هزینه 50 میلیارد تومن راه اندازی شده.
ایجاد قطب گردشگری با عنوانه همدان 2018
برگذاری مسابقات پویا نمایی،تئاتر و فیلم استان همدان که گامی در جهت شناخت هر چه بیشتر استان همدان به کشور و دنیا بوده
انقلاب هتل سازی در همدان
و اجرای هزاران پروژه راه،آب،سد،بزرگراه،ریل برای اولین بار
و...............
وحید
Netherlands
به جای این مالوندن ها ی گزارش از سد شاه قاسم و وضعیت ابگیری این سد در این بارندگی ها تهیه کن
France
متنی سفارشی برای غریب پور
چقدر تابلو کار شده
وجدان بیدار
Iran, Islamic Republic of
آبروی استان را بردید با این قلم زدن های سفارشی.
واقعا فک میکنید با این نمایش های مضحک آدم بزرگی میشید
استان پر از نخبگان با جایگاه های حساس تر در مناصب دولتی است که به آنها اشاره نشده.
عاقلان دانند
Iran, Islamic Republic of
جز موحد و غریب پور
اصلا اسم بقیه را نباید میاوردی
چون همه امتحان پس داده بیخبر هستند
باوی
Iran, Islamic Republic of
اگر اینا موفق بودن روزگار ما این نبود ،کاش از مقالات ،پژوهش،تحقیقاتشان،می گفتی(کسی ک نیت خدایی و عشق خدمت ب خلق داره عمر دراز داره ،ب چشم خودت میبینی)
Iran, Islamic Republic of
اینها چیه نوشتی که گفته پناه و خادمی نیروی ملی هستند
بیراحمه
Iran, Islamic Republic of
حالا که خادمی ره قدرشه دونیم
Iran, Islamic Republic of
تحلیل جالبی بود
دنا
Iran, Islamic Republic of
واقعا تاسف خوردم برای این نویسنده اخه خادمی پناه و وکیلی چه گلی به سر مردم زدند همواره به عنوان ضعیف ترین نیرو مطرحند اصلا پناه را کی میشناسه
قانون
Iran, Islamic Republic of
خطاب به نوروز کمایی:مدارکی جمع اوری شده که رشوه میگیری و خبر میزنی به زودی زود پرده از چهره شیطانیت برداشته میشود...اماده باش
Iran, Islamic Republic of
خدایی کدومشون بواسطه شایستگی خودشون مدیر شدن؟
هیچکدام
همه. و واسطه مدیر شدن
بودند کسان زیادی که اگر جای ایشون ها بودند خیلی خیلی بهتر بود.
پس مدیر شدن اینا هنر نیست. واسطه داشتنشو هنر است
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا غریب پور فقط به خویش و قوم خود به هیچ کس دیگر توجهی نداشت
سید مصیب شکرالله زاده
Iran, Islamic Republic of
تشکر ویزه ازین مطلب .کاش یک بانک اطلاعات از کل مدیران استانی مستقر در همه نقاط کشور با شماره تماس یا کانال ارتباطی تهیه گردد.اینجانب متقبل هزینه های تاسیس یک سایت .بانک اطلاعاتی .و کانال و حتی برگزاری یک گرهم ایی در استان یا تهران هم میشوم .اینجانب مدیر و صاحب دانشگاه شمس تبریزی در استان اذربایجان غربی هستم و دست همکاری همه هم استانی هارو برای توسعه استان میفشارم.از اقایان فرزاد نجات نیا و دکتر زراعت کیش و اقای علیبازی و رایگان هم نام ببرید
سید مصیب شکرالله زاده
Iran, Islamic Republic of
۰۹۱۴۱۱۶۷۸۰۱
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1